Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Citaat van: mitchelli op 14-01-2009 18:25:56
Oorzaak;Timing van de distrubutie stond verkeerd...Terwijl nokkeas tandwiel wel goed vast leek te zitten...Heb ook foto`s gemaakt.Download ik zo. Je ziet bij sommige klepstoters heel goed dat de klepsteel er een deuk in heeft gemaakt....

Is dat zéker de oorzaak, of kan het verspringen ook het gevolg zijn...

darius

De klepstoters van een diesel en een benzine zijn niet gelijk. Er is immers sprake van een andere motorbouwer nml. VAG.
No show, only go.

mitchelli

Ik denk dat hij is versprongen tijdens het rijden.En niet dat de timing al verkeerd stond...Het dynamisch afstellen lukt namelijk niet met al verkeerde basis afstelling...


CiteerDe klepstoters van een diesel en een benzine zijn niet gelijk. Er is immers sprake van een andere motorbouwer nml. VAG.

klopt...deze 10 waren volgens mij al 500 euro ofzo..
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

thuur

Citaat van: mitchelli op 14-01-2009 18:50:23
Ik denk dat hij is versprongen tijdens het rijden.En niet dat de timing al verkeerd stond...Het dynamisch afstellen lukt namelijk niet met al verkeerde basis afstelling...

En hoe kan een verse riem (hij was toch net vernieuwd?) dan verspringen ???


Gr :o

Vertigo

Citaat van: mitchelli op 14-01-2009 18:50:23
Ik denk dat hij is versprongen tijdens het rijden.En niet dat de timing al verkeerd stond...Het dynamisch afstellen lukt namelijk niet met al verkeerde basis afstelling...


En wat kan daar de oorzaak van zijn? een slechte spanner ofzo?

mitchelli

nokkeas of krukas poulie niet goed genoeg aangedraait...zoiets
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

M a r c

En wie heeft die riem dan vernieuwd toendertijd...?

Iedereen insinueert nu wel dat Elianmars 'm elders moet laten maken maar dat lijkt mij niet zo netjes.... Auto is in opdracht van de eigenaar naar Hooftman gebracht neem ik aan, Hooftman heeft z'n best gedaan om een goede diagnose te stellen en dan zou ie nu weggehaald worden zodat iemand anders er geld aan mag verdienen  ???

En dat vindt men dan nog een normale manier van zakendoen ook tegenwoordig?   :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elmarconi

Citaat van: elianmars op 14-01-2009 16:50:28
De enige schade die ze kunnen vinden zijn 5 (!!) kapotte klepstoters en een deukje in één kom waarin de klepstoter valt.

Inlaat zijde of uitlaat zijde? Ik gok uitlaat...
--
Autogas Inside . . .

VolvoDeMio

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:20:32
En wie heeft die riem dan vernieuwd toendertijd...?

Iedereen insinueert nu wel dat Elianmars 'm elders moet laten maken maar dat lijkt mij niet zo netjes.... Auto is in opdracht van de eigenaar naar Hooftman gebracht neem ik aan, Hooftman heeft z'n best gedaan om een goede diagnose te stellen en dan zou ie nu weggehaald worden zodat iemand anders er geld aan mag verdienen  ???

En dat vindt men dan nog een normale manier van zakendoen ook tegenwoordig?   :eusa_doh:

Als diagnose gratis is, heb je wat mij betreft een punt.
Als diagnose gewoon betaald wordt ben je vrij in je keuze.

elianmars

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:20:32
En wie heeft die riem dan vernieuwd toendertijd...?

Iedereen insinueert nu wel dat Elianmars 'm elders moet laten maken maar dat lijkt mij niet zo netjes.... Auto is in opdracht van de eigenaar naar Hooftman gebracht neem ik aan, Hooftman heeft z'n best gedaan om een goede diagnose te stellen en dan zou ie nu weggehaald worden zodat iemand anders er geld aan mag verdienen  ???

En dat vindt men dan nog een normale manier van zakendoen ook tegenwoordig?   :eusa_doh:

Ik heb de riem bij dennis850estate laten vernieuwen.

Ik ben het met je eens, Marc. Ik heb de wagen daar laten neerzetten, omdat ik gewoon wil dat-ie goed wordt nagekeken.
Een dag nadat de wagen er stond, was er al naar gekeken. Zonder afspraak, dus. Vind ik al fijn.

Toen er werd gebeld wat er (hoogstwaarschijnlijk) aan de hand was, heb ik gezegd dat ik even wilde nadenken over wat te doen.
Ik heb eergisteren gebeld dat ze er toch maar weer mee aan de slag moesten gaan. Ik wil de wagen in orde hebben.

Vandaag zijn ze er dus mee verder gegaan en het verhaal van Mitchell is dus het resultaat. Ik ben weer gebeld door Hooftman, met de vraag wat ik wilde.
Na overleg met mijn pa (de wagen staat op de zaak), heb ik besloten om de wagen bij Hooftman in orde laten maken.

Ik heb geen zin om de wagen te gaan ophalen en dan ergens te brengen waar het goedkoper zou kunnen. Bovendien moet alles goed worden afgesteld en Hooftman heeft daar de apparatuur voor staan.


Het is heel jammer dat er waarschijnlijk met het vernieuwen van de distributieriem iets niet goed is gegaan.
Fouten gebeuren nu eenmaal.........

V70 classic

#805
Citaat van: Eugene op 14-01-2009 16:54:24
Is dat net zoiets als kromme drijfstangen bij een  T-5?  :eusa_eh:

nee

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:20:32
En wie heeft die riem dan vernieuwd toendertijd...?

Iedereen insinueert nu wel dat Elianmars 'm elders moet laten maken maar dat lijkt mij niet zo netjes.... Auto is in opdracht van de eigenaar naar Hooftman gebracht neem ik aan, Hooftman heeft z'n best gedaan om een goede diagnose te stellen en dan zou ie nu weggehaald worden zodat iemand anders er geld aan mag verdienen  ???

En dat vindt men dan nog een normale manier van zakendoen ook tegenwoordig?   :eusa_doh:

Ben ik met je eens is niet netjes
anderzijds als je een adres vind die het veel goedkoper kan kun je wel vragen hoe dat zit.
En of er niet wat van de prijs afkan?
nee heb je
Ik persoonlijk vindt het niet nodig om een mega pand te financieren want daar zitten volgens mij steeds de grootste onkosten in  :evil:


Ik heb geen zin om de wagen te gaan ophalen en dan ergens te brengen waar het goedkoper zou kunnen. Bovendien moet alles goed worden afgesteld en Hooftman heeft daar de apparatuur voor staan.


Het is heel jammer dat er waarschijnlijk met het vernieuwen van de distributieriem iets niet goed is gegaan.
Fouten gebeuren nu eenmaal.........
[/quote]

Ben ik ook weer met je eens.
Ik heb mijn rien bij een vag garage laten doen (was lekker kort bij).
En eerst zou een kennis hem daar in de avonduren vervangen maar die werd ziek.
Resultaat bij een vag bedrijf ging men in de fout bij een vag motor  :eusa_shifty:

Ze vergaten rekening te houden met de extra vervroegen in op de pomp zit.
Lage toerentallen liep hij goed.
Alleen hij starte slecht en bij hogetoeren was hij zo sterk als een nattekrant  :eusa_wall:

is wel keurig hersteld
En laat even alle rollen spanners en de waterpomp vervangen voorzover het nog niet was gebeurd.
ben je er weer jaren vanaf.

sk 6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

M a r c

Citaat van: elianmars op 14-01-2009 19:33:17
Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:20:32
En wie heeft die riem dan vernieuwd toendertijd...?

Iedereen insinueert nu wel dat Elianmars 'm elders moet laten maken maar dat lijkt mij niet zo netjes.... Auto is in opdracht van de eigenaar naar Hooftman gebracht neem ik aan, Hooftman heeft z'n best gedaan om een goede diagnose te stellen en dan zou ie nu weggehaald worden zodat iemand anders er geld aan mag verdienen  ???

En dat vindt men dan nog een normale manier van zakendoen ook tegenwoordig?   :eusa_doh:

Ik heb de riem bij dennis850estate laten vernieuwen.

Ik ben het met je eens, Marc. Ik heb de wagen daar laten neerzetten, omdat ik gewoon wil dat-ie goed wordt nagekeken.
Een dag nadat de wagen er stond, was er al naar gekeken. Zonder afspraak, dus. Vind ik al fijn.

Toen er werd gebeld wat er (hoogstwaarschijnlijk) aan de hand was, heb ik gezegd dat ik even wilde nadenken over wat te doen.
Ik heb eergisteren gebeld dat ze er toch maar weer mee aan de slag moesten gaan. Ik wil de wagen in orde hebben.

Vandaag zijn ze er dus mee verder gegaan en het verhaal van Mitchell is dus het resultaat. Ik ben weer gebeld door Hooftman, met de vraag wat ik wilde.
Na overleg met mijn pa (de wagen staat op de zaak), heb ik besloten om de wagen bij Hooftman in orde laten maken.

Ik heb geen zin om de wagen te gaan ophalen en dan ergens te brengen waar het goedkoper zou kunnen. Bovendien moet alles goed worden afgesteld en Hooftman heeft daar de apparatuur voor staan.


Het is heel jammer dat er waarschijnlijk met het vernieuwen van de distributieriem iets niet goed is gegaan.
Fouten gebeuren nu eenmaal.........

:eusa_clap:

En nu heb je ook een volwaardige garantie op de reparatie  ;)

Niet dat ik aandelen heb bij Hooftman hoor, maar tegenwoordig loopt iedereen voor 100 euro voordeel naar "B. de Haas" maar realiseert zich niet dat wanneer er iets foutgaat je ook geen garantie of coulance hebt  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Ik vind het toch niet helemaal fair dat je Dennis nu over een kam scheert met B. de Haas......
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

#808
Citaat van: Marc O. op 14-01-2009 19:40:31
Ik vind het toch niet helemaal fair dat je Dennis nu over een kam scheert met B. de Haas......

Ik ken Dennis niet, dus niet persoonlijk bedoelt, ik bedoelde bovenstaande globaal...   Ik zeg ook niet dat een "B. de Haas" persé slecht werk af levert en iedereen kan een fout maken, feit is wel dat je geen verhaal kunt halen bij iemand die zwart bijbeunt  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

VolvoDeMio

#809
Citaat van: Marc O. op 14-01-2009 19:40:31
Ik vind het toch niet helemaal fair dat je Dennis nu over een kam scheert met B. de Haas......

Wat mij betreft 'helemaal niet'.


Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:41:28
Ik ken Dennis niet, dus niet persoonlijk bedoelt, ik bedoelde bovenstaande globaal...   Ik zeg ook niet dat een "B. de Haas" persé slecht werk af levert, feit is wel dat je geen verhaal kunt halen bij iemand die zwart bijbeunt  :-\

Dat is echt te kort door de bocht.
Via juristen, dan heb je deels een punt (edit: want grijs op wit), deels niet want leuke kleine lettertjes!
Garages hebben in mijn ervaring minder coulance dan een collega-liefhebber.