Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 10:56:26
Maar de prijs is wel aan het stijgen. Logisch, lijkt me.
Komt natuurlijk ook Marcel dat ze allemaal nu tegen elkaar op zitten te bieden, maar misschien is het idee van alleen de klepstoters vernieuwen toch zo gek nog helemaal niet... Het is in ieder geval, ook gezien de kosten, de moeite om te proberen. Kijk, even heel plat natuurlijk; kapot is kapot. Mocht er nog meer aan de hand zijn (wat ik ook niet verwacht omdat het idd vrij grote stukken zijn) dan komt dat dadelijk wel aan het licht.  Moet je dan alsnog voor een ander blok kijken, zou ik in ieder geval de nieuwe stoters overzetten.  heb je die alvast getackeld bij het nieuwe "oude" blok.  Geld kost dit grapje toch altijd, daar kun je nu niet meer omheen, helaas..

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 13-01-2009 15:37:29
Citaat van: elianmars op 13-01-2009 10:56:26
Maar de prijs is wel aan het stijgen. Logisch, lijkt me.
Komt natuurlijk ook Marcel dat ze allemaal nu tegen elkaar op zitten te bieden, maar misschien is het idee van alleen de klepstoters vernieuwen toch zo gek nog helemaal niet... Het is in ieder geval, ook gezien de kosten, de moeite om te proberen. Kijk, even heel plat natuurlijk; kapot is kapot. Mocht er nog meer aan de hand zijn (wat ik ook niet verwacht omdat het idd vrij grote stukken zijn) dan komt dat dadelijk wel aan het licht.  Moet je dan alsnog voor een ander blok kijken, zou ik in ieder geval de nieuwe stoters overzetten.  heb je die alvast getackeld bij het nieuwe "oude" blok.  Geld kost dit grapje toch altijd, daar kun je nu niet meer omheen, helaas..

Eigenlijk heb je nu 2 opties.
Ok 3 in totaal.
Bedenk eerst hoe je je auto gebruikt.
Rijdt je veel,je hebt hem echt nodig en je bent van plan om er mee teblijven rijden.
In dat geval zou ik gaan voor een goed gereviseerd blok.
Je weet dan wat je hebt.
Als je de kop licht kom je altijd meer tegen maar je kunt dan wel een afweging maken.
evt. kun je het carter verwijderen en (laten) controleren hoe het met de lagers is gesteld je hoeft ze dan niet persee te vervangen.
Maar als je wat wilt moet je het nu doen.
Als dat goed is kun je met het vervangen van distributieriem  waterpomp (en evt. revisie verstuivers en kop)weer gewoon 130 k roffelen.
Koop je een motor anders dan bij een rerenomeerd revisie bedrijf of dealert weet je niet wat je koopt.
Die nieuwe motor heeft weer meer dan een ton gelopen (en je mag hopen dat dit wel klopt).

Dat was optie 1 en 2
optie 3 pleur er een andere kop of repareer wat er in het zicht kapot is,sla een kruis en start de motor.
Maar goed een ieder heeft zijn eigen mening of drijfveer.
Je moet gewoon doen wat in je budget ligt of waar jij je goed bij voelt.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Turbobiker

Optie 1, dus ook effe de carter er onderuit klinkt het meest logisch. Zou ik voorlopig voor gaan.
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 13-01-2009 16:45:00
Optie 1, dus ook effe de carter er onderuit klinkt het meest logisch. Zou ik voorlopig voor gaan.

Lijkt me toch ook het beste. Dan weet ik zeker dat het goed zit. Ik ben niet zo dol op "experimenteren".
Het kan goed gaan, maar ook fout. En dan zit ik opnieuw zonder wagen en gaat het opnieuw geld kosten......

Marc O.

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 20:48:51
Citaat van: Turbobiker op 13-01-2009 16:45:00
Optie 1, dus ook effe de carter er onderuit klinkt het meest logisch. Zou ik voorlopig voor gaan.

Lijkt me toch ook het beste. Dan weet ik zeker dat het goed zit. Ik ben niet zo dol op "experimenteren".
Het kan goed gaan, maar ook fout. En dan zit ik opnieuw zonder wagen en gaat het opnieuw geld kosten......

Zowiezo even een vergelijking maken tussen de kosten voor het oplappen van de motor en het kopen van een nieuwe/andere/gereviseerde motor, met daarbij de risico's van die opties. Als je voor een paar honderd euro méér een gereviseerde motor (met garantie, en dus eigenlijk geen risico's) kunt kopen dan is dat misschien interessanter dan het opknappen van de huidige motor met het risico dat er tóch nog zaken over het hoofd worden gezien en de portemonnee vervolgens nog een keer getrokken kan worden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Gereviseerde motor ga ik sowieso niet aanschaffen. Die kosten vanaf 2500 euro. Dat vind ik gewoon teveel geld voor een wagen van 10 jaar oud.
Het is of de huidige motor oplappen, of een gebruikte motor er in.

