Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: ed op 05-03-2009 15:29:43
Ik neem aan dat de vering en demping dan met de FSD's wat beter in balans is gekomen. Ik vind namelijk dat met originele dempers icm verlagingsveren de balans weg is bij onze Volvo's. Dat geld enigszins voor de R's, maar helemaal voor een standaard onderstel.
Sorry Ed, maar ben het daar niet mee eens... ik heb de auto van mij afgelopen week 4 cm verlaagd t.o.v. origineel en daarbij de originele dempers (Volvo) gewoon laten zitten.  De auto vertoond geen vaag stuurgedrag, wegligging is in orde (op uitlijning na dan), het geheel stuurt en voelt nu al beter aan. Stuurt strakker zeg maar en ik heb gewoon een standaard 25-20V

ed

Het stuurt wel wat strakker vor je gevoel, maar de verhouding tussen demping en vering is niet goed meer. Het wordt een beetje bonkerig. Dat merk je met name op lange snelweghobbels (low speed damping). De demping voor langzame grote bewegingen is veel te laag, waardoor de auto regelmatig op de bumpstops slaat. En ik vind de S60 dan nog iets beter dan de 850 vwb standaard demping!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

innocenti

Hoi Ed
Ik vond mijn auto orgineel comfortabel maar veel te soepel geveerd in bochten en te veel veren als ik van verkeersdrempers af rijdt.
Met de verlagingsveren vond ik het comfort een stuk slechter geworden maar bochtengedracht was stukken beter. Maar met de komst van een kleine heb ik sterk overwogen terug te gaan naar comfort met orginele veren.

Nu met verlaagde veren en FSD heb ik het voordeel van de stugge veren behouden en comfort erbij gekregen. Tevens is de demping van korte snelwegrichels beter geworden. Met de FSD's wil ik niet meer terug naar orgineel.

Wat de keuze in setup wel moeilijk maakt is dat je vaak niet eerst kan proefrijden. Ik heb via een forumlid proef mogen rijden in zn auto en was na deze proefrit verkocht mbt FSD. Heb toen gereden in een V70 met FSD rondom en EIbach verlagingsveren.

innocenti

We zijn overigens op deze manier wel Marcels blog aan het vervuilen. Verdere discussie kunnen we beter een nieuwe openen over dit onderwerp.

elianmars

Citaat van: innocenti op 05-03-2009 17:24:16
We zijn overigens op deze manier wel Marcels blog aan het vervuilen. Verdere discussie kunnen we beter een nieuwe openen over dit onderwerp.

Is niet zo erg, maar dan wil ik wel graag een antwoord op mijn vraag  :P ;D

Citaat van: elianmars op 05-03-2009 13:25:50
Citaat van: innocenti op 05-03-2009 12:52:15


Voor: 30mm verlagingsveren van promax met FSD dempers
achter: Nivomat sport met 10mm bussen verlaagd, H&R progressieve nivomatveren.

Zijn die nivomatveren minder slap dan de originele?
Waar heb je ze vandaan?

innocenti

Tuurlijk Marcel
Had je vraag gemist. Deze veren zijn idd stugger dan de nivomat veren. Met de orginele veren zakt mn auto door de LPG tank zeker 1,5 cm. Met deze veren zakt ie maar 0,5cm. Verder vind ik de achterkant nu mooi in balans met de verlaagde voorzijde.

Ik heb de veren gekregen van mn neef. Hij kon ze niet meer gebruiken na montage van gele Koni's aan de achterzijde.

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=28_187_473&products_id=2807
Deze zijn het. Hij heeft ze toen bij Stroeve gekocht. Zijn wel duur. Alternatief verlaagde sedan veren van bv een S70R zoals Jesse ze gemonteerd heeft.

elianmars

Citaat van: innocenti op 05-03-2009 21:35:51
Tuurlijk Marcel
Had je vraag gemist. Deze veren zijn idd stugger dan de nivomat veren. Met de orginele veren zakt mn auto door de LPG tank zeker 1,5 cm. Met deze veren zakt ie maar 0,5cm. Verder vind ik de achterkant nu mooi in balans met de verlaagde voorzijde.

Ik heb de veren gekregen van mn neef. Hij kon ze niet meer gebruiken na montage van gele Koni's aan de achterzijde.

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=28_187_473&products_id=2807
Deze zijn het. Hij heeft ze toen bij Stroeve gekocht. Zijn wel duur. Alternatief verlaagde sedan veren van bv een S70R zoals Jesse ze gemonteerd heeft.

Goeiendag....... Wat een prijs!  :o

innocenti

Eens! Eigenlijk gewoon belachelijk.

elianmars

#1328
Vandaag de winterwielen er onderuit gehaald. Ik heb nu wel lang genoeg tegen de Perfo's aangekeken  ;D

Omdat de remklauwen aan de voorkant er niet meer zo mooi uit zagen, heb ik ze met Hammerite behandeld. De klauwen aan de achterkant heb ik vorig jaar vernieuwd. Die zien er nog steeds mooi uit. Daarom heb ik de voorkant in dezelfde kleur gemaakt.







Voor de oplettende forummers: Ik heb nog iets veranderd aan de wagen. En nee, het is niet de achterwisser. Ik heb de Cliowisser vandaag bij Sander opgehaald, maar helaas past het huidige wisserblad niet. Daar moet ik eerst een goed blad voor vinden. Komt dus nog.












Sorry voor de matige kwaliteit van de telefoonfoto's  :eusa_shifty:

Jans Duiven

Om door een ringetje te halen!  :eusa_clap:

elianmars

Niemand die iets ziet aan de achterkant van Roetmobiel?  :eusa_shifty:

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BOV

I take pictures and build stuff...

Scooby Doo

Uitlaatje!! Sierstuk steekt een eind verder achteruit.  :eusa_whistle:
Puppy Power!!!

elianmars