Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Ik sluit me bij Joost aan. Men heeft uiteindelijk een hoop losgehaald en ook de distributieriem etc. Ik weet niet of deze ook vervangen is, maar in de geval zou ik zeggen. We betalen nu de spanner en klaar

Taranis

Citaat van: elianmars op 11-05-2009 16:16:35
Volgende keer gaat de wagen gewoon maar de dealer voor de distributie en dan wil ik dat alles,  wat bij de distributie hoort, wordt vervangen.

Dan ben ik weliswaar iets meer geld kwijt, maar hoef ik, als het goed is, verder geen narigheid te verwachten.

Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik dus ook besloten de V70 naar de dealer te brengen voor de distributie ;)

V70 classic

Ik denk niet dat b.v. dennis beter of minder werk levert dan een dealer.
Ik zou er zo mijn auto wegzetten (bij dennis) voor een riem wissel ik vertrouw op dennis zijn vakmansschap.
Ik denk dat we hier niet aan voorbij mogen gaan ,voor bout-gate liep iedereen ver met hem weg en ik denk niet dat hij zich 2 maal zal stoten aan die steen.
Het probleem zit em in goedkoop doen.
Het besparen op onderdelen.
Je moet gewoon alles vervangen wat met de riem meedraait.
Ongeacht hoe het er uitziet.
Hoeveel discussies hebben we hier niet gehad over de waterpomp vervangen met de riem wissel.

We rijden allemaal klasse wagens en dan moet je ook wel eens pijn willen lijden met onderhoud.
Want ze zijn allemaal een dagje ouder.

Maar we zoeken de goedkoopste zonder dat we weten wat die wel en niet vervangt.
Kijk aan Marcel zijn auto kun je zien dat hij niet wil besparen want het kleinste iets moet direkt worden verholpen.
Maar de onbewuste bezuining van 65 euro (lees rekbout en spanner)op de onderdelen hebben hem nu een flinke tas geld gekost.

Het zelfde met de AC gewoon elk jaar met de APK even een check up dan zit je altijd in de kou.

Maar goed die heren die het er niet mee eens zijn gaan over een paar weken oververhit forummen omdat het weer eens niet werkt.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Taranis

En wat is nu precies je punt? Je brengt 'm naar Dennis maar verwacht wel van 'm dat ie dezelfde prijs rekent als de dealer? :eusa_think:

MarcoV

Flink balen weer Marcel, maar inderdaad had de spanner beter vervangen kunnen worden!
Hopelijk kom je er uit met ze,

MarcoV ;)

ps, mijn remmen worden nu ook wat duurder dan gepland ;D


V70 classic

Citaat van: Taranis op 11-05-2009 18:47:39
En wat is nu precies je punt? Je brengt 'm naar Dennis maar verwacht wel van 'm dat ie dezelfde prijs rekent als de dealer? :eusa_think:

Nee

Dat je niet zegt de riem moet vervangen maar die bout doe dat maar niet want dat scheelt weer 15 Euro.
Dit veroorzaakt veel ellende.
De beun kan alleen maar goedkoper zijn met zijn uurloon, de onderdelen "lijst" is evenlang.

Daarbij komt dat ik stel bij die riem wissel vervang je alles.
Volgens oa vadis is dit niet nodig,doch de practijk zegt anders.
Gevolg is dat ik gerust naar italie rijd en geen topic hoef te openen welke onderdelen ik mee moet nemen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

animalT5R

#1626
Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 18:12:19
Ik denk niet dat b.v. dennis beter of minder werk levert dan een dealer.
Ik zou er zo mijn auto wegzetten (bij dennis) voor een riem wissel ik vertrouw op dennis zijn vakmansschap.
Ik denk dat we hier niet aan voorbij mogen gaan ,voor bout-gate liep iedereen ver met hem weg en ik denk niet dat hij zich 2 maal zal stoten aan die steen.
Het probleem zit em in goedkoop doen.
Het besparen op onderdelen.
Je moet gewoon alles vervangen wat met de riem meedraait.
Ongeacht hoe het er uitziet.
Hoeveel discussies hebben we hier niet gehad over de waterpomp vervangen met de riem wissel.

