Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Ludo op 06-06-2009 21:04:18
Citaat van: MICHEL306 op 06-06-2009 19:44:29
kan zijn dat de appendix bleef hangen door vuil...

je bedoeld vast de bendix?.
of heb je een foto van zo'n appendix?.

;D




http://nl.wikipedia.org/wiki/Wormvormig_aanhangsel

;D ;D

MICHEL306

Citaat van: Ludo op 06-06-2009 21:04:18
Citaat van: MICHEL306 op 06-06-2009 19:44:29
kan zijn dat de appendix bleef hangen door vuil...

je bedoeld vast de bendix?.
of heb je een foto van zo'n appendix?.


hahahah...soms een beetje blond....bendix is inderdaad wat ik bedoel....maar komt omdat die roetmobiel klote streken heeft....

;D



elianmars

Tot nu toe geen problemen meer met de startmotor. Ik ga er maar vanuit dat het even pech was  :eusa_pray:


Ik heb een mooie opvolger voor Roetmobiel gevonden in Duitsland:



T5 met heel veel extra's, zoals navigatiesysteem, lederen bekleding, enz  8)

Sander heeft al aangeboden om mee te gaan om 'm op te halen  :D

















En toch heb ik besloten om nog een tijdje in Roetmobiel te blijven rijden. Ik heb 'm eindelijk zoals ik 'm wil en heb er net kosten aan gehad.
Bovendien vind ik 't toch wel een beetje zonde om 'm nu al weg te doen.

Over een jaartje maar weer eens kijken wat te doen  ;D

Jeff

IS denk ik ook een hele goeie keus Marcel, plus dat de prijzen van die V70 dan ook een stuk lager zijn als nu...  ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sbv

Daar gaat weer een leuk ritje............
Verstandig marcel om nog even door te rijden, zo ongeveer alles wat defect kan gaan is vervangen denk ik.

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 09-06-2009 22:42:44
Daar gaat weer een leuk ritje............
Verstandig marcel om nog even door te rijden, zo ongeveer alles wat defect kan gaan is vervangen denk ik.

Tja, wat is wijsheid? Voor het zelfde geld heb je weer een bak onkosten in het vooruitzicht. Nu weet je waar je aan toe bent toch?

rogerV701998

Citaat van: Hans Duiven op 09-06-2009 23:23:08
Citaat van: Sbv op 09-06-2009 22:42:44
Daar gaat weer een leuk ritje............
Verstandig marcel om nog even door te rijden, zo ongeveer alles wat defect kan gaan is vervangen denk ik.

Tja, wat is wijsheid? Voor het zelfde geld heb je weer een bak onkosten in het vooruitzicht. Nu weet je waar je aan toe bent toch?


Dat was ook mijn gedachte. Dit is overigens wel een eeerrruuggg mooi exemplaar :eusa_shhh:

razorx

#1732
Ik kan alleen vanuit mijzelf spreken.
Je ziet een mooie s90 of wat je ook leuk vindt.

Maar dan komt er bij mij onmiddelijk een alarmbelletje.

Wat krijg ik dan te doen:
-Uiterlijk op de foto leuk, vast wel wat lelijke plekjes.
-Ontsteking hoe oud? Check en vermodelijk vervangen. Tja dan maar compleet.
-Luchtfilter? Lijkt wel een zandbak voor de kids.
-Toch wat onstabiel, draagarmen en stabilisator endlinks vervangen, meteen maar wat mooiers.
-Verbruik wat hoog. Ach labswanssonde zat boven de 150dkm en de LMM ook, ook maar vervangen.
-Hmm die schokbrekers waren wat minder dan ik verstoord door de looks van die mooie auto, dacht. Ehh vervangen.
-Verdorie bij aanschaf deed de airco het nog, toch een lek?
-Winter, ja hoor die verdomde themostaat.
-Die banden zijn eigenlijk aan vervanging toe.
-Veerpootbrug, natuurlijk, een plicht.
-Het rammelt toch wat, maar wat clipjes vervangen.
-Helemaal vergeten, de motorsteunen!
-Toch niet weer die keerring?

Met een knipoog,
Yits.

Het ging door:
-Accu is minder best dan ik dacht.
-Uitlaateindstuk kan eigenlijk niet.
-Bak flushen, tja better safe than sorry.
-Blok ook maar doen.
-Is de remvloeistof wel op tijd vervangen? Zucht.

Vanuit de winkel:
Schàt, de klanten klagen dat de broodjes naar gekookte lijnolie smaken!  :)

elianmars

#1733
Zo. Maar weer eens een update over Roetmobiel.

De wagen gedraagt zich voorbeeldig. Geen klachten (tot nu toe  :P).


Gisterenavond kwamen er een paar vriendinnen van mijn vrouw langs. Omdat ik geen zin had om erbij te gaan zitten, ben ik weer eens gaan klussen aan de wagen.

Eerst heb ik, eindelijk, de motorsteun aan de distributiekant vervangen. Dat was een redelijk eenvoudig klusje.
Ik denk er over om de andere steunen ook te gaan vervangen, ben al een beetje aan het rondneuzen om te zien wat dat gaat kosten.


Omdat het rechter voorwiel er toch af lag, ben ik maar begonnen met het remgebeuren. Er lagen al maanden lang 302 mm schijven klaar. Ook lagen er al een tijdje staalomvlochten remslangen klaar.
Eerst geprobeerd of ik de remslang los kon krijgen en met een beetje moeite kreeg ik 'm los. Toen kon ik de klauw er makkelijk afhalen om de grotere schijf te monteren. De brackets had ik nog liggen van de Engelse R  :)

Aan de andere kant kostte het iets meer moeite om de remslang los te krijgen, maar ook daar lukte het uiteindelijk.

Nu ligt dit er dus onder:




Ondanks dat ik weet dat het bijna niet te doen is, ben ik ook begonnen aan de remslangen aan de achterkant.
Vanaf my '99 zitten er drie aan de achterkant, dus dat was helemaal fijn  :-\

Eerst een beugel, waarop de achteras rust, los gehaald om goed bij de eerste koppelingen te kunnen komen. 
Met veel kracht (en eindelijk eens goed gereedschap) kreeg ik de koppelingen los. Hiephoi!!  :eusa_dance:

Maar ja, toen kwam er nog een aantal koppelingen, waar ik bijna niet bij kon, dus zag de bui al hangen  :eusa_shifty:
Daarom heb ik de complete leiding, die op de achteras ligt, los gehaald. Koppelingen op de klauwen gingen makkelijk los, omdat ik vorig jaar die klauwen al vervangen had.
Met een beetje pielen twee schroefjes los gehaald, waarmee de remleiding op de as gemonteerd zit en heel voorzichtig de gehele leiding onder de wagen uit getrokken.

Toen had ik dit:




Ik ben blij dat ik de leiding onder de wagen uitgehaald heb, want zelfs nu kreeg ik de koppelingen bijna niet los.
Een bankschroef, een brander en een moordenaar/pijptang boden uiteindelijk uitkomst:



De boel er weer onder geschroefd en met de powerbleeder de boel gevuld en ontlucht.

Eindelijk ligt het spul er onder  :eusa_dance: :eusa_dance:

V70 classic

Citaat van: elianmars op 25-06-2009 09:43:24
Zo. Maar weer eens een update over Roetmobiel.

De wagen gedraagt zich voorbeeldig. Geen klachten (tot nu toe  :P).


Gisterenavond kwamen er een paar vriendinnen van mijn vrouw langs. Omdat ik geen zin had om erbij te gaan zitten, ben ik weer eens gaan klussen aan de wagen.

Eerst heb ik, eindelijk, de motorsteun aan de distributiekant vervangen. Dat was een redelijk eenvoudig klusje.
Ik denk er over om de andere steunen ook te gaan vervangen, ben al een beetje aan het rondneuzen om te zien wat dat gaat kosten.


Omdat het rechter voorwiel er toch af lag, ben ik maar begonnen met het remgebeuren. Er lagen al maanden lang 302 mm schijven klaar. Ook lagen er al een tijdje staalomvlochten remslangen klaar.
Eerst geprobeerd of ik de remslang los kon krijgen en met een beetje moeite kreeg ik 'm los. Toen kon ik de klauw er makkelijk afhalen om de grotere schijf te monteren. De brackets had ik nog liggen van de Engelse R  :)

Aan de andere kant kostte het iets meer moeite om de remslang los te krijgen, maar ook daar lukte het uiteindelijk.

Nu ligt dit er dus onder:

http://www.xs4all.nl/~mverweij/v70/schijven302.jpg


Ondanks dat ik weet dat het bijna niet te doen is, ben ik ook begonnen aan de remslangen aan de achterkant.
Vanaf my '99 zitten er drie aan de achterkant, dus dat was helemaal fijn  :-\

Eerst een beugel, waarop de achteras rust, los gehaald om goed bij de eerste koppelingen te kunnen komen. 
Met veel kracht (en eindelijk eens goed gereedschap) kreeg ik de koppelingen los. Hiephoi!!  :eusa_dance:

Maar ja, toen kwam er nog een aantal koppelingen, waar ik bijna niet bij kon, dus zag de bui al hangen  :eusa_shifty:
Daarom heb ik de complete leiding, die op de achteras ligt, los gehaald. Koppelingen op de klauwen gingen makkelijk los, omdat ik vorig jaar die klauwen al vervangen had.
Met een beetje pielen twee schroefjes los gehaald, waarmee de remleiding op de as gemonteerd zit en heel voorzichtig de gehele leiding onder de wagen uit getrokken.

Toen had ik dit:

http://www.xs4all.nl/~mverweij/v70/remslangrubber.jpg


Ik ben blij dat ik de leiding onder de wagen uitgehaald heb, want zelfs nu kreeg ik de koppelingen bijna niet los.
Een bankschroef, een brander en een moordenaar/pijptang boden uiteindelijk uitkomst:

http://www.xs4all.nl/~mverweij/v70/remslangstaal.jpg

De boel er weer onder geschroefd en met de powerbleeder de boel gevuld en ontlucht.

Eindelijk ligt het spul er onder  :eusa_dance: :eusa_dance:

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:
Kijk met een beetje extra werk aan de achteras heb je waarschijnlijk in totaal een hoop tijdbespaart
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Sbv

Goed bezig Marcel,

Je hebt onlangs al kunnen oefenen natuurlijk op remleidingen die echt vast zaten.


elianmars

Citaat van: Sbv op 25-06-2009 16:24:15
Goed bezig Marcel,

Je hebt onlangs al kunnen oefenen natuurlijk op remleidingen die echt vast zaten.



Jep.

Ik baal er alleen nog steeds van, dat ik ' m bij jou niet los kreeg.....

razorx

Helemaal geen gek idee om de leiding in zijn geheel los te halen.  :eusa_clap:
Ik moet die naarling rechtsachter nog steeds doen.

Dit geeft de burger moed.

elianmars

Vanavond even een stukje gereden om de remmen te proberen. We moeten morgen een eindje rijden en het zou niet fijn zijn als de remmen niet goed zouden werken  :eusa_shifty: ;D

Toen viel me op wat een verschil het is met de nieuwe motorsteun. Veel minder trillingen en een stuk stiller.

Ik ga er toch heel hard over nadenken om de rest van de steunen ook te gaan vervangen. Moet volgens mij een wereld van verschil zijn.

razorx

Citaat van: elianmars op 26-06-2009 00:24:27
Vanavond even een stukje gereden om de remmen te proberen. We moeten morgen een eindje rijden en het zou niet fijn zijn als de remmen niet goed zouden werken  :eusa_shifty: ;D

Toen viel me op wat een verschil het is met de nieuwe motorsteun. Veel minder trillingen en een stuk stiller.

Ik ga er toch heel hard over nadenken om de rest van de steunen ook te gaan vervangen. Moet volgens mij een wereld van verschil zijn.
Ik had de zelfde ervaring.
Tot nu toe alleen de bovenste, die bij de distributie en die bij de bak vervangen.
Het voelt voor mj zelf strakker aan bij het rijden. Eigenlijk niet eens zo vreemd: De motor staat niet meer te dansen bij accelleratie.

Optisch lijken de subframe rubbers nog in orde, zowel bij Nrfh (13 jaar) als bij Fred (16).
Aan de ene kant denk ik toch vervangen, aan de andere kant heb ik het wel even gehad met het gesleutel.

Anyway: Mooie blog en bewondering voor je doorzettingsvermogen!

Gr.
Yits.