Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

razorx

Kop op,

de aanhouder wint.
Je hebt nu een auto die je door en door kent.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog veel problemen zullen zijn na jouw aanpak en geduld  :eusa_clap: .

Ik heb bij Nrfh het ook wel aardig voor mijn kiezen gehad.

Succes!


UserID6342

Marcel, as woensdag staat hier die diesel, kijk maar even wat voor relais je dan nodig hebt.  Is allemaal hetzelfde van dat ding.  Maar zoals je zelf al zegt, of een mol relais ergens of een slecht contact.

elianmars

#1772
Vanavond maar even onder de kap gedoken. Het viel me wel op dat een relaisblokje met aansluitingen niet echt schoon was (veel corrosie), maar dat heeft volgens mijn niks met de startmotor te maken, maar met het voorgloeien.

Ik heb 't wel even schoongemaakt:

Voor:



Na:



Er hoort eigenlijk een plastic kapje overheen te zitten, viel me op, toen ik bij Knoopie in de motorruimte bezig was.
Misschien dat Dirk mij dit wil leveren van de sloper  :eusa_whistle:

Daarna het relais van de startmotor opgezocht. Dat heb ik er uit getrokken en een ander relais er in gedaan, wat van de sloop R af komt.
De wagen start gewoon, dus het relais lijkt me sowieso geschikt, ook al staat er een ander nummer op.

Nu maar hopen dat de wagen geen startproblemen meer krijgt  :eusa_pray:

Mocht 't toch weer een keer gebeuren, dan ga ik het alarmsysteem verdenken. Dat is volgens mij de volgende schakel die met de startmotor te maken kan hebben.

Of zal de startmotor toch op z'n eindje zijn? Kan het zo zijn dat die er dan heel af en toe geen zin in heeft?  :eusa_think:

UserID6342

Marcel, ik zal even kijken als die sloper hier woensdag is of dat relaiskapje erop zit.  Weet ik zo niet uit het hoofd, want ik heb er niet op gelet :)  Als ik 'm heb, gil ik wel even.  Wat betreft je startmotor, zou je dus kunnen meten of je op de schakeldraad (= dunne draadje op starter met AMP stekker schuif eran) vanaf het contactslot wel prik krijgt als tie het eens een keer niet doet. 

Dan weet je het eigenlijk al zeker, als de schakeldraad namelijk wel stroom krijgt zit het dus in de startmotor.  Geeft deze geen stroom af dan blijft of electrisch gedeelte contactslot over of idd het alarm.

MICHEL306

#1774
Dirk waar is je handelsgeest....geen tips geven, maar verkoop m gewoon een startmotor.....voor de zekerheid... :eusa_whistle: :evil:


kom woensdag ook ff kijken hoor.

Vertigo

Citaat van: elianmars op 12-07-2009 15:38:48
Citaat van: animalT5R op 12-07-2009 15:29:20
Citaat van: reneetje op 12-07-2009 15:14:12


Ik bewondeer jouw doorzettings vermogen , bij mij had ie al lang een ander baasje gehad, lijkt wel als er een vloek op die wagen rust.......................... :-\
mee eens,hij had bij mij ook al een rotschop gehad


Ach ja. 't Is mijn eigen schuld. Ik rij zo weinig met de Roetmobiel dat ie nogal lastig doet als ik wel een keer gebruik van hem wil maken. Beetje humeurig type


:P ;)

Maar hoop voor je dat de startproblemen over zijn nu je het 'diesel-relais-103' vervangen hebt.

Gr.

knoopie

CiteerEr hoort eigenlijk een plastic kapje overheen te zitten, viel me op, toen ik bij Knoopie in de motorruimte bezig was.
Misschien dat Dirk mij dit wil leveren van de sloper 

het is gewoon dat kapje..... ;D ;D
trouwens over kapjes gesproken.........
we spreken elkaar!

elianmars


elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 13-07-2009 21:03:06
Dirk waar is je handelsgeest....geen tips geven, maar verkoop m gewoon een startmotor.....voor de zekerheid... :eusa_whistle: :evil:




Mwoah, ook geen slecht idee. Als Dirk 'm er af kan krijgen, wil ik 'm wel in m'n Volvo-onderdelen magazijn leggen voor het geval dat  ;D

UserID6342

Hahaha, woensdag is de donorauto hier, dan kunnen we kijken hoe of wat :)  Ik wil in ieder geval het hele front eraf slijpen, dat is allemaal net ff iets makkelijker werken dan :)

elianmars

#1780
Vanavond weer lekker aan de wagen geklust.



Niet..........



Ik had ineens zin om de xenonset weer te gaan inbouwen. Tijdje geleden twee setjes lampjes gekocht. 4300K en 6000K.

Als eerste de 4300K set gemonteerd. 'n Behoorlijk gekloot met de heldere Volvo lampen, aangezien de lampjes vast zitten met een klemmetje en schroeven.
Na wat tobben de rechter lamp er in geknutseld en de ballast netjes weggestopt en vastgezet. Even het contact aangezet en hopla, een mooi wit schijnsel.

Dat ging goed, dus met volle moed aan de linker lamp begonnen. Ook daar weer even tobben met het veertje en de schroeven, maar het lukte.
Opnieuw het contact aangezet en hopla............ Eh?  :eusa_eh: Eén wit schijnsel en één wit-geel schijnsel. Twee 4300K lampen uit dezelfde doos geven elk een andere kleur licht af  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ok, dan maar de 6000K lampen er in. Die had ik tenslotte ook nog liggen.
4300K lamp uit de linker koplamp geschroefd en de 6000K er in. Toch eerst maar even proberen. Contact aan en twee kleuren licht. Uiteraard. De 4300K zijn wel wat witter, maar vooruit dan maar. Dan maar de 6000K er in.

Plop! Nee, hè........... De 6000K lamp valt uit. Lichten uitgezet en weer aan. Licht brandt even en opnieuw valt de 6000K lamp uit.

Gretvrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

In de paar minuten daarna heb ik alles wat maar een beetje met xenon te maken heeft, al scheldend uit de wagen gesloopt. Ik heb het helemaal gehad met die zooi!  >:(

Xenonlampjes netjes weer in de doosjes stoppen. Stapje naar voren doen. Krrrrak! Heu? Kunnen tie-wraps kraken?  :eusa_eh:
Nee, tie-wraps niet, maar m'n goede H7 lampje wel............ Ach, dat kan er ook nog wel bij  :eusa_shifty:

Gelukkig had ik nog een lampje liggen in het Volvo-magazijn op de zaak, dus nu heb ik weer gewoon twee mooie geel-licht-gevende koplampen in Roetmobiel.

Xenon? Nee, dank u!  :eusa_snooty:

)()()sT

Hahahaah, het zit je niet mee hè.
Xenon? Ik wil niet meer zonder  ;D

Ik heb die "open" klemmetjes die je om de fitting heen schuift en (niet te) vastschroeft.

Het valt me wel op: ik vind ze nog steeds best trillen als ik over hobbels rij. Met de intercoolermontage de lampjes nog eens zorgvuldig gemonteerd, maar het trillen blijft.

Vertigo

ff afkoelen met een biertje Marcel????


Wil je wel komen helpen met het Xenon-gebeuren. Is me al bij 2 roffels (1x 850, 1x V70) en een Roetmobiel (S70) zonder problemen gelukt....

Moet bij jouw auto dus ook echt goed kunnen.
Ik heb evt ook nog een reserve setje liggen dat we kunnen proberen.


Xenon? Ook is wil niet meer zonder!

Elsje

Na alles wat je al hebt gedaan aan je wagen is xenon inbouwen toch een fluitje van een cent voor jou  ::)

Ik heb nu 4 maanden een pilot setje erin zitten. Werkt perfect, mooi lichtbeeld en veeeeeel meer zich en geen klagende knipperende weggebruikers. Heb 5000 K gemonteerd. Achteraf toch 4300 K moeten nemen.... zie af en toe iets van blauw :eusa_shhh:

Dus die goedkope spullen aan de kant.......

elianmars

#1784
Citaat van: Elsje op 14-07-2009 22:43:08
Na alles wat je al hebt gedaan aan je wagen is xenon inbouwen toch een fluitje van een cent voor jou  ::)

Ik heb nu 4 maanden een pilot setje erin zitten. Werkt perfect, mooi lichtbeeld en veeeeeel meer zich en geen klagende knipperende weggebruikers. Heb 5000 K gemonteerd. Achteraf toch 4300 K moeten nemen.... zie af en toe iets van blauw :eusa_shhh:

Dus die goedkope spullen aan de kant.......


Xenon inbouwen is inmiddels geen probleem meer. Het is meer de goedkope rommel waarmee ik wat probeer te bereiken.

Misschien dat ik me ooit nog eens bedenk en dan tóch nog eens xenon wil gaan inbouwen, maar dan koop ik wel een fatsoenlijke set. Ik betaal liever 300 euro en geen ergernis, dan bijna niks betalen, maar wel hoofdpijn krijgen  :eusa_snooty:

Wat me ook nog een beetje tegen houdt, is dat het tegenwoordig niet meer mag. Zul je net zien, half Nederland rijdt illegaal met xenon rond, maar ze zullen net mij pakken. Dat geluk heb ik dan ook nog eens  ;D