Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: elianmars op 23-01-2009 08:51:41
Citaat van: Eugene op 22-01-2009 23:31:30
Wel alles op een nette manier af kunnen handelen (naar tevredenheid van beide) met de persoon die de riemwissel heeft gedaan?  :eusa_think:

Er is verder niks geregeld. Ik moet maar accepteren dat het me nu een paar flinke duiten kost, maar hopelijk kan ik nu weer een hele tijd zonder veel problemen vooruit.




ik had wel wat verwacht qua bedrag maar dit niet  :-\

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ief

Gefeliciteerd Marcel! Lekker veel gaan rijden en genieten, dat verzacht de "financiële" pijn wel weer.

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

M a r c

Degene die de riemwissel gedaan heeft is toch een off. bedrijf?  Dat kreeg ik tenminste naar mijn hoofd geslingerd toen men dacht dat ik iemand (achteraf terecht) probeerde te beschuldigen....  Als het een bedrijf is kun je dit toch met ze bespreken en anders je rechtsbijstand inschakelen (wat hopelijk niet nodig is).  Het minste wat men kan doen is de kosten van de riemwissel toendertijd crediteren... (lijkt mij tenminste).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

GeertG

Nou Marcel, wel een flinke aderlating  :-\ maar hij is het nog helemaal waard dacht ik zo.........
Hopelijk nu eens een hele tijd ongestoord sturen en vooral weer genieten van je prachtige wagen !  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Citaat van: elianmars op 23-01-2009 08:51:41
Citaat van: Eugene op 22-01-2009 23:31:30
Wel alles op een nette manier af kunnen handelen (naar tevredenheid van beide) met de persoon die de riemwissel heeft gedaan?  :eusa_think:

Er is verder niks geregeld. Ik moet maar accepteren dat het me nu een paar flinke duiten kost, maar hopelijk kan ik nu weer een hele tijd zonder veel problemen vooruit.



Dat verbaast mij dan ook wel weer gezien de volgende uitspraak:
Citaat van: dennis850estate op 17-01-2009 15:34:03
Ik vind het natuurlijk erg jammer dat dit nu gebeurd is en ben uiteraard bereid om met marcel over de afloop te praten.


Is dit dan wat er uit die bespreking komt of moet er nog gesproken worden?


Gr ???

mehn

Ik krijg de indruk dat Marcel het zo wel goed vind en dat is natuurlijk zijn goed recht. Ik kan er me nog wel iets bij voorstellen ook.
Ik heb vorig jaar ook een flinke uitgave moeten doen. Als je de beslissing eenmaal hebt genomen dat je het laat repareren zit je even op de blaren. Achteraf gepraat is altijd gemakkelijk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Citaat van: thuur op 23-01-2009 12:51:49
Is dit dan wat er uit die bespreking komt of moet er nog gesproken worden?


Gr ???

Is dat verder niet tussen Dennis en Marcel?
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 23-01-2009 17:31:00
Citaat van: thuur op 23-01-2009 12:51:49
Is dit dan wat er uit die bespreking komt of moet er nog gesproken worden?


Gr ???

Is dat verder niet tussen Dennis en Marcel?

Lijkt mij ook. Beetje lullig om daar (wederom) over te gaan zitten speculeren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

#1043
Citaat van: mehn op 23-01-2009 17:22:07
Ik krijg de indruk dat Marcel het zo wel goed vind en dat is natuurlijk zijn goed recht. Ik kan er me nog wel iets bij voorstellen ook.
Ik heb vorig jaar ook een flinke uitgave moeten doen. Als je de beslissing eenmaal hebt genomen dat je het laat repareren zit je even op de blaren. Achteraf gepraat is altijd gemakkelijk.


Ik heb de wagen in orde laten maken bij Hooftman. Daardoor is het reparatiebedrag behoorlijk hoog geworden.
Als ik de wagen naar Dennis had laten brengen (vanuit België), neem ik aan dat hij het voor me in orde had gemaakt en dan had het lang niet zoveel hoeven kosten.

Het probleem is dat ik echt geen flauw idee had wat er aan de hand was. Mijn idee was dat de dieselpomp was overleden. Omdat zo'n ding goed moet worden afgesteld en de dealer daarvoor de apparatuur heeft, heb ik de wagen daar laten brengen.

Ik heb er zelf voor gekozen om de distributieriem te laten vervangen bij Dennis. Daarmee heb ik mezelf, wat garantie betreft, in de vingers gesneden.
Zou de bout zijn losgeraakt, nadat ik het bij de dealer zou hebben laten doen, had ik op de dealer kunnen terugvallen.
Nu is het gewoon moeilijk. Ik kan de rekening wel naar Dennis sturen, maar moet ik dan verwachten dat hij die zonder morren zal betalen?  Ik heb hem niet de kans gegeven om de reparatie uit te voeren (wegens bovenstaande reden).

Ik heb geen idee of dit soort gevallen vaker voorkomt en hoe er dan in zo'n situatie wordt gehandeld door beide partijen.

thuur

Citaat van: Turbobiker op 23-01-2009 17:31:00
Citaat van: thuur op 23-01-2009 12:51:49
Is dit dan wat er uit die bespreking komt of moet er nog gesproken worden?

Is dat verder niet tussen Dennis en Marcel?