We rijden allemaal klasse wagens en dan moet je ook wel eens pijn willen lijden met onderhoud.
Want ze zijn allemaal een dagje ouder.

Maar we zoeken de goedkoopste zonder dat we weten wat die wel en niet vervangt.
Kijk aan Marcel zijn auto kun je zien dat hij niet wil besparen want het kleinste iets moet direkt worden verholpen.
Maar de onbewuste bezuining van 65 euro (lees rekbout en spanner)op de onderdelen hebben hem nu een flinke tas geld gekost.

Het zelfde met de AC gewoon elk jaar met de APK even een check up dan zit je altijd in de kou.

Maar goed die heren die het er niet mee eens zijn gaan over een paar weken oververhit forummen omdat het weer eens niet werkt.

Weet het niet hoor,maar Marcel is die rekbout niet vergeten...Die heeft ze auto naar Dennis gebracht en gaat er niet vanuit dat ie daarna ''een tas geld'' nog eens naar Hooftman kan brengen om de roetmobiel weer rijdend te krijgen....
Vind dat je je eigen behoorlijk tegenspreekt'' aan Marcel zijn auto kun je zien dat hij niet wil besparen want het kleinste iets moet direkt worden verholpen.''
En indezelfde zin beweer je wel dat Marcel zuinig is door ''Maar de onbewuste bezuining van 65 euro (lees rekbout en spanner)op de onderdelen hebben hem nu een flinke tas geld gekost.''  ???

En hier ga je zelfs nog een stap verder door te zeggen dat Marcel BEWUST heeft gezegd dat ie die rekbout niet wilde wisselen?

Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 19:10:01

Nee

Dat je niet zegt de riem moet vervangen maar die bout doe dat maar niet want dat scheelt weer 15 Euro.
Dit veroorzaakt veel ellende.

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 19:10:01
Citaat van: Taranis op 11-05-2009 18:47:39
En wat is nu precies je punt? Je brengt 'm naar Dennis maar verwacht wel van 'm dat ie dezelfde prijs rekent als de dealer? :eusa_think:

Nee

Dat je niet zegt de riem moet vervangen maar die bout doe dat maar niet want dat scheelt weer 15 Euro.
Dit veroorzaakt veel ellende.
De beun kan alleen maar goedkoper zijn met zijn uurloon, de onderdelen "lijst" is evenlang.

Daarbij komt dat ik stel bij die riem wissel vervang je alles.
Volgens oa vadis is dit niet nodig,doch de practijk zegt anders.
Gevolg is dat ik gerust naar italie rijd en geen topic hoef te openen welke onderdelen ik mee moet nemen.

Ik had misschien inderdaad zelf kunnen aangeven dat ik alles vervangen had willen hebben.

Ik heb niet gevraagd of het zo goedkoop mogelijk kon, dus van mij had er niet bespaard hoeven worden op onderdelen.

Het grote 'besparen' zit 'm in het uurloon.

Zoals ik al vaker heb gezegd, ik ben met mijn 850 een paar keer bij Dennis geweest, tot volle tevredenheid.

Deze keer is het helaas anders gelopen.
Ik begrijp ook wel dat iedereen fouten kan maken.
Ik vind het alleen jammer dat ik niet terug kan vallen op eventuele garantie.
Dat zal bij een dealer waarschijnlijk makkelijker gaan, maar daar betaal je dan ook voor.

Al met al heeft het me nu behoorlijk wat geld gekost en dat vind ik jammer.

De rekening van dit geintje moet ik nog krijgen.

Ik vind 't wel vreemd dat 1500 km nadat de wagen bij Hooftman heeft gestaan, de spanner ineens niet goed meer is.

Maar goed, ik hou het er maar op dat ik gewoon flinke pech heb met Roetmobiel.

En toch denk ik er niet aan om 'm weg te doen :P  

V70 classic

Citaat van: animalT5R op 11-05-2009 19:33:00
Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 18:12:19
Ik denk niet dat b.v. dennis beter of minder werk levert dan een dealer.
Ik zou er zo mijn auto wegzetten (bij dennis) voor een riem wissel ik vertrouw op dennis zijn vakmansschap.
Ik denk dat we hier niet aan voorbij mogen gaan ,voor bout-gate liep iedereen ver met hem weg en ik denk niet dat hij zich 2 maal zal stoten aan die steen.
Het probleem zit em in goedkoop doen.
Het besparen op onderdelen.
Je moet gewoon alles vervangen wat met de riem meedraait.
Ongeacht hoe het er uitziet.
Hoeveel discussies hebben we hier niet gehad over de waterpomp vervangen met de riem wissel.

We rijden allemaal klasse wagens en dan moet je ook wel eens pijn willen lijden met onderhoud.
Want ze zijn allemaal een dagje ouder.

Maar we zoeken de goedkoopste zonder dat we weten wat die wel en niet vervangt.
Kijk aan Marcel zijn auto kun je zien dat hij niet wil besparen want het kleinste iets moet direkt worden verholpen.
Maar de onbewuste bezuining van 65 euro (lees rekbout en spanner)op de onderdelen hebben hem nu een flinke tas geld gekost.

Het zelfde met de AC gewoon elk jaar met de APK even een check up dan zit je altijd in de kou.

Maar goed die heren die het er niet mee eens zijn gaan over een paar weken oververhit forummen omdat het weer eens niet werkt.

Weet het niet hoor,maar Marcel is die rekbout niet vergeten...Die heeft ze auto naar Dennis gebracht en gaat er niet vanuit dat ie daarna ''een tas geld'' nog eens naar Hooftman kan brengen om de roetmobiel weer rijdend te krijgen....
Vind dat je je eigen behoorlijk tegenspreekt'' aan Marcel zijn auto kun je zien dat hij niet wil besparen want het kleinste iets moet direkt worden verholpen.''
En indezelfde zin beweer je wel dat Marcel zuinig is door ''Maar de onbewuste bezuining van 65 euro (lees rekbout en spanner)op de onderdelen hebben hem nu een flinke tas geld gekost.''  ???

En hier ga je zelfs nog een stap verder door te zeggen dat Marcel BEWUST heeft gezegd dat ie die rekbout niet wilde wisselen?

Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 19:10:01

Nee

Dat je niet zegt de riem moet vervangen maar die bout doe dat maar niet want dat scheelt weer 15 Euro.
Dit veroorzaakt veel ellende.


Nee TR je begrijpt me verkeerd
Er lopen 2 zaken door elkaar.

1 marcel is zuinig op zijn auto en als er wat aan is laat hij dat fixen wat het ook kost.

Kort en duidelijk.

Dan het volgende even stap voor stap.

1     ik heb mijn eigen monteur.
2    als ik het forum doorspit zie ik veel pos over dennis alleen hier ging er wat fout.
3    er is een verschil tussen wat is voorgeschreven en wat verstandig is te vervangen.
Ik begreep dat die rekbout niet was vvergeten of bewust bezuinigd maar met wist niet dat deze vervangen moest worden.
Dit kan meerdere oorzaken hebben daar kom je zo niet achter , maar dit vergeet hij nooit meer hij heeft meen ik zelfs een soort van terug roep actie georganiseerd.
4    Er zijn onderdelen zoals een spanner en looprollen en waterpomp die niet iedere keer vervangen hoeven te worden volgens de fabrikant.
Dan zeg ik je moet gewoon alles vervangen dan heb je nog wel geen garantie dat het niet stuk gaat maar dat heb je nooit, je hebt er dan in elk geval alles aangedaan.

Dan voor alle duidelijkheid ik beschuldig niemand iets.
Ik geef zelfs aan dat ik dennis gewoon een goede en eerlijke monteur vindt (ik maak dit overgens alleen op vanuit posts van collega forumers) iedereen was er zeer tevreden over.

Nee ik wil duidelijk maken dat als je als monteur de verantwoording hebt (en dit is het enige minpunt over bout-gate (althans in mijn bekrompen visie)) om clienten erop te wijzen dat het ondanks dat het niet is voorgeschreven verstandig is om ook andere onderdelen te wisselen.

Blijkbaar kan je daar Dennis niet op afrekenen want ook hooftman heeft de spanner niet vervangen toen hij met een in de soep gelopen kop binnenkwam.
Dus blijkbaar is het niet voorgeschreven om spanners pomp en rollen te vervangen.

2 jaar geleden is bij mij de riem vervangen en omdat ik niet dynamisch kan testen heb ik het laten doen.
Ook toen had ik de discussie over de pomp spanner en rollen.
Ik stond er echter op dat men alles zou vervangen.
Ik had al genoeg motoren in elkaar zien lopen door verkeerde zuingheid.


Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben want ik wil geen dingen sugereren waar ik niet achter sta.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

Citaat van: elianmars op 11-05-2009 19:42:59
..
En toch denk ik er niet aan om 'm weg te doen :P  
That's the spirit!

Je hebt wel een hoop pech gehad.

In ieder geval goed dat je hem hebt laten staan voor een check.
Hopen dat je van het gezeur af bent.

groeten van Yits.

Walter

Zag m nog staan Marcel, hij staat wel te glimmen hoor... Daar kan die van mij nog wat van leren (yep, beetje nogal verwaarloosd...) maar ze hebben wel ff kunnen bijbeppen :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: VolvoMafia op 12-05-2009 09:23:35
Zag m nog staan Marcel, hij staat wel te glimmen hoor...

Ik vond 'm juist een beetje vies, eigenlijk  :eusa_shifty: ;D

Walter

hebbie die van mij gemist zeker? Stond er schuin achter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: VolvoMafia op 12-05-2009 10:42:43
hebbie die van mij gemist zeker? Stond er schuin achter

Tot hoe laat stond je wagen er dan?

Ik heb de mijne om ca 17.00 uur opgehaald.

Jans Duiven

Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 20:28:18

Nee TR je begrijpt me verkeerd
Er lopen 2 zaken door elkaar.

1 marcel is zuinig op zijn auto en als er wat aan is laat hij dat fixen wat het ook kost.

Kort en duidelijk.

Dan het volgende even stap voor stap.

1     ik heb mijn eigen monteur.
2    als ik het forum doorspit zie ik veel pos over dennis alleen hier ging er wat fout.
3    er is een verschil tussen wat is voorgeschreven en wat verstandig is te vervangen.
Ik begreep dat die rekbout niet was vvergeten of bewust bezuinigd maar met wist niet dat deze vervangen moest worden.
Dit kan meerdere oorzaken hebben daar kom je zo niet achter , maar dit vergeet hij nooit meer hij heeft meen ik zelfs een soort van terug roep actie georganiseerd.
4    Er zijn onderdelen zoals een spanner en looprollen en waterpomp die niet iedere keer vervangen hoeven te worden volgens de fabrikant.
Dan zeg ik je moet gewoon alles vervangen dan heb je nog wel geen garantie dat het niet stuk gaat maar dat heb je nooit, je hebt er dan in elk geval alles aangedaan.

Dan voor alle duidelijkheid ik beschuldig niemand iets.
Ik geef zelfs aan dat ik dennis gewoon een goede en eerlijke monteur vindt (ik maak dit overgens alleen op vanuit posts van collega forumers) iedereen was er zeer tevreden over.

Nee ik wil duidelijk maken dat als je als monteur de verantwoording hebt (en dit is het enige minpunt over bout-gate (althans in mijn bekrompen visie)) om clienten erop te wijzen dat het ondanks dat het niet is voorgeschreven verstandig is om ook andere onderdelen te wisselen.

Blijkbaar kan je daar Dennis niet op afrekenen want ook hooftman heeft de spanner niet vervangen toen hij met een in de soep gelopen kop binnenkwam.
Dus blijkbaar is het niet voorgeschreven om spanners pomp en rollen te vervangen.

2 jaar geleden is bij mij de riem vervangen en omdat ik niet dynamisch kan testen heb ik het laten doen.
Ook toen had ik de discussie over de pomp spanner en rollen.
Ik stond er echter op dat men alles zou vervangen.
Ik had al genoeg motoren in elkaar zien lopen door verkeerde zuingheid.


Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben want ik wil geen dingen sugereren waar ik niet achter sta.


Klopt, Dennis heeft in ieder geval bij mijn TDi alsnog de bout vervangen.