Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Ronbroek op 19-01-2009 12:17:39
Is de auto buiten de riemwissel en het chiptunen om wel in onderhoud bij Hooftman ?

Nee. Ben er wel een paar keer geweest om te laten uitlezen. Onderhoud heb ik tot nu toe zelf gedaan.
Heb er wel de onderdelen voor het onderhoud vandaan.

V70 classic

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 12:43:58
Citaat van: Ronbroek op 19-01-2009 12:17:39
Is de auto buiten de riemwissel en het chiptunen om wel in onderhoud bij Hooftman ?

Nee. Ben er wel een paar keer geweest om te laten uitlezen. Onderhoud heb ik tot nu toe zelf gedaan.
Heb er wel de onderdelen voor het onderhoud vandaan.

Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Men zou om die reden zelfs extra voorzichtig moeten zijn.
Zoals ik ook eerder schreef had men die kop al direct moeten lichten,juist omdat men in deze gevallen vaak met gevolgschade zit,en ze de auto niet kennen.
Nu zitten er een hoop uren en onderdelen in.
Dadeliijk een gat in de zuiger dan heb je (en ik citeer mezelf) eigenlijk schroot voorin liggen.
Natuurlijk is dit goed te repareren dit is zelfs beter dan een vervangend blok (sloop).
Maar ik ga ervan uit dat die motor minimaal 2X rond is geweest voordat hij definitief stil stond.
Dat betekend dat alle kleppen de zuigers minimaal 1X hebben geraakt.

En dat vertrouwen als de reparatie goed is uitgevoerd zou dat geen probleem moeten zijn.
En met een beetje geluk kom ik je wel voorbij als ik naar Italie rijd  8) .

Meestal rijdt ik het binnen 12 uur (voorbij Pisa) dus of ik je opmerk op de vluchtstrook in niet zeker  ;D  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

wat een ellende en geneuzel allemaal zeg,
ik zou als ik jou was gewoon eens naar die tent toe gaan
en gewoon eens duidelijk overleg plegen naar de kosten
en de werkzaamheden. De gemiddelde volvo dealer
kost je ongeveer een tank benzine per uur dus het zou best wel
eens in de papieren kunnen lopen en flink tegen kunnen vallen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 10:42:56
Nou, voorlopig zal Roetmobiel nog niet rijden....

Naar aanleiding van een telefoongesprek met Marco van Fasttech vanmorgen, heb ik Hooftman gebeld en gevraagd hoe het zit als er toch meer schade zou zijn.
Antwoord was dat dat allemaal mogelijk zou zijn, maar dat dat snel genoeg zou blijken als ze de wagen zouden starten.

Een half uur later werd ik al gebeld. Wagen start niet. Geen compressie op 3 cilinders....

Nu gaat toch de kop er af, wat ik vorige week al had gevraagd ::)

Het verhaal is dus nog niet ten einde....     

Dat is mooi K*T dus.. Alleen al omdat je de auto nog langer kwijt bent dan verwacht. Over de eventuele dubbele uren zou ik eens rustig met hooftman overleggen. Als jij dat hebt gevraagd en zij hebben het niet gedaan dan mag je een vorm van coulance verwachten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Ik heb nog niks gehoord....

Morgenochtend ga ik maar eens langs bij ze om 't één en ander door te spreken.

nickk.

Pff, zit ook niet mee.. Ik zal voor je duimen dat er verder geen ernstige vervolgschade is zoals kapotte zuigers ofzo.. Sterkte dr mee!

dennis850estate

Om te bepalen wat er stuk is zijn er een aantal opties.

1. lekkentest: Je zet via een lege verstuiver luchtdruk op de verbrandingsruimte en luistert waar de lucht uit komt. (lucht komt uit luchtfilter; inlaatklep stuk, lucht uit uitlaat; uitlaatklep stuk, lucht uit peilstokbuis; zuiger stuk)
2. Camera naar binnen

Snap niet helemaal waarom dit niet gedaan is. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat voor het bedrag dat viel de kop eraf ging  :eusa_think: Vaak komt het zelfs voor dat als de kleppen de zuigers hebben geraakt ze klem komen te zitten in de klepgeleider en gewoon open blijven staan.


Topsport180

Wanneer er toch aan de motor gesleuteld gaat worden check dan dit zaakje ook gelijk ff ...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31180.0.html

Misschien komt het wel vaker voor.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

elianmars

Citaat van: dennis850estate op 19-01-2009 20:08:39
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat voor het bedrag dat viel de kop eraf ging  :eusa_think:


Nee, was het maar waar.......... Die 1600 euro (inmiddels) is alleen voor kleppendeksel er af en klepstoters vervangen en de boel weer dichtmaken. En een nieuwe poelie voor de krukas en ik hoop voor de rest van de onderdelen die erbij horen.

dennis850estate

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:14:31
Citaat van: dennis850estate op 19-01-2009 20:08:39
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat voor het bedrag dat viel de kop eraf ging  :eusa_think:


Nee, was het maar waar.......... Die 1600 euro (inmiddels) is alleen voor kleppendeksel er af en klepstoters vervangen en de boel weer dichtmaken. En een nieuwe poelie voor de krukas en ik hoop voor de rest van de onderdelen die erbij horen.

oeps, hele grote oeps. Ander blokkie was dan toch een serieuze optie. Diagnose stellen is dus best nog lastig

Vertigo

Wat een K***e zooi Marcel :'(

Ben je mooi klaar mee :eusa_wall:
Succes en sterkte ermee verder

Flipjes 850 R

Het wordt er allemaal niet vrolijker op zo  :-\, Veel succes met de afwikkeling !!
855 R Automaat Dark Olive Pearl

BenC70ES

Ik had met die blauwe blijven rijden...     maar daar ben je wel heel snel ingevlogen  :o

Wel balen dat er nog meer problemen zijn...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70 classic

#943
Citaat van: dennis850estate op 19-01-2009 20:31:38
Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:14:31
Citaat van: dennis850estate op 19-01-2009 20:08:39
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat voor het bedrag dat viel de kop eraf ging  :eusa_think:


Nee, was het maar waar.......... Die 1600 euro (inmiddels) is alleen voor kleppendeksel er af en klepstoters vervangen en de boel weer dichtmaken. En een nieuwe poelie voor de krukas en ik hoop voor de rest van de onderdelen die erbij horen.

oeps, hele grote oeps. Ander blokkie was dan toch een serieuze optie. Diagnose stellen is dus best nog lastig

Tja dennis je weet hoe dat gaat.
Die diagnose is makkelijk te doen.
Maar je begint eraan in de hoop van dit of dat.
En zo goedkoop mogenlijk.
Want als je de kop licht en er blijkt niets loos heb je weer gezeik over die uren en materialen.
Ik deed het onderhoud bij een loon en transportbedrijf hier deden we alles zelf van banden tot motor en transmissie revisie.
En allemaal vanuit de losse pols dus wij hadden hier ook mee te maken.
Ik weet zeker als die auto zonder voorkennis daar was weggezet (of bij jou) dan kijk je er anders tegenaan.
De diagnose wordt dan vanuit de basis gesteld.
Als een auto binnenkomt waarvan de klepstoters zijn stuk getimmert weet je dat ze een tik van onderen hebben gehad.
Dus kijk je gelijk of daar niets is beschadigd dus kop eraf.
Of toch tenminste een compressie meting en een lektest.
Maarja ik ben ouderwets  :eusa_boohoo:
Dit leer je gewoon op school alleen de praktijk werkt soms anders.

door schade en schande  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall: althans bij mij  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Freakybaby

Je kan de lol wel weer op he marcel  :eusa_wall:

Overleg morgenvroeg eens met ze wat ze nu willen gaan doen voor welk geld, en wat er nog zou moeten gebeuren. En overweeg dan eens of je dat daar wil laten doen of de auto ergens anders heen wil slepen.

Sterkte met dit gezeik.. Ik blijf het wel volgen en heb het met je te doen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn