Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Sbv

moois paars is niet lelijk, staat mooi bij de DOP buiten kleur.

De ratel/rammel is heel vreemd. Het is enkel bij koude motor. We houden het op ergens een poelie. Het lijkt van die kant te komen, maar voor de zekerheid toch Hooftman raadplegen

elianmars

#1591
Ik heb het idee dat het de trillingsdemper is, of in ieder geval dat het daar vandaan komt. Zou die een opdonder hebben gekregen van het gelazer met de losse bout?  :eusa_think:


Sbv

Citaat van: elianmars op 06-05-2009 22:27:34
Ik heb het idee dat het de trillingsdemper is, of in ieder geval dat het daar vandaan komt. Zou die een opdonder hebben gekregen van het gelazer met de losse bout?  :eusa_think:



Is dat niet vervangen of gecontroleerd destijds ? Klinkt logisch er is meer getril nu. Hopelijk kan je snel bij Hooftman terecht voor duidelijkheid

Taranis

Citaat van: Sbv op 06-05-2009 22:22:08
moois paars is niet lelijk, staat mooi bij de DOP buiten kleur.

De ratel/rammel is heel vreemd. Het is enkel bij koude motor. We houden het op ergens een poelie. Het lijkt van die kant te komen, maar voor de zekerheid toch Hooftman raadplegen

Krukaspoelie zou goed kunnen. De mijne rammelde ook alleen bij hele lage toerentallen, daarboven hoorde je 'm niet meer. Bij de dealer hoorden ze ook niets... (toen was de motor warm :) )

elianmars

Citaat van: Taranis op 08-05-2009 08:10:35
Citaat van: Sbv op 06-05-2009 22:22:08
moois paars is niet lelijk, staat mooi bij de DOP buiten kleur.

De ratel/rammel is heel vreemd. Het is enkel bij koude motor. We houden het op ergens een poelie. Het lijkt van die kant te komen, maar voor de zekerheid toch Hooftman raadplegen

Krukaspoelie zou goed kunnen. De mijne rammelde ook alleen bij hele lage toerentallen, daarboven hoorde je 'm niet meer. Bij de dealer hoorden ze ook niets... (toen was de motor warm :) )

Wat is daar aan gedaan?

Wel vreemd, want volgens mij is die poelie er nieuw opgegaan  :eusa_think:

MICHEL306

#1595
Niet te stoppen, maar daarom is het ook hobby, super dat de lampjes het weer normaal doen, die rammel/ratel is dan weer de volgende uitdaging.Xenon is voor mij ook nog een wens dus dit topic volg ik met intresse.
Zo hoor ik een geluid dat lijkt te komen van de achterwielen, ik kan het niet anders omschrijven als rijwind die net een beetje fluitend geluid maakt.
Aangezien er nieuwe lagers onder zitten, links achter begon te zingen in de bochten dus alletwee maar vervangen) kan dat het niet zijn.Misschien de winterbanden die ik nog steeds moet wisselen.
De pest is dat de volvo zo een stille wagen is dat als je wat hoort het ook gelijk irriteert  >:(
Zo vindt ik het nog steeds raar dat, zelfs na uitlijnen de draaicircel groter is geworden na verlaging met R set.  affijn...om even terug te komen op de poelie ik moet er ook een wisselen denk ik want ik heb aardig wat roest stof in die buurt.


gr M

Taranis

Citaat van: elianmars op 08-05-2009 09:28:57
Citaat van: Taranis op 08-05-2009 08:10:35
Citaat van: Sbv op 06-05-2009 22:22:08
moois paars is niet lelijk, staat mooi bij de DOP buiten kleur.

De ratel/rammel is heel vreemd. Het is enkel bij koude motor. We houden het op ergens een poelie. Het lijkt van die kant te komen, maar voor de zekerheid toch Hooftman raadplegen

Krukaspoelie zou goed kunnen. De mijne rammelde ook alleen bij hele lage toerentallen, daarboven hoorde je 'm niet meer. Bij de dealer hoorden ze ook niets... (toen was de motor warm :) )

Wat is daar aan gedaan?

Vervangen. Het rubber was compleet gescheurd.

Men kwam toen wel heel 'lollig' met een bureaustoel aanrijden voor me zodat ik even kon gaan zitten voordat ze me vertelden wat het wel niet ging kosten voor z'n simpel ding ::)

elianmars

Godverdegodver! K*twagen!!

Ik sta nu bij Hooftman. Motor is natuurlijk zo warm geworden, dat er niks te horen is.....

Ik zit nu maar te wachten en hoop dat-ie een beetje wil afkoelen en de rammel te localiseren is.

Anders laat ik de wagen wel staan en moeten ze vanmiddag zelf maar even luisteren (ze wilden graag dat ik er bij zou zijn om uit te leggen wat ik bedoel).

Nou, als de motor koud(er) is, kan een dove die herrie nog horen....   

Sbv

Ik denk dat het morgenochtend terug komen is dan. Toen wij bezig waren werd het al wat stiller naar mate de motor meer op temperatuur kwam

elianmars

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb 'm laten staan.
Ze gaan over een paar uur luisteren.

Gelijk maar een paar koplampwissers meegenomen en een lakstift besteld.

Kan ik eindelijk het plekje op de bumper bijwerken.

elianmars

#1600
:eusa_wall:  :eusa_wall:

Ik mag het weekend in de Seicento of de Zafira gaan rijden.....

Volgens Hooftman zit er iets niet goed (ze weten nog niet precies wat er aan de hand is) en ze adviseren om niet met de wagen te rijden voordat de oorzaak gevonden is.

Hij blijft daar dus staan.

Andere garage maar even bellen. As maandag zou-ie geherkeurd worden voor de apk :eusa_shifty:

Volvo for life? :eusa_think:

Sbv

Het is weer mooi K. Ben benieuwd dan wat eruit gaat komen dan volgende week.

Jeff

Marcel,

Zit niet echt mee zeg... :(

Hopelijk is het niet wat ernstigs, zou gewoon lekker weekendje rust houden en vanaf maandag/dinsdag weer genieten van de Roetmobiel.

Je moet maar zo denken het komt wel goed schatje  ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

animalT5R

Citaat van: Jeff op 08-05-2009 16:13:52
Je moet maar zo denken het komt wel goed schatje  ;D

Vraag is alleen,tegen welke kosten  :eusa_wall:

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: