Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

Citaat van: Hans Duiven op 09-02-2009 20:46:09
Citaat van: Simplicity op 09-02-2009 20:20:40
Citaat van: elianmars op 07-02-2009 22:45:46
Citaat van: Hans Duiven op 07-02-2009 22:34:54
Ik zou je wat Methylfenidaat willen voorschrijven  :evil:

Hmmmmm.............. Lijkt me wel wat voor één van m'n zoons  :eusa_whistle:

Werkt ook goed bij volwassenen hoor... wordt je lekker geconcentreerd van vooral handig met examens  :eusa_whistle: :angel:

Zeker! Vooral de combinatie Ritalin, Provigil en bètablokkers. Dat is wel even andere sjips, dan de examentijd door te moeten komen op een boterham met pindakaas.  ;D

Alleen zit je zo in de banken  :eusa_shifty:  :eusa_shifty:  :eusa_shifty:  :eusa_shifty:  :eusa_shifty:

;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Nou, ik kan gelukkig weer rijden met Roetmobiel. Het probleem van de aandrijfas is verholpen.

De montage van nieuwe draagarmen, stuurkogels en reaktiestangetjes hebben in ieder geval wel geholpen tegen het scheeftrekken van de wagen tijdens remmen.
Was dus wel nodig.

Binnenkort maar een afspraak maken om de boel uit te lijnen. Wagen rijdt goed, maar het stuur staat nu niet helemaal recht meer  :eusa_shifty:

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 10-02-2009 19:23:40
Nou, ik kan gelukkig weer rijden met Roetmobiel. Het probleem van de aandrijfas is verholpen.

De montage van nieuwe draagarmen, stuurkogels en reaktiestangetjes hebben in ieder geval wel geholpen tegen het scheeftrekken van de wagen tijdens remmen.
Was dus wel nodig.

Binnenkort maar een afspraak maken om de boel uit te lijnen. Wagen rijdt goed, maar het stuur staat nu niet helemaal recht meer  :eusa_shifty:

;D beunhaas  ;D













Komt wel goed met dat stuur met uitlijnen denk ik?
Of mischien moet je het er even bij vermelden tijdens uitlijnen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MarcoV

Goed gedaan Marcel, als ik de mijne moet vervangen bel ik je wel :eusa_whistle: :eusa_whistle:

MarcoV ;D

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 10-02-2009 19:28:09
Citaat van: elianmars op 10-02-2009 19:23:40
Nou, ik kan gelukkig weer rijden met Roetmobiel. Het probleem van de aandrijfas is verholpen.
De montage van nieuwe draagarmen, stuurkogels en reaktiestangetjes hebben in ieder geval wel geholpen tegen het scheeftrekken van de wagen tijdens remmen.
Was dus wel nodig.
Binnenkort maar een afspraak maken om de boel uit te lijnen. Wagen rijdt goed, maar het stuur staat nu niet helemaal recht meer  :eusa_shifty:
;D beunhaas  ;D
Komt wel goed met dat stuur met uitlijnen denk ik?
Of mischien moet je het er even bij vermelden tijdens uitlijnen?
Als het een goede uitlijner is niet, want die klemt standaard het stuur op de linker voorstoel vast en je rem tegen je linker voorstoel :) Anders is het idd een beunhaas en is tie mar wat aan het freubelen...

elianmars

Citaat van: elianmars op 27-01-2009 18:37:28
Nou, de eerste fase is achter de rug. Met het zweet in de handen de airbag uit de R stoel verwijderd.

http://www.xs4all.nl/~mverweij/v70/airbag%20stoel.jpg




En bij fase twee zijn we ook beland: Ik heb de airbag weer in de stoel gemonteerd en de stoelbekleding weer netjes over de stoel getrokken en met tie wraps vast gemaakt  :eusa_whistle:

Ik heb twee weerstandjes aangeschaft (Ik heb ze getest en ze werken), dus ik ga niet moeilijk doen.
Als het nodig is, gaan de airbags in deze stoelen ook werken, door de sensor die is ingebouwd.

Nu nog zien dat ik de stekkers van de stoelen in orde krijg. Die zijn ook weer niet hetzelfde, dus moeten omgebouwd worden. Hopelijk weet ik de juiste draden bij elkaar te vinden  :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: elianmars op 10-02-2009 22:52:34
Nu nog zien dat ik de stekkers van de stoelen in orde krijg. Die zijn ook weer niet hetzelfde, dus moeten omgebouwd worden. Hopelijk weet ik de juiste draden bij elkaar te vinden  :eusa_shifty:

Ik ben nu met de stoelen bezig. Stekkers passen toch. Bijrijdersstoel werkt perfect.
Ik krijg alleen de bestuurdersstoel niet aan de praat. Ik mis een draad in de stekker en heb geen idee wat ik nodig heb.
Ik heb er een andere (linker)stoel  bij gezet, maar die doet het ook niet.
Lijkt me niet dat beide stoelen kapot zijn.

Het gekke is, dat de stoelen ook niet werken op de stekker aan de andere kant van de wagen, terwijl de bijrijdersstoel (bestuurdersstoel uit de Engelse wagen) het wél doet....

Ik snap er niks van :eusa_think:

Elsje

Vreemd ::) Kijk even naar de voeding. De bestuurdersstoel in de NL versie is altijd verstelbaar ook als je de sleutel niet in het contactslot hebt. Die werkt dus op een permanente 12V de bijrijdersstoel werkt alleen op de geschakelde + Waarschijnlijk is dat bij de engelse dus precies anders om Ben ik duidelijk genoeg  ::) Dus misschien wat pennetjes omsteken in de stekkers.....

elianmars

#1253
Er ontbrak inderdaad een continu 12v draad. Die heb ik er bij getrokken en jawel, ook de bestuurdersstoel (voorheen bijrijdersstoel) is elektrisch verstelbaar  :eusa_dance:

De achterbank was een fluitje van een cent. Ik raak er onderhand mee gewoon  ;D

Het R interieur zit er in en ik heb eindelijk stoelverwarming. Heerlijk voor m'n pijnlijke rug  8)


Door al het getob vergeten om foto's te maken toen het er in zat. Voorlopig is dit de enige foto van het interieur:




De deurpanelen moeten er nog in, maar dat komt wel. Ik ben al lang blij dat de stoelen en achterbank er eindelijk in zitten.

Sbv

Panelen kunnen we morgen ten dele wel doen, achterin zeker wel. Hele verbetering zo.
Doe anders gelijk de alu inleg rond de pook, dat past gewoon

)()()sT

Mooi man!
De eerste NL-V70 met een bijrijdersstoel met memorystanden  ;D

Sbv

Citaat van: )()()sT op 13-02-2009 21:43:07
Mooi man!
De eerste NL-V70 met een bijrijdersstoel met memorystanden  ;D
Echte liefde heet dat... Hij heeft het beste met zijn vrouw voor. 3 standen voor 3 momenten van de dag.
stand 1 ochtend, 2 middag en 3 avond/nacht

elianmars

Citaat van: Sbv op 13-02-2009 21:44:13
Citaat van: )()()sT op 13-02-2009 21:43:07
Mooi man!
De eerste NL-V70 met een bijrijdersstoel met memorystanden  ;D
Echte liefde heet dat... Hij heeft het beste met zijn vrouw voor. 3 standen voor 3 momenten van de dag.
stand 1 ochtend, 2 middag en 3 avond/nacht


Stand 3 is dus helemaal plat  :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-02-2009 21:46:06
Citaat van: Sbv op 13-02-2009 21:44:13
Citaat van: )()()sT op 13-02-2009 21:43:07
Mooi man!
De eerste NL-V70 met een bijrijdersstoel met memorystanden  ;D
Echte liefde heet dat... Hij heeft het beste met zijn vrouw voor. 3 standen voor 3 momenten van de dag.
stand 1 ochtend, 2 middag en 3 avond/nacht


Stand 3 is dus helemaal plat  :eusa_whistle:
Ik zeg niets... :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Vertigo

Citaat van: elianmars op 13-02-2009 21:46:06
Citaat van: Sbv op 13-02-2009 21:44:13
Citaat van: )()()sT op 13-02-2009 21:43:07
Mooi man!
De eerste NL-V70 met een bijrijdersstoel met memorystanden  ;D
Echte liefde heet dat... Hij heeft het beste met zijn vrouw voor. 3 standen voor 3 momenten van de dag.
stand 1 ochtend, 2 middag en 3 avond/nacht


Stand 3 is dus helemaal plat  :eusa_whistle:

;D ;D ;D

Maareh, heb je nou perongeluk de oude bestuurdersstoel weet terug gemonteerd? :eusa_think: