Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Ik heb bij de restanten van mijn S70 laatst al gekeken, maar ik verwacht dat het probleem zit bij de doorvoor van pedalen en stuurstang etc en de rembekrachtiger/zekeringbox.
Dashboard zelf kan zo gemonteerd worden.

@Joost, geeft je wensen maar aan Marcel door die maakt een lijstje met verzoeken

elianmars

Citaat van: thuur op 11-01-2009 16:36:51
Van diesel naar benzine zal gelijk zijn aan van RHD naar LHD....


Gr 8)

Ofwel, eigenlijk onbegonnen werk  :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 11-01-2009 16:35:23
Wat een leuk uitstapje zeg, heb je het dus toch gedaan met Sander  :eusa_clap:


Jep. Je was één van de weinigen die het wist dat we er mee bezig waren  ;D

toppertje

Citaat van: )()()sT op 11-01-2009 16:35:23
Wat een leuk uitstapje zeg, heb je het dus toch gedaan met Sander  :eusa_clap:
De R ziet er op zich mooi uit, echt een lookalike voor de mijne.
Als je gaat slopen, dan wil ik de achterbumper, stootstrips links  wel hebben t.z.t. oké?

Wat is nu wijsheid... is het te doen om van een diesel een benzine te maken? Is dat zoiets als van een N/A een turbo maken, of komt er qua kabelboom nog veel meer bij kijken?
En... de bak? Het is een automaat, dus dat is extra moeilijk (of past een handbak van een D op een benzine?

Ben zeer benieuwd naar wat volgt; wel heel erg balen dat de diesel toch inwendige troubles heeft....

Succes!


bak van de diesel past niet ad R,
want de diesel is VW/audi

Sbv

Citaat van: toppertje op 11-01-2009 17:27:30
Citaat van: )()()sT op 11-01-2009 16:35:23
Wat een leuk uitstapje zeg, heb je het dus toch gedaan met Sander  :eusa_clap:
De R ziet er op zich mooi uit, echt een lookalike voor de mijne.
Als je gaat slopen, dan wil ik de achterbumper, stootstrips links  wel hebben t.z.t. oké?

Wat is nu wijsheid... is het te doen om van een diesel een benzine te maken? Is dat zoiets als van een N/A een turbo maken, of komt er qua kabelboom nog veel meer bij kijken?
En... de bak? Het is een automaat, dus dat is extra moeilijk (of past een handbak van een D op een benzine?

Ben zeer benieuwd naar wat volgt; wel heel erg balen dat de diesel toch inwendige troubles heeft....

Succes!


bak van de diesel past niet ad R,
want de diesel is VW/audi
Lekker de automaat laten zitten. Het is een complete auto dus kabelboom en computer zitten er gewoon bij

elianmars


Emiel

Daar hoef ik niet lang over te twijfelen... :o

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:16:21
En toen zag ik deze op eBay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200297408895

't Is te proberen, toch?  :eusa_shifty:
Gewoon proberen. In de tussentijd verder zoeken daar ik denk dat deze prijs nog wel flink omhoog zal gaan

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:16:21
En toen zag ik deze op eBay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200297408895

't Is te proberen, toch?  :eusa_shifty:

Zekers! En standort Paderborn en dat is niet eens zover weg. Ca. 350 km, das goed te doen toch?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: Emiel op 11-01-2009 22:18:49
Daar hoef ik niet lang over te twijfelen... :o

Hoe zal de staat van zo'n motor zijn als-ie al die tijd droog heeft gestaan? Ik denk dan aan rubbers en pakkingen en zo.

pwassink

#700
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:16:21
En toen zag ik deze op eBay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200297408895

't Is te proberen, toch?  :eusa_shifty:

Wacht heel even af wat de capabele heren van Hooftman roepen, t ligt er helemaal aan waar de stukken en brokken
gebleven zijn in het blok, helemaal niet onmogelijk dat je met enkel een (deel van een) dieselkop al geholpen zou zijn.
Of er dan ook nog schade aan het onderblok zou zijn valt dan vaak ook wel te bezien ..


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 11-01-2009 22:21:08
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:16:21
En toen zag ik deze op eBay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200297408895

't Is te proberen, toch?  :eusa_shifty:

Wacht heel even af wat de capabele heren van Hooftman roepen, t ligt er helemaal aan waar de stukken en brokken
gebleven zijn in het blok, helemaal niet onmodgelijk dat je met enkel een (deel van een) dieselkop geholpen zou zijn.
Of er dan ook nog schade aan het onderblok zou zijn valt dan vaak ook wel te bezien ..




Veiling duurt toch nog bijna 9 dagen.

En stel dat ik een gloednieuwe motor met gloednieuwe turbo en (als ik het goed zie) een gloednieuwe dieselpomp kan aanschaffen voor niet te veel geld (dromen mag toch wel?  :P), dat zou toch wel heel erg leuk zijn. Kan ik nog 15 jaar met de V70 blijven rijden  ;D

pwassink

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:23:33
Citaat van: pwassink op 11-01-2009 22:21:08
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:16:21
En toen zag ik deze op eBay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200297408895

't Is te proberen, toch?  :eusa_shifty:

Wacht heel even af wat de capabele heren van Hooftman roepen, t ligt er helemaal aan waar de stukken en brokken
gebleven zijn in het blok, helemaal niet onmodgelijk dat je met enkel een (deel van een) dieselkop geholpen zou zijn.
Of er dan ook nog schade aan het onderblok zou zijn valt dan vaak ook wel te bezien ..




Veiling duurt toch nog bijna 9 dagen.

En stel dat ik een gloednieuwe motor met gloednieuwe turbo en (als ik het goed zie) een gloednieuwe dieselpomp kan aanschaffen voor niet te veel geld (dromen mag toch wel?  :P), dat zou toch wel heel erg leuk zijn. Kan ik nog 15 jaar met de V70 blijven rijden  ;D

Daar heb jij weer gelijk in  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 22:20:57
Citaat van: Emiel op 11-01-2009 22:18:49
Daar hoef ik niet lang over te twijfelen... :o

Hoe zal de staat van zo'n motor zijn als-ie al die tijd droog heeft gestaan? Ik denk dan aan rubbers en pakkingen en zo.

Kan een hoop hebben hoor, ik heb wel eens een vrachtwagenmotor van een DAF van de sloop gehaald voor m'n werk waar je geen stuiver meer voor gaf. Roest, vuil, mos etc, boel goed schoongemaakt en gespoeld, ding draait nog als aggregaat.

Op de foto's ziet het blok er netjes uit....  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Eugene

ach, keerrringen rondom gewoon preventief vervangen.. voor de rest zal het wel loslopen.

If it's not blown, it sucks...