Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-07-2009 23:20:40

Zal je ook niet even melden dan dat je bezig bent

Nog veel verschil gemerkt ?

;D ;D

't Kwam op als kakken. Kon het niet laten om gelijk onder de wagen te kruipen.

Ik merk zeker verschil. Nog minder trillingen (was al minder geworden na montage van de steun aan de distributiekant) en ik voel helemaal geen kanteling van het blok meer, wat voorheen wel het geval was.

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-07-2009 23:25:23
Citaat van: Sbv op 02-07-2009 23:20:40

Zal je ook niet even melden dan dat je bezig bent

Nog veel verschil gemerkt ?

;D ;D

't Kwam op als kakken. Kon het niet laten om gelijk onder de wagen te kruipen.

Ik merk zeker verschil. Nog minder trillingen (was al minder geworden na montage van de steun aan de distributiekant) en ik voel helemaal geen kanteling van het blok meer, wat voorheen wel het geval was.
Mooie klus in ieder geval. Op naar de volgende dan maar. Je hebt er niet zoveel meer te gaan. Emkel nog erg vervelende zoals subframe en die 2 van de achteras nog

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-07-2009 23:33:50

Mooie klus in ieder geval. Op naar de volgende dan maar. Je hebt er niet zoveel meer te gaan. Enkel nog erg vervelende zoals subframe en die 2 van de achteras nog

Ik denk dat ik die voorlopig maar laat voor wat ze zijn   :eusa_shifty:

arjenT5R

 ;D lekker temperatuurtje voor dit soort klussen  ;D
Had je er wel een lekbak onder gezet?  :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 02-07-2009 23:48:21
;D lekker temperatuurtje voor dit soort klussen  ;D
Had je er wel een lekbak onder gezet?  :P

Ik heb 't binnen gedaan, waar het iets koeler was dan buiten.

Verder heeft een handdoek een beetje uitkomst geboden. Ik kon 'm wel gelijk weggooien, want hij is ietsepietsje zwarter geworden dan-ie was  :eusa_shhh: ;D

MarcoV

Mooi werk Marcel, moet bij mij ook nog een keer, weet ik gelijk wie me kan helpen :eusa_whistle:

MarcoV ;D

kvcuijck

Marcel,

Nice job! Mijn V70 is met 360.000km nu ook echt toe aan nieuwe motorsteunen. Die van mij piepen bij lastwissel (hoe klein of geleidelijk de lastwissel ook is). Heel irritant als je rustig door de wijk rijdt...
Als ik dan toch bezig ga wil ik ze allemaal vervangen incl. de bovenste steun. Heb je voor de steunen waar je lastig bijkwam gebruik gemaakt van een motortakel? (Zag die nl. niet op de foto.)

Waar in Duitsland heb je de steunen besteld? Via ebay? Zijn het in totaal 4 steunen? 2x motorsteun, 1x bak steun en 1x bovenste motorsteun?

Bij voorbaat dank voor de reactie :)

Groet,

Koen

elianmars

Citaat van: kvcuijck op 05-07-2009 13:20:48
Marcel,

Nice job! Mijn V70 is met 360.000km nu ook echt toe aan nieuwe motorsteunen. Die van mij piepen bij lastwissel (hoe klein of geleidelijk de lastwissel ook is). Heel irritant als je rustig door de wijk rijdt...
Als ik dan toch bezig ga wil ik ze allemaal vervangen incl. de bovenste steun. Heb je voor de steunen waar je lastig bijkwam gebruik gemaakt van een motortakel? (Zag die nl. niet op de foto.)

Waar in Duitsland heb je de steunen besteld? Via ebay? Zijn het in totaal 4 steunen? 2x motorsteun, 1x bak steun en 1x bovenste motorsteun?

Bij voorbaat dank voor de reactie :)

Groet,

Koen


Het adres waar ik ze besteld heb, staat bovenaan deze pagina.
De baksteun die daar vandaan komt raad ik niet aan. Kleine rubber vond ik erg slap en het voorste gedeelte met de twee gaten (waarin dat kleine rubber zit) past niet lekker. Dat gedeelte heb ik van de oude steun afgehaald.

Behalve de steunen/rubbers die jij noemt, heb je ook nog een steun aan het schutbord (die wil ik nog vervangen) en een steun onder bij de distributiekant.

Op de steun aan het schutbord na heb ik ze nu allemaal vervangen.

darius

No show, only go.

elianmars

#1764
Vanmorgen uit Renesse vandaan thuis gekomen. We zouden vanmiddag naar Kidzcity in Utrecht gaan.
Allemaal in de auto gestapt, sleutel omdraaien en...... Godv......weer niks...... :eusa_wall:

Wagen in een versnelling heen en weer raggen hielp niet (de vorige keer startte de wagen daarna wel).

Motorkap open gedaan en nog een paar keer geprobeerd te starten. Na 100 keer kontakt aan en uit, sloeg de startmotor toch weer aan.

Bij het kontakt aanzetten hoor ik diverse relais klikken.
Ik heb nu het vermoeden dat er een relais is, dat niet wil meewerken.

Heeft een diesel ook een relais 103? :eusa_shifty:

reneetje

Citaat van: elianmars op 12-07-2009 15:05:10
Vanmorgen uit Renesse vandaan thuis gekomen. We zouden vanmiddag naar Kidzcity in Utrecht gaan.
Allemaal in de auto gestapt, sleutel omdraaien en...... Godv......weer niks...... :eusa_wall:

Wagen in een versnelling heen en weer raggen hielp niet (de vorige keer startte de wagen daarna wel).

Motorkap open gedaan en nog een paar keer geprobeerd te starten. Na 100 kontakt aan en uit, sloeg de startmotor toch weer aan.

Bij het kontakt aanzetten hoor ik diverse relais klikken.
Ik heb nu het vermoeden dat er een relais is, dat niet wil meewerken.

Heeft een diesel ook een relais 103? :eusa_shifty:

Ik bewondeer jouw doorzettings vermogen , bij mij had ie al lang een ander baasje gehad, lijkt wel als er een vloek op die wagen rust.......................... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

Kijk even in de zekeringenkast onder de motorkap. Ik heb nog wel een serie relays liggen mocht je er 1 zoeken.

Af en toe lijkt het alsof er een vloek rust op de auto/ Bij vertrek in Rennese nergens last van gehad ?

elianmars

#1767
Citaat van: Sbv op 12-07-2009 15:16:41
Kijk even in de zekeringenkast onder de motorkap. Ik heb nog wel een serie relays liggen mocht je er 1 zoeken.

Af en toe lijkt het alsof er een vloek rust op de auto/ Bij vertrek in Rennese nergens last van gehad ?

Sinds de vorige keer dat-ie niet startte, zo'n anderhalve maand geleden, nooit meer ergens last van gehad.

Het lijkt wel of dat kreng gedachten kan lezen, want juist toen ik de straat inreed vanmorgen, dacht ik er even aan dat-ie geen startproblemen meer had. Had ik natuurlijk  nooit moeten doen :eusa_doh:

Ik zit nu binnen bij Kidzcity, dus kan niet ff onder de kap duiken......

Vanavond maar eens kijken of Vadis me verder kan helpen.

animalT5R

Citaat van: reneetje op 12-07-2009 15:14:12


Ik bewondeer jouw doorzettings vermogen , bij mij had ie al lang een ander baasje gehad, lijkt wel als er een vloek op die wagen rust.......................... :-\
mee eens,hij had bij mij ook al een rotschop gehad
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Citaat van: animalT5R op 12-07-2009 15:29:20
Citaat van: reneetje op 12-07-2009 15:14:12


Ik bewondeer jouw doorzettings vermogen , bij mij had ie al lang een ander baasje gehad, lijkt wel als er een vloek op die wagen rust.......................... :-\
mee eens,hij had bij mij ook al een rotschop gehad


Ach ja. 't Is mijn eigen schuld. Ik heb m'n Zafira, waarmee ik bijna vier jaar (zo goed als) probleemloos reed, omgeruild voor een 8 jaar oud roet-hok :eusa_doh:

't Is dat Roetmobiel verder zo lekker rijdt, anders had-ie echt niet meer voor de deur gestaan, hoor.