Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-01-2009 23:25:57
Citaat van: jberg op 26-01-2009 23:10:04
de aibags van je diesel zijn over te bouwen in de r stoelen, je moet alleen ff een stukkie schuim wegsnijden en de aibag met een  paar parkers vastzetten

de airbags die in de voor 99 x70 zitten stellen niet veel voor, ongeveer zo groot als een voetbal(ik heb ze laten exploderen, beste klap),
die jij hebt komen ook bij je hoofd, ik zou persoonlijk gaan voor overbouwen

Ik wil inderdaad toch "gewoon" de airbags overbouwen. Daar moet ik een keertje tijd voor maken, zodat ik het op mijn gemak kan doen.

Ik las in Vadis dat de airbags inderdaad groter zijn bij de nieuwer modellen.

Rugleuning overzetten en dan stoelhoes omzetten ?

V70 classic

Citaat van: jberg op 26-01-2009 23:10:04
de aibags van je diesel zijn over te bouwen in de r stoelen, je moet alleen ff een stukkie schuim wegsnijden en de aibag met een  paar parkers vastzetten

de airbags die in de voor 99 x70 zitten stellen niet veel voor, ongeveer zo groot als een voetbal(ik heb ze laten exploderen, beste klap),
die jij hebt komen ook bij je hoofd, ik zou persoonlijk gaan voor overbouwen

Ik vroeg me al af hoe die daar op zijn voorhoofd kwamen
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 27-01-2009 08:17:21
Citaat van: jberg op 26-01-2009 23:10:04
de aibags van je diesel zijn over te bouwen in de r stoelen, je moet alleen ff een stukkie schuim wegsnijden en de aibag met een  paar parkers vastzetten

de airbags die in de voor 99 x70 zitten stellen niet veel voor, ongeveer zo groot als een voetbal(ik heb ze laten exploderen, beste klap),
die jij hebt komen ook bij je hoofd, ik zou persoonlijk gaan voor overbouwen

Ik vroeg me al af hoe die daar op zijn voorhoofd kwamen
http://i221.photobucket.com/albums/dd36/ronaldpellis/2.jpg


;D ;D ;D

elianmars

Nou, de eerste fase is achter de rug. Met het zweet in de handen de airbag uit de R stoel verwijderd.





D-J

He marcel,

Mooi dat ie weer rijd!!! Have fun ermee.
Wel jammer van die dakrails...smaken verschillen gelukkig ;)
V70 T-5D

razorx

Citaat van: elianmars op 27-01-2009 18:37:28
Nou, de eerste fase is achter de rug. Met het zweet in de handen de airbag uit de R stoel verwijderd.

http://www.xs4all.nl/~mverweij/v70/airbag%20stoel.jpg

Eerde legde je me in een ander draadje uit hoe je de airbag weg kan halen.
Maar om het met je eigen stoelen voor mij voor te doen gaat wel heel ver.  ;)

elianmars

Vanavond samen met Jens en Sander geklust aan de V70R. We hebben de motor en bak er uit gehaald.

Nu kun je de motor en bak er uit tillen, maar wij vonden het veel leuker om de wagen van de motor en bak af te tillen  :eusa_whistle:


Beetje Mitchelli-foto.....






Ik geloof dat Jens nog een filmpje heeft gemaakt van de takelwerkzaamheden.

't Was weer leuk om te doen. Ik kan er wel een heel verhaal over neerzetten, maar ben het nu eigenlijk een beetje zat  :eusa_shifty:

Sbv

Zo weer een leuke avond klussen gehad. Het wordt nu een echte kale auto. Binnenkort een deel op de roetmobiel zetten als het lukt met de stoelen en dan kan Marcel genieten

)()()sT

En Jens een blokje voor in zijn 20v?  ;D

Mooi werk, jammer dat ik zo ver weg woon... Gelukkig heb ik nog wat stuff besteld  :eusa_dance:

Sbv

Ja Joost, wanneer kom je eens langs. mag je lekker op het dak van die V70 stampen if deze in stukjes zagen

We zullen zaterdag op je rekenen met koffie etc

Freakybaby

Die zijn goed bezig! Ben wel benieuwd naar het filmpje van het takelen..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Citaat van: Sbv op 28-01-2009 10:10:34
Ja Joost, wanneer kom je eens langs. mag je lekker op het dak van die V70 stampen if deze in stukjes zagen

We zullen zaterdag op je rekenen met koffie etc

Kon ik dat dak met schuifdak maar omlassen  :eusa_shifty:
Eens kijken wanneer ik kom, maar wel binnenkort!

Sbv

Is niet zo spannend. Marcel druk op een knop en voila de takel gaat omhoog. Jens blijft filmen. sander kijkt of er nog kabels vastzitten etc. En weer verder omhoog.

Wat wel jammer is is dat de balk aan de voorkant van de auto niet zo sterk is, deze buigt redelijk door bij het optakelen van de voorzijde

Sbv

Citaat van: )()()sT op 28-01-2009 10:24:19
Citaat van: Sbv op 28-01-2009 10:10:34
Ja Joost, wanneer kom je eens langs. mag je lekker op het dak van die V70 stampen if deze in stukjes zagen

We zullen zaterdag op je rekenen met koffie etc

Kon ik dat dak met schuifdak maar omlassen  :eusa_shifty:
Eens kijken wanneer ik kom, maar wel binnenkort!

Dat kan wel gewoon hoor. Even bepalen waar je wilt zagen bij beide auto's en dan weer lassen. Vraag het aan Wibo en die last het wel aan elkaar  ;D

Freakybaby

Takelen jullie niet aan de bumperbalk die is bedoelt om te vervormen in geval van een stevigere aanrijding.. Zou verklaren waarom Die zo makkelijk buigt bij kracht onder een richting die ie niet gewend is.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn