Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

mitchelli

Ik zou het gewoon proberen met 8 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

elmarconi

Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 17:43:28
Ik zou het gewoon proberen met 8 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..

En evt. gruis in de rest van het blok?
--
Autogas Inside . . .

why-not

Citaat van: elmarconi op 12-01-2009 18:19:25
Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 17:43:28
Ik zou het gewoon proberen met 8 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..

En evt. gruis in de rest van het blok?



Heb je toch een oliefilter voor  :eusa_whistle:

V70 classic

Citaat van: why-not op 12-01-2009 18:32:01
Citaat van: elmarconi op 12-01-2009 18:19:25
Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 17:43:28
Ik zou het gewoon proberen met 8 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..

En evt. gruis in de rest van het blok?



Heb je toch een oliefilter voor  :eusa_whistle:

Dat haalt niet het gruis uit het blok maar de olie  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

pimsam

Als de oorzaak enkel boven in de kop heeft plaats gevonden zit het gruis alleen in de retourkanaaltjes van de kop naar het carter. Ik zou deze kanaaltjes goed doorblazen en spoelen met olie. Olie vanuit het carter gaat via het oliefilter naar de kritische delen van de motor.
Mocht er uiteindelijk toch iets mis zijn, gaat het wel ergens tikken en kun je altijd nog ergens een nieuwe motor plaatsen. Onder het moto: don't fix what aint broken.

V70 classic

Citaat van: pimsam op 12-01-2009 19:27:20
Als de oorzaak enkel boven in de kop heeft plaats gevonden zit het gruis alleen in de retourkanaaltjes van de kop naar het carter. Ik zou deze kanaaltjes goed doorblazen en spoelen met olie. Olie vanuit het carter gaat via het oliefilter naar de kritische delen van de motor.
Mocht er uiteindelijk toch iets mis zijn, gaat het wel ergens tikken en kun je altijd nog ergens een nieuwe motor plaatsen. Onder het moto: don't fix what aint broken.

Als er echt iets tot gruis is vervallen vindt je dat overal terug in de motor tot in de lagerschalen aan toe.
De vervuilde olie loopt via de kop terug in het carter.
Daar draait zo een blender in het rond die alles onder die troep spat.
Dan kun je wel optimistische denken we hebben druksmering dus de schone olie voorkomt dat er vervuilde olie in de lagers komt maar je komt het echt overal tegen.
Je schrijft hier op een forem.
Dan kan ik wel schrijven andere kop olie erin en rijden maar.
Maar je heb wel te maken met een hoop zuur verdiende centjes als het fout gaat.
Ik denk ook niet dat de auteur van gegeven advies garantie geeft als blijkt dat er toch nog vervuiling is achter gebleven.  :eusa_whistle:
Het is maar net hoeveel risico je wilt nemen.
Spoelen kun je het beste met Diesel doen.
Met zo een vloeistofspuit op perslucht.
Carter ervan onder en blubberen maar  ;D.

maar sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

VolvoDeMio

Citaat van: pimsam op 12-01-2009 19:27:20
Als de oorzaak enkel boven in de kop heeft plaats gevonden zit het gruis alleen in de retourkanaaltjes van de kop naar het carter. Ik zou deze kanaaltjes goed doorblazen en spoelen met olie. Olie vanuit het carter gaat via het oliefilter naar de kritische delen van de motor.
Mocht er uiteindelijk toch iets mis zijn, gaat het wel ergens tikken en kun je altijd nog ergens een nieuwe motor plaatsen. Onder het moto: don't fix what aint broken.

Via de oliepomp....toch?

pimsam

De hoeveelheid gruis is beperkt want de motor stopte er direct mee. Dus ik zou niet weten hoe het grujs via de retourkanalen, het carter en het slingeren door de krukas dan nog in de lagers zou moeten komen.  :eusa_snooty:

Ik geef alleen maar aan wat ik zou doen. De kosten zijn op deze manier beperkt. Niet geschoten is altijd mis. En mocht het toch niet goed zijn, heb je nog even de tijd om een andere motor te zoeken. Hij zal echt niet meteen vast lopen. En natuurlijk moet je geen garantie verwachten. Maar om nou meteen een gebruikte motor erin te hangen waarvan je de kwaliteit ook nooit 100% zeker weet  ???


pimsam

De oliepomp kan wel wat hebben. Deze moet altijd ongefilterde olie verpompen. Maar het meeste gruis zal nog in de kop, de retourkanaaltjes en het carter zitten. Carter verwijderen en schoon maken is natuurlijk geen overbodige luxe.

Scooby Doo

Citaat van: V70 classic op 12-01-2009 14:48:20




Maar 1 tip als dat blok voor een habbekrats weggaat koop hem dan niet want je gaat de teil in.
Als het een goed blok is zal de eigenaar (onder een andere account)zelf gaan meebieden.
Bewijzen kun je dit niet maar dan is de mede bieder zo een vaag tekentje met een history (en dat kun je wel controleren) die bedenkelijk is.
B.V. hij heeft bij deze aanbieder al 20 biedingen op artikelen waarvan een normaal mens er maar 1 zou kopen.
En die artikelen staan dan later weer bij de 1e aanbieder weer te koop(kun je ook controleren in de hystory.
Doet hij dat niet is de schroot prijs al teveel.


:eusa_wall: :eusa_wall:

Je mag daar ook niet in veralgemenen. Niet alle verkopers doen dit, waarschijnlijk is hetgeen je beschrijft een praktijk toegepast door een kleine groep.
Ik heb mijn V70 R AWD in mei 2007 gekocht in Duitsland, voor ongeveer de helft van wat ze toen vroegen voor die auto's in NL. Met dat ding was ook niks mis.  :eusa_dance:
Die verkoper heeft zich ook niet met zo'n praktijken ingelaten. 8)

Als deze motor echt nieuw is kan je niet snel gefopt zijn, 2dehands blokken kosten al snel +1000 Euro (meestal zonder Turbo en pomp).

Suc6 Marcel, ik volg het verhaal op de voet.
Puppy Power!!!

VolvoDeMio

Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 17:43:28
Ik zou het gewoon proberen met 8 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..

Hé, en als je toch bezig bent, boor er een paar gaten bij en maak er een 15-klepper van...
(sorry, even beetje melig)

p.s. de roetmobiel, de heeft toch 10 kleppen.... waarom er bij 2 de klepstoters niet vervangen..?   :eusa_silenced:

V70 classic

#746
Citaat van: Scooby Doo op 12-01-2009 20:20:31
Citaat van: V70 classic op 12-01-2009 14:48:20




Maar 1 tip als dat blok voor een habbekrats weggaat koop hem dan niet want je gaat de teil in.
Als het een goed blok is zal de eigenaar (onder een andere account)zelf gaan meebieden.
Bewijzen kun je dit niet maar dan is de mede bieder zo een vaag tekentje met een history (en dat kun je wel controleren) die bedenkelijk is.
B.V. hij heeft bij deze aanbieder al 20 biedingen op artikelen waarvan een normaal mens er maar 1 zou kopen.
En die artikelen staan dan later weer bij de 1e aanbieder weer te koop(kun je ook controleren in de hystory.
Doet hij dat niet is de schroot prijs al teveel.


:eusa_wall: :eusa_wall:

Je mag daar ook niet in veralgemenen. Niet alle verkopers doen dit, waarschijnlijk is hetgeen je beschrijft een praktijk toegepast door een kleine groep.
Ik heb mijn V70 R AWD in mei 2007 gekocht in Duitsland, voor ongeveer de helft van wat ze toen vroegen voor die auto's in NL. Met dat ding was ook niks mis.  :eusa_dance:
Die verkoper heeft zich ook niet met zo'n praktijken ingelaten. 8)

Als deze motor echt nieuw is kan je niet snel gefopt zijn, 2dehands blokken kosten al snel +1000 Euro (meestal zonder Turbo en pomp).

Suc6 Marcel, ik volg het verhaal op de voet.

Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn.
Alleen ben er voorzichtig mee.
Mijn auto komt ook uit de handel is niets mis mee maar de garantie verliep bij de drempel daar is dan de prijs ook naar.
als je da add bekijkt een motor van 2000 nieuw,Uitlaat spruitstuk niet in de verf, op de foto ligt alles buiten in de sneeuw.
komt bij mij wat vreemt over.
Ik hoop dat de uitzondering de regel bevestigt.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Herb

Zonet kwam ik deze ad tegen op Marktplaats

http://link.marktplaats.nl/217070495

10 klepstoters nieuw wel van een 850 tdi maar ik denk dat ze het zelfde zijn als de 2.5d

Succes met je wagen

Herbert
Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

mitchelli

CiteerHé, en als je toch bezig bent, boor er een paar gaten bij en maak er een 15-klepper van...
(sorry, even beetje melig)

p.s. de roetmobiel, de heeft toch 10 kleppen.... waarom er bij 2 de klepstoters niet vervangen..?  

ojee wat erg,een foutje  :police:.....10 bedoel ik natuurlijk. En advies was idd onder het motto;niet geschoten,altijd mis.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

VolvoDeMio

Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 22:44:05
ojee wat erg,een foutje  :police:.....10 bedoel ik natuurlijk.

Hier spreekt de politie:

Zo strak was het niet bedoeld.
Volgende keer zal ik smiley erbij zetten...  :eusa_shifty: