Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Bij Roetmobiel is er veel los geweest/vervangen.
Veerpoten zijn er af geweest i.v.m. kortere veren. Nivomats zijn los geweest. 
Draagarmen, stuurkogels en reactiestangetjes zijn vervangen en (door m'n eigen domme fout) de aandrijfas rechtsvoor is er onderuit geweest.

Daardoor dacht ik dat alles wel flink zou afwijken, maar uiteindelijk bleek alleen de sporing wat af te wijken.

Nou ja, ik weet nu in ieder geval dat alles goed staat. 

D-J

Enne, Marc...hoe rijd ie eigenlijk? Kun je verschil merken?
V70 T-5D

elianmars

Citaat van: D-J op 04-03-2009 21:12:11
Enne, Marc...hoe rijd ie eigenlijk? Kun je verschil merken?

Ja, is goed te merken. Wagen rijdt heerlijk. Ik vind 't ook wel lekker dat er een wat zwaarder blok in ligt.
Ik heb een paar weken geleden een stukje in de S70R van Sander gereden, maar vind mijn wagen vaster op de weg liggen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 04-03-2009 21:29:34
Citaat van: D-J op 04-03-2009 21:12:11
Enne, Marc...hoe rijd ie eigenlijk? Kun je verschil merken?

Ja, is goed te merken. Wagen rijdt heerlijk. Ik vind 't ook wel lekker dat er een wat zwaarder blok in ligt.
Ik heb een paar weken geleden een stukje in de S70R van Sander gereden, maar vind mijn wagen vaster op de weg liggen.

Ik zal je nog een keer laten rijden

elianmars

Citaat van: Sbv op 04-03-2009 21:58:47
Citaat van: elianmars op 04-03-2009 21:29:34
Citaat van: D-J op 04-03-2009 21:12:11
Enne, Marc...hoe rijd ie eigenlijk? Kun je verschil merken?

Ja, is goed te merken. Wagen rijdt heerlijk. Ik vind 't ook wel lekker dat er een wat zwaarder blok in ligt.
Ik heb een paar weken geleden een stukje in de S70R van Sander gereden, maar vind mijn wagen vaster op de weg liggen.

Ik zal je nog een keer laten rijden

Ben je nu boos? :eusa_shifty:








:P ;D

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 04-03-2009 22:05:03
Citaat van: Sbv op 04-03-2009 21:58:47
Citaat van: elianmars op 04-03-2009 21:29:34
Citaat van: D-J op 04-03-2009 21:12:11
Enne, Marc...hoe rijd ie eigenlijk? Kun je verschil merken?

Ja, is goed te merken. Wagen rijdt heerlijk. Ik vind 't ook wel lekker dat er een wat zwaarder blok in ligt.
Ik heb een paar weken geleden een stukje in de S70R van Sander gereden, maar vind mijn wagen vaster op de weg liggen.

Ik zal je nog een keer laten rijden

Ben je nu boos? :eusa_shifty:








:P ;D

Nee, hij heeft op zijn kloten gehad van zijn meissie.. t is haar auto tenslotte ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Sbv

hihi,

Nee hoor. Het is met de FSD's al een heel verschil met hoe het eerst was. Ik heb een standaard R onderstel, verder niets verlaagd of wat dan ook. Wil ik snel een hoek om, dan neem ik de Focus wel

elianmars

#1312
Vanavond een setje 302 mm schijven gescoord.

Binnenkort de brackets van de Engelse maar eens netjes in de Hammerite zetten 8)

De huidige schijven liggen er nog niet zo lang op, maar ik kan het niet laten :eusa_shifty:

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 05-03-2009 00:16:03
Vanavond een setje 302 mm schijven gescoord.

Binnenkort de brackets van de Engelse maar eens netjes in de Hammerite zetten 8)

De huidige schijven liggen er nog niet zo lang op, maar ik kan het niet laten :eusa_shifty:

;D

Ze remden op mijn T AWD wel beter, maar de downside was dat ze óók sneller krom gingen.

Hans

ed

Citaat van: Sbv op 04-03-2009 23:43:46
hihi,

Nee hoor. Het is met de FSD's al een heel verschil met hoe het eerst was. Ik heb een standaard R onderstel, verder niets verlaagd of wat dan ook. Wil ik snel een hoek om, dan neem ik de Focus wel

Kun je omschrijven hoe de FSD's aanvoelen tov een origineel R onderstel? Is het echt comfortabeler en de wegligging beter?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

innocenti

Citaat van: ed op 05-03-2009 09:51:33
Citaat van: Sbv op 04-03-2009 23:43:46
hihi,

Nee hoor. Het is met de FSD's al een heel verschil met hoe het eerst was. Ik heb een standaard R onderstel, verder niets verlaagd of wat dan ook. Wil ik snel een hoek om, dan neem ik de Focus wel

Kun je omschrijven hoe de FSD's aanvoelen tov een origineel R onderstel? Is het echt comfortabeler en de wegligging beter?
Hoi Ed
Ik heb de FSD's voor met verlagingsveren en achter nivomats. Ik vind de FSD een enorme vooruitgang, zeker met verlagingsveren. Als ik nu over een klinkerweg rij is de demping veel soepeler dan voorheen. Snelwegcomfort is beter en in bochten wordt de auto voelbaar stugger. Zeker de snelle afritbochten bij snelwegen is de auto veel stabieler. Kanttekening, oude dempers hadden 240.000km ervaring, dus heb geen vergelijk met nieuwe orginele. Mijn V70R is que veren en dempers volledig naar wens.

Voor: 30mm verlagingsveren van promax met FSD dempers
achter: Nivomat sport met 10mm bussen verlaagd, H&R progressieve nivomatveren.

elianmars

Citaat van: innocenti op 05-03-2009 12:52:15
Citaat van: ed op 05-03-2009 09:51:33
Citaat van: Sbv op 04-03-2009 23:43:46
hihi,

Nee hoor. Het is met de FSD's al een heel verschil met hoe het eerst was. Ik heb een standaard R onderstel, verder niets verlaagd of wat dan ook. Wil ik snel een hoek om, dan neem ik de Focus wel

Kun je omschrijven hoe de FSD's aanvoelen tov een origineel R onderstel? Is het echt comfortabeler en de wegligging beter?
Hoi Ed
Ik heb de FSD's voor met verlagingsveren en achter nivomats. Ik vind de FSD een enorme vooruitgang, zeker met verlagingsveren. Als ik nu over een klinkerweg rij is de demping veel soepeler dan voorheen. Snelwegcomfort is beter en in bochten wordt de auto voelbaar stugger. Zeker de snelle afritbochten bij snelwegen is de auto veel stabieler. Kanttekening, oude dempers hadden 240.000km ervaring, dus heb geen vergelijk met nieuwe orginele. Mijn V70R is que veren en dempers volledig naar wens.

Voor: 30mm verlagingsveren van promax met FSD dempers
achter: Nivomat sport met 10mm bussen verlaagd, H&R progressieve nivomatveren.

Zijn die nivomatveren minder slap dan de originele?
Waar heb je ze vandaan?

ed

Citaat van: innocenti op 05-03-2009 12:52:15
Hoi Ed
Ik heb de FSD's voor met verlagingsveren en achter nivomats. Ik vind de FSD een enorme vooruitgang, zeker met verlagingsveren. Als ik nu over een klinkerweg rij is de demping veel soepeler dan voorheen. Snelwegcomfort is beter en in bochten wordt de auto voelbaar stugger. Zeker de snelle afritbochten bij snelwegen is de auto veel stabieler. Kanttekening, oude dempers hadden 240.000km ervaring, dus heb geen vergelijk met nieuwe orginele. Mijn V70R is que veren en dempers volledig naar wens.

Voor: 30mm verlagingsveren van promax met FSD dempers
achter: Nivomat sport met 10mm bussen verlaagd, H&R progressieve nivomatveren.

Ik neem aan dat deze waarneming is ten opzichte van het originele V70R onderstel?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

innocenti

Sorry Ed
Ik had mn auto reeds aan de voorzijde verlaagd met 30mm verlagingsveren voor montage van de FSD's.

ed

Ik neem aan dat de vering en demping dan met de FSD's wat beter in balans is gekomen. Ik vind namelijk dat met originele dempers icm verlagingsveren de balans weg is bij onze Volvo's. Dat geld enigszins voor de R's, maar helemaal voor een standaard onderstel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!