Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

pwassink

#675
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 10:06:35
Citaat van: hathu op 11-01-2009 09:52:40
Bij Brus hebben ze TDI blokken voor het uitkiezen.

http://www.brusmotors.com/page.php?p_id=28

Km. standen zijn wel érg laag voor dieselblokken. Hoe is te bewijzen of ze echt zo weinig hebben gelopen?  :eusa_think:

Of de distRibutie en of andere "slijtdelen" al gewisseld zijn, en wat er allemaal aan het blok losgeweest is
(kan je vaak wel zien) is soms een redelijke indicatie,  ze hebben overigens geen slechte naam die heren ..

# edit typo
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: Sbv op 11-01-2009 10:17:42
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 10:07:56
Citaat van: Vulk op 11-01-2009 10:06:24
Het R-blok dus in de roetmobiel plaatsen en de R in onderdelen verkopen?

Lijkt mij ook de beste keuze. :) Hoeveel heeft die R gelopen trouwens?

Nee, Roetmobiel blijft gewoon een roetmobiel  ;)

De R heeft ca. 314K gelopen. De verkoper had het er nog over dat er iets vervangen is, maar of hij het nou over de motor of de bak had, was niet helemaal duidelijk  :eusa_think:

Volgens mij was het de distributie riem.

Oh, da's wel wat anders, hè?  :eusa_doh: ;D

850newbie

Tjonge jonge, ik lees het hele verhaal nu pas.
Sterkte met de reparatie, eerst maar eens de kop eraf laten schroeven voordat je een compleet nieuw blok aanschaft.
Succes.

darius

Das toch zonde om die R te slopen voor onderdelen  :'(
No show, only go.

ief

De vraag is dan nu....welke onderdelen komen beschikbaar en welke houden jullie zelf??
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Freakybaby

Citaat van: ief op 11-01-2009 11:21:16
De vraag is dan nu....welke onderdelen komen beschikbaar en welke houden jullie zelf??

Komt vast wel een lijstje voor...

Gefeliciteerd met de R Marcel en Sander.. En nog even  :eusa_pray: wat ze gaan vinden als de kop los gaat van de roetmobiel
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: ief op 11-01-2009 11:21:16
De vraag is dan nu....welke onderdelen komen beschikbaar en welke houden jullie zelf??

Bijna alles van de R komt beschikbaar, de voorbumper hou ik zelf en een stukje middenconsole gaat naar Sander.

Als er interesse voor iets is, stuur maar een PB. Er zijn al wat aanvragen binnen gekomen, waarvan een lijstje wordt gemaakt.

elianmars

Citaat van: darius op 11-01-2009 11:18:46
Das toch zonde om die R te slopen voor onderdelen  :'(

Als het geen RHD zou zijn geweest, zou dat ook zeker niet gebeuren.

De man waar we later nog een V70R interieur hebben opgehaald, heeft ook zijn V70R gesloopt. De reden hiervoor was dat hij  het te duur vond om de haakse overbrenging van zijn AWD  te vervangen  :eusa_doh:

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 11:36:52
Citaat van: darius op 11-01-2009 11:18:46
Das toch zonde om die R te slopen voor onderdelen  :'(

Als het geen RHD zou zijn geweest, zou dat ook zeker niet gebeuren.

De man waar we later nog een V70R interieur hebben opgehaald, heeft ook zijn V70R gesloopt. De reden hiervoor was dat hij  het te duur vond om de haakse overbrenging van zijn AWD  te vervangen  :eusa_doh:
Tenminste dat was het verhaal. Hij cond de auto met enkel FWD niet lekker rijden, vermogen kon hij niet kwijt. raparatie was iets van 900 pond, naja dan maar slopen ???? :eusa_wall:

BOV

Citaat van: Sbv op 11-01-2009 13:25:03
De man waar we later nog een V70R interieur hebben opgehaald, heeft ook zijn V70R gesloopt. De reden hiervoor was dat hij  het te duur vond om de haakse overbrenging van zijn AWD  te vervangen  :eusa_doh:
Tenminste dat was het verhaal. Hij cond de auto met enkel FWD niet lekker rijden, vermogen kon hij niet kwijt. raparatie was iets van 900 pond, naja dan maar slopen ???? :eusa_wall:
[/quote]

Zal wel een boekhouder geweest zijn dan... Die liggen de hele dag maar wat in hun cijfertjes te neuzen, en
"houden" niet van zo'n auto...
I take pictures and build stuff...

bastiaan arissen

Citaat van: Sbv op 11-01-2009 10:18:59
Je kan VeGe in Spijkenisse eens vragen wa die hebben liggen
Jonker in huissen doet ook veel in vw/volvo motoren.
Kun je ook eens bellen.
Of even wat gegevens van het blok geven kan ik van de week even vragen als
je er interesse in hebt.

Sbv

Citaat van: BOV op 11-01-2009 13:33:38
Citaat van: Sbv op 11-01-2009 13:25:03
De man waar we later nog een V70R interieur hebben opgehaald, heeft ook zijn V70R gesloopt. De reden hiervoor was dat hij  het te duur vond om de haakse overbrenging van zijn AWD  te vervangen  :eusa_doh:
Tenminste dat was het verhaal. Hij cond de auto met enkel FWD niet lekker rijden, vermogen kon hij niet kwijt. raparatie was iets van 900 pond, naja dan maar slopen ???? :eusa_wall:

Zal wel een boekhouder geweest zijn dan... Die liggen de hele dag maar wat in hun cijfertjes te neuzen, en
"houden" niet van zo'n auto...
[/quote]

Het was geen boekhouder. Hij zat in de bouw, maar momenteel zonder werk.

)()()sT

Wat een leuk uitstapje zeg, heb je het dus toch gedaan met Sander  :eusa_clap:
De R ziet er op zich mooi uit, echt een lookalike voor de mijne.
Als je gaat slopen, dan wil ik de achterbumper, stootstrips links  wel hebben t.z.t. oké?

Wat is nu wijsheid... is het te doen om van een diesel een benzine te maken? Is dat zoiets als van een N/A een turbo maken, of komt er qua kabelboom nog veel meer bij kijken?
En... de bak? Het is een automaat, dus dat is extra moeilijk (of past een handbak van een D op een benzine?

Ben zeer benieuwd naar wat volgt; wel heel erg balen dat de diesel toch inwendige troubles heeft....

Succes!

thuur

Van diesel naar benzine zal gelijk zijn aan van RHD naar LHD....


Gr 8)

innocenti

Leuk uitstapje Marcel en Sander
Veel succes met het project.