Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

elianmars


Eugene

tja, wat te doen.... Da's een lastige keuze.

Zo'n R is natuurlijk errug leuk, en je maakt niet echt kilometers, dus de diesel is niet noodzakelijk/goedkoper.

De diesel zo verkopen levert ook niks op, dus zou 'm wel weer in orde maken. Of je 'm nou blijft rijden of verkoopt....

Kop eraf en kijken wat de exacte schde is en aan de hand daarvan beslissen.

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 11-01-2009 01:30:18


Kop eraf en kijken wat de exacte schade is en aan de hand daarvan beslissen.

Dat wil ik inderdaad sowieso (laten) doen.

darius

Lekker in de rrrrrrrrrrrrrrr gaan sturen .
No show, only go.

Sbv

Het is een redelijk mooie R die hier en daar wat aandacht nodig heeft.
De auto van binnen en buiten goedschoonmaken en dan rijden maar.

Helaas voor mij zijn de velgen niet echt mooi meer. Misschien met opknappen dat je nog een heel eind komt. Al met al een leuke lange dag gehad.

Het is nu wachten wat er allemaal aan ellende komt als eventueel de kop van de roetmobiel eraf gaat.

We hadden al wat zitten denken om subframe met blok en bak eraf te halen en deze in de roetmobiel te hangen. Kabelboom etc is allemaal aanwezig. Het zal dan nog steeds een beste klus worden, maar niet onmogelijk lijkt mij.

Vertigo

#665
Gefeliciteerd met de R Marcel :eusa_clap:

Toen ik het onderstaande postte twijfelde ik nog om een link naar een V70R erin te zetten, maar had uiteindelijk voor een groene diesel gekozen voor in de link :eusa_doh:

Toen ik las dat jij en sander samen in een auto zaten wist ik eigenlijk al genoeg....

Citaat van: Vertigo op 10-01-2009 14:54:01
Citaat van: Esveldt op 10-01-2009 14:38:20
Dat is allemaal niet zo mooi Marcel.
Ik was het als mede roet rijder allemaal al wel aan het volgen.

Succes verder, benzine prijzen zijn al weer gezakt, dus het zal wel een mooie CY worden.

Of dit...

Maar wat dacht je ervan om het dashboard en de LHD van de TDI over te zetten in de R?

pwassink

#666
Citaat van: Sbv op 11-01-2009 07:11:14
Het is een redelijk mooie R die hier en daar wat aandacht nodig heeft.
De auto van binnen en buiten goedschoonmaken en dan rijden maar.

Helaas voor mij zijn de velgen niet echt mooi meer. Misschien met opknappen dat je nog een heel eind komt. Al met al een leuke lange dag gehad.

Het is nu wachten wat er allemaal aan ellende komt als eventueel de kop van de roetmobiel eraf gaat.

We hadden al wat zitten denken om subframe met blok en bak eraf te halen en deze in de roetmobiel te hangen. Kabelboom etc is allemaal aanwezig. Het zal dan nog steeds een beste klus worden, maar niet onmogelijk lijkt mij.

Crossed my mind:
zit daar geen afwijkende (engelse) kabelboom toestand in die R dan ? los van diesel / petrol..
Dr zitten toch een heleboel zaken op een andere plek in die UK uitvoering, geen idee of dat aanpasbaar is zonder enorm veel werk


# edit typo's
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hathü


elianmars

De R ombouwen naar LHD is heel veel werk. Veel meer dan in eerste instantie lijkt. We hebben gisteren nog even staan kijken, maar er is veel meer "andersom" dan alleen het dashboard. Ook in de motorruimte zit een hoop aan de verkeerde kant.

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en denk dat ik er uit ben.

Waarschijnlijk ga ik er toch voor zorgen dat Roetmobiel weer kan rijden en de R gaan we slopen (Sander en ik hebben 'm samen gekocht) en wat we zelf niet kunnen gebruiken, verkopen.

Ik heb nog eens naar foto's van Roetmobiel zitten kijken en kan het niet over m'n hart verkrijgen om die zomaar opzij te zetten en al helemaal niet om die wagen te gaan slopen. Ik ga er dus gewoon nog een tijdje van genieten, als-ie weer in orde is.


Vulk

Het R-blok dus in de roetmobiel plaatsen en de R in onderdelen verkopen?

Lijkt mij ook de beste keuze. :) Hoeveel heeft die R gelopen trouwens?

elianmars

Citaat van: hathu op 11-01-2009 09:52:40
Bij Brus hebben ze TDI blokken voor het uitkiezen.

http://www.brusmotors.com/page.php?p_id=28

Km. standen zijn wel érg laag voor dieselblokken. Hoe is te bewijzen of ze echt zo weinig hebben gelopen?  :eusa_think:

elianmars

#671
Citaat van: Vulk op 11-01-2009 10:06:24
Het R-blok dus in de roetmobiel plaatsen en de R in onderdelen verkopen?

Lijkt mij ook de beste keuze. :) Hoeveel heeft die R gelopen trouwens?

Nee, Roetmobiel blijft gewoon een roetmobiel  ;)

De R heeft ca. 314K gelopen. De verkoper had het er nog over dat er iets vervangen is, maar of hij het nou over de motor of de bak had, was mij niet helemaal duidelijk  (stond met een half oor te luisteren naar het gesprek tussen Sander en de verkoper) :eusa_think:

Vulk

Ingewikkeld dus. Eender wat je gaat doen, succes!

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 10:07:56
Citaat van: Vulk op 11-01-2009 10:06:24
Het R-blok dus in de roetmobiel plaatsen en de R in onderdelen verkopen?

Lijkt mij ook de beste keuze. :) Hoeveel heeft die R gelopen trouwens?

Nee, Roetmobiel blijft gewoon een roetmobiel  ;)

De R heeft ca. 314K gelopen. De verkoper had het er nog over dat er iets vervangen is, maar of hij het nou over de motor of de bak had, was niet helemaal duidelijk  :eusa_think:

Volgens mij was het de distributie riem. Je kan in de papieren kijken misscihen staat er nog wat in. Eventueel mailtje naar garage waar deze in onderhoud is geweest ?

Sbv

Je kan VeGe in Spijkenisse eens vragen wa die hebben liggen