D-J

He, marcel, je kent de http://auctionsniper.com/?
Zo niet, zeker de moeite om dat ff door te nemen!

ps. heb je een PB gestuurd;)
V70 T-5D

elianmars

Citaat van: D-J op 13-01-2009 22:12:24
He, marcel, je kent de http://auctionsniper.com/?
Zo niet, zeker de moeite om dat ff door te nemen!

ps. heb je een PB gestuurd;)

Die ken ik, ja. Al meerdere keren gebruikt  :eusa_whistle:

Pb is beantwoord  ;)

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 22:25:18
Citaat van: D-J op 13-01-2009 22:12:24
He, marcel, je kent de http://auctionsniper.com/?
Zo niet, zeker de moeite om dat ff door te nemen!

ps. heb je een PB gestuurd;)

Die ken ik, ja. Al meerdere keren gebruikt  :eusa_whistle:

Pb is beantwoord  ;)
Zondag Engeland dan maar ?

V70 classic

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 21:42:41
Gereviseerde motor ga ik sowieso niet aanschaffen. Die kosten vanaf 2500 euro. Dat vind ik gewoon teveel geld voor een wagen van 10 jaar oud.
Het is of de huidige motor oplappen, of een gebruikte motor er in.

In dat geval zou ik
het carter er vanonder halen waarschijnlijk zie je geen grote onderdelen liggen.
Dan hangt het er vanaf hoe de olie eruit ziet/zag,waarschijnlijk had het een grijzige gloed, en of er kleinere delen in het carter lagen (schilvers).
waarschijnlijk wel.
haal dan 1 hoofdlagerkap los en kijk of er groeven in de lagerschaal zit.
Er mogen wel strepen zichtbaar zijn dat is normaal,maar je mag geen koper zien.
is die lagerschaal goed weet je dat de rest v/d motor niets heeft geleden.

je hebt dan een carterafdichting nodig en een handboek en indien nodig een momentsleutel.
ik zeg indien nodig soms werkt men met graden daar zijn die duitsers dol op (en het is nog beter ook).
Maar ik heb al eerder gezegt ik heb geen specifieke volvo/audi kennis.

De krukas keerring lijd zo niets dus als het inwendige goed is vallen de extra kosten mee,alleen de carter afdichting dus.

Je kunt dan een beter overweging maken met wat je besluit,en het is bijna geen werk.
vijlsel of lager rot betekend dan schroot  ;D
hartje goed koprevisie evt. waterpomp en distributie en roffelen maar  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 13-01-2009 22:34:30
Citaat van: elianmars op 13-01-2009 21:42:41
Gereviseerde motor ga ik sowieso niet aanschaffen. Die kosten vanaf 2500 euro. Dat vind ik gewoon teveel geld voor een wagen van 10 jaar oud.
Het is of de huidige motor oplappen, of een gebruikte motor er in.

In dat geval zou ik
het carter er vanonder halen waarschijnlijk zie je geen grote onderdelen liggen.
Dan hangt het er vanaf hoe de olie eruit ziet/zag,waarschijnlijk had het een grijzige gloed, en of er kleinere delen in het carter lagen (schilvers).
waarschijnlijk wel.
haal dan 1 hoofdlagerkap los en kijk of er groeven in de lagerschaal zit.
Er mogen wel strepen zichtbaar zijn dat is normaal,maar je mag geen koper zien.
is die lagerschaal goed weet je dat de rest v/d motor niets heeft geleden.

je hebt dan een carterafdichting nodig en een handboek en indien nodig een momentsleutel.
ik zeg indien nodig soms werkt men met graden daar zijn die duitsers dol op (en het is nog beter ook).
Maar ik heb al eerder gezegt ik heb geen specifieke volvo/audi kennis.

De krukas keerring lijd zo niets dus als het inwendige goed is vallen de extra kosten mee,alleen de carter afdichting dus.

Je kunt dan een beter overweging maken met wat je besluit,en het is bijna geen werk.
vijlsel of lager rot betekend dan schroot  ;D
hartje goed koprevisie evt. waterpomp en distributie en roffelen maar  :eusa_whistle:

Dan moet ik dat toch doorgeven aan Hooftman. Daar staat de wagen, namelijk  :eusa_shifty:

Misschien dat Mitchell het wil doen, als hij aan de wagen mag werken?

elianmars

Als ik niet aan mijn dieseltje kan klooien, dan gaan we hier maar mee aan de slag:




:angel:

arjenT5R

ga je toch slopen?
stuur die achterlicht maar naar vlissingen dan  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

reneetje

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 21:42:41
Gereviseerde motor ga ik sowieso niet aanschaffen. Die kosten vanaf 2500 euro. Dat vind ik gewoon teveel geld voor een wagen van 10 jaar oud.
Het is of de huidige motor oplappen, of een gebruikte motor er in.

Doe er 700 bij en je hebt de rest er omheen ook....... ::)
>>click<<
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Nou, ik hoef niet meer te zoeken naar een motor. Heb zojuist Hooftman aan de telefoon gehad.

De enige schade die ze kunnen vinden zijn 5 (!!) kapotte klepstoters en een deukje in één kom waarin de klepstoter valt.

Er gaan 10 nieuwe stoters in en nieuwe olie en filter.

Geintje gaat zo'n 1500 euro kosten :eusa_shifty: