Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Links zit ie gewoon rechtstreeks op de veerpoot/wielkast. Daar had ik van de zekeringkast geen last? (modeljaar verschil?)

Rechts heb ik een carrosserie ring om 1 van de draadeinden van de veerpoot gedaan en de veerpootbrug over de beugel van het dieselfilter heen gezet. Het filter leek me te zwaar om een stuk van de beugel af te zagen, ik was bang dat het hele spulletje dan niet zou blijven hangen waar 't moet hangen. 't Is niet helemaal zoals het hoort heb ik het idee, maar 't blijft nu goed zitten en je merkt 't verschil van de veerpootbrug inderdaad wel :)

hathü

Citaat van: Taranis op 22-03-2009 20:44:10
Links zit ie gewoon rechtstreeks op de veerpoot/wielkast. Daar had ik van de zekeringkast geen last? (modeljaar verschil?)

Rechts heb ik een carrosserie ring om 1 van de draadeinden van de veerpoot gedaan en de veerpootbrug over de beugel van het dieselfilter heen gezet. Het filter leek me te zwaar om een stuk van de beugel af te zagen, ik was bang dat het hele spulletje dan niet zou blijven hangen waar 't moet hangen. 't Is niet helemaal zoals het hoort heb ik het idee, maar 't blijft nu goed zitten en je merkt 't verschil van de veerpootbrug inderdaad wel :)

Zo zit de veerpoot bij mij er ook op.

elianmars

Citaat van: hathu op 22-03-2009 21:05:49
Citaat van: Taranis op 22-03-2009 20:44:10
Links zit ie gewoon rechtstreeks op de veerpoot/wielkast. Daar had ik van de zekeringkast geen last? (modeljaar verschil?)

Rechts heb ik een carrosserie ring om 1 van de draadeinden van de veerpoot gedaan en de veerpootbrug over de beugel van het dieselfilter heen gezet. Het filter leek me te zwaar om een stuk van de beugel af te zagen, ik was bang dat het hele spulletje dan niet zou blijven hangen waar 't moet hangen. 't Is niet helemaal zoals het hoort heb ik het idee, maar 't blijft nu goed zitten en je merkt 't verschil van de veerpootbrug inderdaad wel :)

Zo zit de veerpoot bij mij er ook op.

Dan heb ik het idee dat de beugel van het dieselfilter bij mijn wagen anders is. Het ging echt niet met de beugel onder de brug.
Daarom heb ik er een stukje afgezaagd.
Die beugel is trouwens nog sterk zat. Ik wilde 'm een klein stukje verbuigen, omdat de dieselleidingen een beetje strak stonden, viel nog niet eens mee.

Black Magic

Citaat van: elianmars op 22-03-2009 21:09:45
Citaat van: hathu op 22-03-2009 21:05:49
Citaat van: Taranis op 22-03-2009 20:44:10
Links zit ie gewoon rechtstreeks op de veerpoot/wielkast. Daar had ik van de zekeringkast geen last? (modeljaar verschil?)

Rechts heb ik een carrosserie ring om 1 van de draadeinden van de veerpoot gedaan en de veerpootbrug over de beugel van het dieselfilter heen gezet. Het filter leek me te zwaar om een stuk van de beugel af te zagen, ik was bang dat het hele spulletje dan niet zou blijven hangen waar 't moet hangen. 't Is niet helemaal zoals het hoort heb ik het idee, maar 't blijft nu goed zitten en je merkt 't verschil van de veerpootbrug inderdaad wel :)

Zo zit de veerpoot bij mij er ook op.

Dan heb ik het idee dat de beugel van het dieselfilter bij mijn wagen anders is. Het ging echt niet met de beugel onder de brug.
Daarom heb ik er een stukje afgezaagd.
Die beugel is trouwens nog sterk zat. Ik wilde 'm een klein stukje verbuigen, omdat de dieselleidingen een beetje strak stonden, viel nog niet eens mee.


Als je een 2.5D (modeljaar 1999) hebt betekent dat dat er ook een gewijzigd brandstofsysteem inzit het zogenaamde MSA 15.8 , de TDI varianten van voor modeljaar 1999 hebben MSA 15.7 wat zoveel inhoud als dat het brandstoffilter inclusief bevestiging anders is   8)

UserID6342

#1474
Citaat van: elianmars op 22-03-2009 20:37:53
De brug zelf zit dus rechtstreeks op de veerpoten/wielkasten.
Dat is ook de enigste goede (!) manier om deze te monteren.

elianmars

#1475
Ik kwam er vanavond achter dat de "ingelegde stukken" op het stuur alcantara horen te zijn. Zag er uit als een soort leer, maar toen ik met mijn nagel er overheen ging, kreeg ik in de gaten dat het helemaal geen leer is.

Ik heb met een vochtige doek vreselijk veel vuil er van af gehaald  :o :o

Nu is het wel gigantisch geruld. Ik hoop dat ik dat een beetje kan scheren, als het opgedroogd is.  :eusa_shifty:

elianmars

#1476
Gaat geloof ik wel goedkomen met het stuur. Ik heb geen foto durven nemen van hoe het er uit zag na het schoonmaken  :-[

Ik ben zojuist even bezig geweest en tot nog toe heb ik er al aardig wat af kunnen halen:



Als het helemaal droog is, kan ik de laatste rulletjes er af halen. Het voelt nu al lekker zacht aan.

Wat was dat ongelofelijk vies, zeg  :-X Ik dacht echt dat het leer was. Op de foto is het ook wel te zien. Het was gewoon glad:


Sbv

Was dat voor mooie trimmer? kan ik die ook voor de katten gebruiken ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 24-03-2009 20:59:58
Was dat voor mooie trimmer? kan ik die ook voor de katten gebruiken ?


Voor je katten heb ik wel een andere tondeuse liggen  :eusa_whistle:

innocenti

Ben maar blij dat het alcantara er nog op zit. Toen ik op zoek was naar een V70R ben ik er geen tegen gekomen waar het nog op zat. In mn eigen auto ook niet. En zonder alcantara houd je maar een heel dun stuur over. R sturen met hout inleg blijven mooier. Aluminium inleg ben ik nog niet tegen gekomen voor een V70R.

R interieur staat wel netjes.

Heb zelf het stuur vervangen door een C70 stuur die ook nog wat dikker zijn.

elianmars

Ik ben nog niet tevreden over het resultaat met het stuur. Morgen maar eens een nieuwe tondeuse halen. Ik heb het idee dat 't ding een beetje bot is geworden  :eusa_think:

Als ik het niet netjes krijg, gaat toch maar weer het volledig lederen stuur er in. Vind 't niks als het er niet netjes uit ziet.

innocenti

Misschien kan je met een fijn staalborsteltje je stuur eerst opruwen? Zo'n tandenborstel staalborsteltje van de Praxis.

elianmars

#1482
Citaat van: innocenti op 26-03-2009 19:48:51
Misschien kan je met een fijn staalborsteltje je stuur eerst opruwen? Zo'n tandenborstel staalborsteltje van de Praxis.

Zo'n borsteltje heb ik ook gebruikt.



Ik ben vanavond nog even met het stuur aan de gang gegaan en ben nu wel tevreden met het resultaat. M'n kledingtondeuse was gewoon niet scherp genoeg meer. Nieuwe gehaald en daarmee kreeg ik de laatste pillen weg.


Ik heb de eerste twee foto's geleend van een Engelse site.

Zo zag het stuur er in eerste instantie uit (ik had dus niet in de gaten dat het alcantara is):



Na het schoonmaken had ik dit:



Toen dacht ik dat het nooit meer goed zou komen en dat ik het stuur verziekt had.

Na veel poetsen, kammen en scheren is dit het resultaat (phonepics, dus niet zo heel best......):








En nu maar hopen dat het een tijdje schoon blijft. Ik kan niet blijven scheren, natuurlijk. Dan blijft er niks meer over.

Sbv

Ziet er weer een stuk schoner uit. Eens kijken of ik daar nog eens aan ga beginnen

Ludo

tegenover de 2e foto, is het weer een mooi stuurtje Marcel.  :D


Citaat van: elianmars op 26-03-2009 20:37:18
Ik kan niet blijven scheren, natuurlijk.

tja, dan maar een sikje laten groeien?.  ;D