Thuurlijk! Ik reageer enkel op het antwoord van Marcel (n.a.v. Eugene's vraag). Ik was zo verbaasd dat ik mijn vraag gewoon heb getypt zonder te beseffen dat dit als speculaas gezien kon gaan worden. Ik kan me voorstellen dat -ongeacht wie- niet zomaar een flinke rekening betaalt, omdat -ongeacht welk bedrijf- een foutje heeft gemaakt.

Meer bedoel ik er ook niet mee. Het hele verhaal gaat ons eigenlijk geen reet aan, het is dat Marcel het deelt :)


Gr ;)


edit: kijk, Marcel's verhaal is duidelijk!

Vertigo

Citaat van: elianmars op 23-01-2009 17:35:59
Citaat van: mehn op 23-01-2009 17:22:07
Ik krijg de indruk dat Marcel het zo wel goed vind en dat is natuurlijk zijn goed recht. Ik kan er me nog wel iets bij voorstellen ook.
Ik heb vorig jaar ook een flinke uitgave moeten doen. Als je de beslissing eenmaal hebt genomen dat je het laat repareren zit je even op de blaren. Achteraf gepraat is altijd gemakkelijk.


Ik heb de wagen in orde laten maken bij Hooftman. Daardoor is het reparatiebedrag behoorlijk hoog geworden.
Als ik de wagen naar Dennis had laten brengen (vanuit België), neem ik aan dat hij het voor me in orde had gemaakt en dan had het lang niet zoveel hoeven kosten.

Het probleem is dat ik echt geen flauw idee had wat er aan de hand was. Mijn idee was dat de dieselpomp was overleden. Omdat zo'n ding goed moet worden afgesteld en de dealer daarvoor de apparatuur heeft, heb ik de wagen daar laten brengen.

Ik heb er zelf voor gekozen om de distributieriem te laten vervangen bij Dennis. Daarmee heb ik mezelf, wat garantie betreft, in de vingers gesneden.
Zou de bout zijn losgeraakt, nadat ik het bij de dealer zou hebben laten doen, had ik op de dealer kunnen terugvallen.
Nu is het gewoon moeilijk. Ik kan de rekening wel naar Dennis sturen, maar moet ik dan verwachten dat hij die zonder morren zal betalen?  Ik heb hem niet de kans gegeven om de reparatie uit te voeren (wegens bovenstaande reden).

Ik heb geen idee of dit soort gevallen vaker voorkomt en hoe er dan in zo'n situatie wordt gehandeld door beide partijen.



Het enige wat ik over consumentenrecht weet in zulke gevallen, is dat je het bedrijf waar je een geschil mee hebt de kans moet geven om de reparatie uit te voeren.
Je hebt bewust voor je huidige aanpak (de dealer) gekozen, en dus heb je dennis zoals jezelf al zegt ook geen kans gegeven.
Als er al een afhandeling komt (en dat denk ik niet gezien jouw reacties), dan is iets tussen jou en Dennis, en dat hoeft niet via het forum lijkt me.

Veel plezier met het voorbij laten razen van de roetmobiel!

elianmars

Citaat van: Vertigo op 23-01-2009 17:47:32


Het enige wat ik over consumentenrecht weet in zulke gevallen, is dat je het bedrijf waar je een geschil mee hebt de kans moet geven om de reparatie uit te voeren.
Je hebt bewust voor je huidige aanpak (de dealer) gekozen, en dus heb je dennis zoals jezelf al zegt ook geen kans gegeven.
Als er al een afhandeling komt (en dat denk ik niet gezien jouw reacties), dan is iets tussen jou en Dennis, en dat hoeft niet via het forum lijkt me.


Het is jammer dat de dealer in België er niet even naar heeft willen kijken. Als op dat moment duidelijk was waar het fout zat, had ik de wagen uiteraard wel bij Dennis laten neerzetten.

Maar goed, dat is nu eenmaal niet gebeurd.

Ludo

Citaat van: elianmars op 23-01-2009 17:53:43
Het is jammer dat de dealer in België er niet even naar heeft willen kijken. Als op dat moment duidelijk was waar het fout zat, had ik de wagen uiteraard wel bij Dennis laten neerzetten.

dat is ook een beetje té gemakkelijk.
je bood hem ook niet echt de kans.

Citaat van: elianmars op 29-12-2008 18:45:48
Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij ::) ).



elianmars

Citaat van: Ludo op 23-01-2009 17:59:06
Citaat van: elianmars op 23-01-2009 17:53:43
Het is jammer dat de dealer in België er niet even naar heeft willen kijken. Als op dat moment duidelijk was waar het fout zat, had ik de wagen uiteraard wel bij Dennis laten neerzetten.

dat is ook een beetje té gemakkelijk.
je bood hem ook niet echt de kans.

Citaat van: elianmars op 29-12-2008 18:45:48
Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij ::) ).




De wagen is pas 10 januari weggehaald.

De verzekering wilde me pas een huurwagen geven, als reparatie binnen twee dagen niet mogelijk zou zijn.
Maandag 29 december is de wagen daar neergezet.
Ik weet dat het voor hen ook feestdagen waren, maar er is niet eens naar de wagen gekeken.

V70 classic

Nu ik de laatste pagina reacties lees denk ik
slotje
want dit gaat nergens meer over (ik bedoel het is off topic).
er is iets vervelends gebeurd men heeft gekozen voor een bepaalde oplossing.
De auto rijdt weer met wat pijn in de knip.
Dat vindt ik het eigenlijk niet nodig om achteraf nog wat olie op het bijna gedooft vuurtje te gooien.

Althans mijn menig  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.