Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

elianmars

#870
Citaat van: Jeff op 16-01-2009 20:25:16
Ik bedoelde meer van hoe dit opgelost gaat worden met betrekking tot de fout!

Tja.....

Ik denk dat ik het maar gewoon moet accepteren dat het zo is gegaan. Ik kan moeilijk Dennis laten opdraaien voor de kosten, toch?  :eusa_think:

Jans Duiven

Tja, dat ligt er maar aan wat je met hem hebt afgesproken.
Persoonlijk zou ik denken aan een coulance regeling.

Hans

razorx

#872
Ik zal proberen mijn gedachten zo goed mogelijk te verwoorden.

Ik bemoei me nu met andermans zaken, maar ik denk dat wat er in dit topic nu gebeurt (uitdrukkelijk buiten de schuld van Marcel) niet helemaal eerlijk is.
Op basis van de conclusie van een bedrijf kan iemand als het ware aan de schandpaal genageld worden.
Zeker als hier bijna bij voorbaat een publieke discussie over ontstaat.

De gesuggereerde oorzaak is aannemelijk, maar is dit werkelijk een zekerheid?
Is het goed hier zo openbaar over te speculeren? De conclusies liggen al bijna in sommige vragen verwoord.

Als techneut weet ik dat sommige oorzaken keihard aanwijsbaar zijn en sommige, tja daar valt over te twijfelen.
Vraag een techneut een mening en een ander, ja het kan wat verschillen.

Ik trek niemands kennis in twijfel, ik vind alleen dat Dennis op deze basis geen schijn van kans heeft (hoor en wederhoor principe, second opinion e.t.c.).

Daarom denk ik dat het netter is het speculeren en suggereren te staken tot er op alle vlakken wat meer bekend is.

Groeten van Yits.

VolvoDeMio

Citaat van: razorx op 17-01-2009 01:06:54
Ik zal proberen mijn gedachten zo goed mogelijk te verwoorden.

Ik bemoei me nu met andermans zaken, maar ik denk dat wat er in dit topic nu gebeurt (uitdrukkelijk buiten de schuld van Marcel) niet helemaal eerlijk is.
Op basis van de conclusie van een bedrijf kan iemand als het ware aan de schandpaal genageld worden.
Zeker als hier bijna bij voorbaat een publieke discussie over ontstaat.

De gesuggereerde oorzaak is aannemelijk, maar is dit werkelijk een zekerheid?
Is het goed hier zo openbaar over te speculeren? De conclusies liggen al bijna in sommige vragen verwoord.

Als techneut weet ik dat sommige ookzaken keihard aanwijsbaar zijn en sommige, tja daar valt over te twijfelen.
Vraag een techneut een mening en een ander, ja het kan wat verschillen.

Ik trek niemands kennis in twijfel, ik vind alleen dat Dennis op deze basis geen schijn van kans heeft (hoor en wederhoor principe, second opinion e.t.c.).

Daarom denk ik dat het netter is het speculeren en suggereren te staken tot er op alle vlakken wat meer bekend is.

Groeten van Yits.


:eusa_clap:

.

Ludo

Citaat van: razorx op 17-01-2009 01:06:54
Ik trek niemands kennis in twijfel, ik vind alleen dat Dennis op deze basis geen schijn van kans heeft (hoor en wederhoor principe, second opinion e.t.c.).

zolang er geen uitsluitsel gegeven kan worden over de oorzaak, treft Dennis geen enkele blaam.
het is nog altijd zo, dat je onschuldig bent, tenzij het tegendeel bewezen kan worden!.

Turbo-Geek

Besides, als je zoveel km's ermee gereden hebt dan zat ie echt wel vast hoor, anders kom je nooit zo ver.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Ludo op 17-01-2009 09:52:21
Citaat van: razorx op 17-01-2009 01:06:54
Ik trek niemands kennis in twijfel, ik vind alleen dat Dennis op deze basis geen schijn van kans heeft (hoor en wederhoor principe, second opinion e.t.c.).

zolang er geen uitsluitsel gegeven kan worden over de oorzaak, treft Dennis geen enkele blaam.
het is nog altijd zo, dat je onschuldig bent, tenzij het tegendeel bewezen kan worden!.


Citaat van: elianmars op 15-01-2009 12:31:35
Zojuist weer Hooftman aan de telefoon gehad.

