Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: elianmars op 26-06-2009 00:24:27
Toen viel me op wat een verschil het is met de nieuwe motorsteun. Veel minder trillingen en een stuk stiller.

Ik ga er toch heel hard over nadenken om de rest van de steunen ook te gaan vervangen. Moet volgens mij een wereld van verschil zijn.

Lekker he, nieuw setje motorsteunen? :D

elianmars

#1741
Citaat van: Taranis op 26-06-2009 09:56:32
Citaat van: elianmars op 26-06-2009 00:24:27
Toen viel me op wat een verschil het is met de nieuwe motorsteun. Veel minder trillingen en een stuk stiller.

Ik ga er toch heel hard over nadenken om de rest van de steunen ook te gaan vervangen. Moet volgens mij een wereld van verschil zijn.

Lekker he, nieuw setje motorsteunen? :D

Zeker weten!

Ik heb even Vadis geraadpleegd. Het is even werk, maar wel te doen om de voorste en achterste steun te vervangen.

Baksteun stelt niks voor, dus die wordt ook vervangen.

De bovenste steun heb ik vorig jaar al vervangen. Het lijkt me wel verstandig om de steun aan het schutbord ook maar mee te nemen.

Dan blijven volgens mij alleen de rubbers van het subframe over, maar die zitten mij nog even best ;D

Sbv

Ik denk dat ik die aan de distributie zijde ook mag doen.
Gisterenavond zag ik bij het vervangen van de remschijven dat er een scheur in het rubber zat  :'(
Ach weer een klusjes erbij. De overige steunen weet ik niet, maar die zullen wel in dezelfde staat zijn vermoed ik

elianmars

#1743
Gisteren een pakketje ontvangen. Onderweg naar Italië kunnen de mannen achterin lekker dvd's kijken en gamen  ;D



Uiteraard draadloze koptelefoons erbij genomen  :eusa_shhh:

Gisterenavond het spul gemonteerd voordat we naar een bbq gingen. Op de terugweg lag er eentje te slapen en de ander zat Ice Age te kijken (om 02.30 uur!  :eusa_shifty:)

UserID6342

Heel leuk spul Marcel :), ik heb hier al heel lang zo'n portable DVD die steevast meegaat op vakantie, geweldige uitvinding.  En Ice Age is en blijft leuk, volgende week samen met Jeffrey naar nrtje3 toe in de bios ;D

MICHEL306

gaaf man,heb zelf ook zoiets, nou nog ff netjes inbouwen in de hoofdsteun?

Denk zelf aan een dubbel din, en dan de filmpjes van de pc op de kaart zetten.....dan de 2 schermpjes er op aansluiten en hoppa....

met dat losse setje had ik een rf modulator op de radio,was wel grappig al die rare tekenfilm geluidjes  zonder de film te kunnen zien....de hele weg naar frankrijk (9 uur)   :eusa_wall:  is koptelefoontje beterrrrrr :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 28-06-2009 18:03:55
gaaf man,heb zelf ook zoiets, nou nog ff netjes inbouwen in de hoofdsteun?

Denk zelf aan een dubbel din, en dan de filmpjes van de pc op de kaart zetten.....dan de 2 schermpjes er op aansluiten en hoppa....



Ik weet nog niet of ik ze echt ga inbouwen. De schermpjes zitten op de hoofdsteunhouders geschoven. De hoofdsteunhouders zitten vast met klittenband. Die kunnen gewoon in de wagen blijven zitten, inclusief de bedrading (die ik nog wel wil gaan wegwerken). Daar schuif je de schermpjes zo op. Die zijn dus los er af te halen.

Verder zitten er een USB aansluiting en cardreader ingebouwd. Ik kan dus zo filmpjes op een stick of een kaartje zetten en die er op afspelen.

elianmars

Citaat van: elianmars op 26-06-2009 10:50:17


Ik heb even Vadis geraadpleegd. Het is even werk, maar wel te doen om de voorste en achterste steun te vervangen.

Baksteun stelt niks voor, dus die wordt ook vervangen.


3 steunen besteld  :)

Alleen nog de steun aan het schutbord zien te vinden. Die hebben ze niet bij de zaak waar ik de rest heb besteld.

Ik ben benieuwd hoe 't voelt als alles vernieuwd is  :eusa_pray:

Sbv

Waar heb je alles besteld ? Ik heb mogelijk ook nog zo een klusje te doen. In ieder geval die aan distributie zijde

elianmars


elianmars

Vanmiddag een pakketje vanuit Duitsland ontvangen.

Vanavond na het eten richting de zaak gereden en:




Neus omhoog!  ;D

Er moest redelijk wat los gehaald worden om de steunen te kunnen demonteren (o.a. de downpipe).
De baksteun was heel makkelijk om te vervangen.
De achterste motorsteun had ik redelijk snel er uit, maar de nieuwe kreeg ik er heel moeilijk in. Die was niet zo ingezakt, dus het kostte me behoorlijk wat moeite en kracht om 'm op z'n plek te krijgen.

De voorste steun was snel los, maar ik kreeg 'm bijna niet onder het blok vandaan. Er was gewoon geen ruimte waar-ie doorheen paste om 'm weg te halen.
Na heel veel tobben (en een klein beetje schelden  :eusa_shhh:), had ik 'm er eindelijk uit. En toen moest de nieuwe er ook weer in  :eusa_shifty:

Ik zal morgen wel spierpijn hebben, maar na veel zweten heb ik het voor elkaar gekregen:



Deze jongens zijn na 355.000 km klaar met hun werk en afgelost door verse exemplaren  8)

nickk.

Haha, die voorste is echt klote ;D Ik heb het toen bij de Groene in Goes gedaan, subframe een stukje laten zakken en toen ging alles prima. Maar dat wordt een beetje lastig zo. Wel mooi dat je verse steunen dr weer inliggen 8).

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-07-2009 23:12:50
Vanmiddag een pakketje vanuit Duitsland ontvangen.

Vanavond na het eten richting de zaak gereden en:


http://www.familie-verweij.nl/v70/motorsteunen2.jpg

Neus omhoog!  ;D

Er moest redelijk wat los gehaald worden om de steunen te kunnen demonteren (o.a. de downpipe).
De baksteun was heel makkelijk om te vervangen.
De achterste motorsteun had ik redelijk snel er uit, maar de nieuwe kreeg ik er heel moeilijk in. Die was niet zo ingezakt, dus het kostte me behoorlijk wat moeite en kracht om 'm op z'n plek te krijgen.

De voorste steun was snel los, maar ik kreeg 'm bijna niet onder het blok vandaan. Er was gewoon geen ruimte waar-ie doorheen paste om 'm weg te halen.
Na heel veel tobben (en een klein beetje schelden  :eusa_shhh:), had ik 'm er eindelijk uit. En toen moest de nieuwe er ook weer in  :eusa_shifty:

Ik zal morgen wel spierpijn hebben, maar na veel zweten heb ik het voor elkaar gekregen:

http://www.familie-verweij.nl/v70/motorsteunen.jpg

Deze jongens zijn na 355.000 km klaar met hun werk en afgelost door verse exemplaren  8)
Zal je ook niet even melden dan dat je bezig bent

Nog veel verschil gemerkt ?

Volvo Felipe

Citaat van: elianmars op 02-07-2009 23:12:50
Vanmiddag een pakketje vanuit Duitsland ontvangen.

Vanavond na het eten richting de zaak gereden en:


http://www.familie-verweij.nl/v70/motorsteunen2.jpg

Neus omhoog!  ;D

Er moest redelijk wat los gehaald worden om de steunen te kunnen demonteren (o.a. de downpipe).
De baksteun was heel makkelijk om te vervangen.
De achterste motorsteun had ik redelijk snel er uit, maar de nieuwe kreeg ik er heel moeilijk in. Die was niet zo ingezakt, dus het kostte me behoorlijk wat moeite en kracht om 'm op z'n plek te krijgen.

De voorste steun was snel los, maar ik kreeg 'm bijna niet onder het blok vandaan. Er was gewoon geen ruimte waar-ie doorheen paste om 'm weg te halen.
Na heel veel tobben (en een klein beetje schelden  :eusa_shhh:), had ik 'm er eindelijk uit. En toen moest de nieuwe er ook weer in  :eusa_shifty:

Ik zal morgen wel spierpijn hebben, maar na veel zweten heb ik het voor elkaar gekregen:

http://www.familie-verweij.nl/v70/motorsteunen.jpg

Deze jongens zijn na 355.000 km klaar met hun werk en afgelost door verse exemplaren  8)


hehe, kunnen ze er terug tegen voor 355.000 km..

ief

Zo fijn dat jij nu weet hoet het moet.... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...