De bout van de krukaspoelie is los geraakt. Er ontbreekt ook een ring die er tussen hoort.
Volgens hun is het toch gebeurd bij de riemwissel.
De bout moet worden vastgezet op 370 nm. en dat is waarschijnlijk niet gebeurd.

Ik ben in ieder geval blij dat de oorzaak gevonden is. Kans op herhaling van dit gebeuren is straks nihil.


Citaat van: Turbo-Geek op 17-01-2009 10:21:45
Besides, als je zoveel km's ermee gereden hebt dan zat ie echt wel vast hoor, anders kom je nooit zo ver.

Dat vinden we (Dennis en ik) dus ook vreemd. Waarom gebeurt het pas 15.000 km later?  :eusa_think:

Emiel

Als een TDI stukloopt is het meestal binnen 40K na riemwissel (bij normaal onderhoud). Die riemspanners die stuklopen gaan eerst een X aantal duizend kilometers mee voordat het aluminiumhuis aan de achterkant afbreekt.

Voor de krukasbout geldt;

- Hij heeft niet goed vastgezeten
- Hij is niet vervangen
- Het was een nieuwe en was al ral toen ie erop ging.

Ik ga voor het laatste, Dennis levert goed werk en lijkt me niet dat ie delen opnieuw gebruikt.

Vertigo

Citaat van: elianmars op 27-11-1973 04:26:49
Citaat van: Turbo-Geek op 17-01-2009 10:21:45
Besides, als je zoveel km's ermee gereden hebt dan zat ie echt wel vast hoor, anders kom je nooit zo ver.

Dat vinden we (Dennis en ik) dus ook vreemd. Waarom gebeurt het pas 15.000 km later?  :eusa_think:

Het borgringetje waarmee die bout vast zat in stukken gebroken misschien?
Als er in dat borgringetje een heel klein scheurtje zat, dan wordt dat scheurtje in de loop der tijd groter. Op een gegeven moment breekt dat borgringetje en valt er in stukken vanaf.
Dan is het een kwestie van tijd totdat de bout iets losraakt.

Dat zou ook meteen verklaren waarom bij hooftman die borgring niet meer werd aangetroffen. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet iets voor Dennis om zo'n borgring te vergeten te monteren (al kan iedereen natuurlijk eens iets vergeten)

elmarconi

Voor een bout/moer die je met 370 Nm aan moet halen heb je geen ringetje maar een flinke ring nodig. Boutmaatje M20 denk ik?

Is dit geen ideetje?  :eusa_think:
--
Autogas Inside . . .

dennis850estate

Heb van al het gelazer slecht kunnen slapen. Ik repareer al 25 jaar auto's en sleutel al aan alles dat rookt vanaf dat ik 6 was. Ik ben altijd kritisch op mijn eigen werkzaamheden en lever altijd goed werk af. Ben hoog opgeleid, 1e monteur, apk keurmeester, autoschade-expert, assurantie B, werktuigbouwkundig ingenieur en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan wel 100 zeer positieve reacties op het forum laten oproepen als ik zou willen. Ben een 1 mans bedrijf begonnen naast een full-time baan waarbij ik de verantwoording heb over ruim zestig technici.

Nu gebeurt er iets waar een oorzaak voor gevonden moet worden. Het forum is onder andere opgericht om informatie te verschaffen en samen technische oplossingen te vinden. Er is iets misgegaan met de auto van Marcel en voor dat ik ook maar op de hoogte ben van wat er speelt is mijn naam al genoemd. ik moet er toevallig achterkomen dat er wat gaande is. Er worden allerlei speculaties en negatieve uitlatingen gedaan waarbij op niet mis te verstane wijze mijn goede naam door het slijk gaat.

Ben daar nogal van slag door geraakt. Ik zoek naar de reden en technische oorzaak van hetgeen er gebeurt is maar krijg de kans niet. De herstelreparatie gebeurt geheel buiten mij om. Heb al die tijd gewacht totdat ik het langzaam aan zat was en de reden boven water heb.

Het volgende is gebeurd.

De krukaspoeliebout is een bout met nogal een forse maat





Op de eerste foto kun je zien wat het voor een 'schroefje' is. Het lijkt een gewone bout maar als je tussen de ring en de kop van de bout kijkt (foto 2) zie je een verjonging, het rekgedeelte. Je denkt dus niet meteen aan een rekbout, die je moet vervangen. Verder wordt er gesproken over een aanhaalmoment boven de 350NM. Dit is vreemd omdat een rekbout met een hoekverdraaiing vastgezet moet worden. VADIS zegt dit ook, geeft aan dat het 160NM moet zijn en daarna 180 graden erbij.

Ik heb de bout niet vernieuwd omdat ik niet in de gaten heb gehad dat het een rekbout is. Dit komt door het formaat, het rekgedeelte dat je pas kunt zien als je de ring aan de kant schuift en het feit dat er steeds werd geroepen dat er een aanhaalmoment zonder hoekverdraaiing noodzakelijk was. Ik ga ook niet bij alle reparaties eerst VADIS uitspitten.

Ik vind het natuurlijk erg jammer dat dit nu gebeurd is en ben uiteraard bereid om met marcel over de afloop te praten. Verder hoop ik dat het door het slijk trekken van mensen met goede wil en verstand van zaken een keer afgelopen kan zijn.

Dennis








Vertigo

Citaat van: dennis850estate op 17-01-2009 15:34:03
Ik vind het natuurlijk erg jammer dat dit nu gebeurd is en ben uiteraard bereid om met marcel over de afloop te praten. Verder hoop ik dat het door het slijk trekken van mensen met goede wil en verstand van zaken een keer afgelopen kan zijn.

Dennis


Goede reactie Dennis, Zoals je zelf ook al aangeeft zijn er ook honderden positieve verhalen te vinden. Ga vooral door met je goede werk en laat dit voorval niet al te veel aan je vreten.

dennis850estate

Citaat van: Vertigo op 17-01-2009 16:49:33
Citaat van: dennis850estate op 17-01-2009 15:34:03
Ik vind het natuurlijk erg jammer dat dit nu gebeurd is en ben uiteraard bereid om met marcel over de afloop te praten. Verder hoop ik dat het door het slijk trekken van mensen met goede wil en verstand van zaken een keer afgelopen kan zijn.

Dennis


Goede reactie Dennis, Zoals je zelf ook al aangeeft zijn er ook honderden positieve verhalen te vinden. Ga vooral door met je goede werk en laat dit voorval niet al te veel aan je vreten.


Thanks, was er goed ziek van

jan piet

Citaat van: Vertigo op 17-01-2009 16:49:33
Citaat van: dennis850estate op 17-01-2009 15:34:03
Ik vind het natuurlijk erg jammer dat dit nu gebeurd is en ben uiteraard bereid om met marcel over de afloop te praten. Verder hoop ik dat het door het slijk trekken van mensen met goede wil en verstand van zaken een keer afgelopen kan zijn.

Dennis


Goede reactie Dennis, Zoals je zelf ook al aangeeft zijn er ook honderden positieve verhalen te vinden. Ga vooral door met je goede werk en laat dit voorval niet al te veel aan je vreten.

Volg het hele verhaal al een tijdje, en houdt mij normaliter altijd buiten dit soort discussies. Sluit mij nu echter volledig aan bij de mening van een aantal dat dit soort zaken niet zonder een juiste vaststelling van oorzaak over fora moeten worden uitgevochten. Neem mijn petje zéér diep af voor Dennis dat hij hier zo duidelijk en helder aangeeft wat er dan niet goed gegaan is! Je moet maar durven , veel mensen zouden dit niét aandurven over minder gevoelige kwesties!!!
Heel vervelend dat er een motorschade ontstaan is bij Marcel. Maar óveral worden helaas fouten gemaakt, en vaak lulliger over minder ingewikkelde zaken. Vervolgens wast men de handen in onschuld, omdat het 'niet bewijsbaar' is. Hier zie ik een erg andere grondhouding. Dat beide heren wat te bespreken hebben lijkt mij logisch. Het gaat er aan het einde van de rit, waarbij gelukkig 'alleen' materiële schade is ontstaan, niet om hoe het fout is gegaan, maar om hóe het opgelost wordt.

Zowel de eigenaar van de auto als de monteur houden het vizier open, nogmaals: hulde!!

Gr, JP

razorx

Deze volwassen reacties zijn een plezier om te lezen.
:eusa_clap: