Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

Ik hoop dat je al met al een goede vakantie hebt gehad.
We hebben je gemist op het forum.



















;D  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

Goede voortzetting van de reis!

Yits.

elianmars

Vanmiddag zijn we om een uur of twee thuis aangekomen. Nog een paar keer een file gehad onderweg, maar dat zat er dik in, met al die caravans op de weg  ::)

Roetmobiel heeft zich keurig gedragen. Geen rare fratsen meer uitgehaald. Hij heeft lekker mogen stomen op de Duitse wegen. Af en toe lekker rond de 200 km/uur rijden vindt-ie heerlijk. En z'n baasje ook.
De bazin van het baasje vond het allemaal wat minder, trouwens  :eusa_shhh: ;D

Twee minder leuke dingen toen we thuis kwamen: Het gras, wat er voordat we weg gingen nog zo mooi bij lag, ziet er niet al te best meer uit. De buren hebben het bijgehouden, maar hebben 't waarschijnlijk veel te kort gemaaid (terwijl ik gevraagd had of ze dat a.u.b. niet wilden doen). Maar goed, de buurtjes zijn al over de 70 en ik moet blij zijn dat ze op ons huis gepast hebben.
Ik ga wel proberen of ik er weer wat van kan maken.

Verder heb ik nog steeds geen internet via ADSL. Dat lag er al uit vlak voordat we op vakantie gingen. Omdat ik geen zin/tijd meer had om dat te regelen, hoopte ik dat het tijdens de vakantie wel goed zou komen.
Helaas dus niet........ Ik ben uren bezig geweest om modeminstellingen etc. te veranderen, maar ben nog geen steek verder gekomen.
Ik heb een paar keer geprobeerd om de helpdesk van xs4all te bereiken, maar dat is me niet gelukt.
Hopelijk krijg ik ze morgen wel aan de lijn en kunnen ze me helpen. Zo via een telefoonlijntje is ook niet alles  :eusa_shifty:

Als ik weer een ADSL verbinding heb, zal ik wat foto's plaatsen van de vakantie.

We hebben het heerlijk gehad, maar zijn toch ook weer blij dat we thuis zijn. Oost, west......  ;)

Sbv

Welkom thuis. Fijn dat de roetmobiel het goed volgehouden heeft afgezien van het startprobleem. af en toe

Herb

Ik zit het relaas van roetmobiel qua start problemen te volgen maar heeft de antenne-ring in het contact slot hier  niet iets mee te maken?. Het is een onderdeel van de immobilizer. Of misschien de transponder in de sleutel?.

Probeer je andere sleutel eens als er een werkweigering plaats vindt.

Herbert
Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

elianmars

Citaat van: Herb op 16-08-2009 15:40:06

Probeer je andere sleutel eens als er een werkweigering plaats vindt.

Herbert

Dat heeft Sander ook al een keer tegen me gezegd, bedenk ik me nu.

Ik zal de andere sleutel eens gaan gebruiken. Kijken of-ie dan zonder problemen wil starten.....

elianmars

Vanmiddag xs4all aan de lijn gehad, na 50 minuten wachten ::)

Het probleem is bekend en ligt bij hun. Er zijn er meer die het hebben.
Ze zouden proberen om het zo snel mogelijk op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook heb ik de wagen van binnen een schoonmaakbeurt gegeven. Was hard nodig na 3 weken stof.
Omdat ik de achterruitenwisser de afgelopen weken niet heb gebruikt, was me niet opgevallen dat-ie het niet meer doet ::)

Ik heb de bekleding er af gesloopt, waarbij natuurlijk een paar clips zijn afgebroken.
Straks even doormeten of er spanning op de stekker staat.

Maar een setje nieuwe clips regelen en dan gelijk de bekleding van de Engelse R er op zetten. Daarin zit een hendel om de klep van binnenuit te kunnen openen.

innocenti

Citaat van: elianmars op 16-08-2009 15:59:11
Vanmiddag xs4all aan de lijn gehad, na 50 minuten wachten ::)

Het probleem is bekend en ligt bij hun. Er zijn er meer die het hebben.
Ze zouden proberen om het zo snel mogelijk op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook heb ik de wagen van binnen een schoonmaakbeurt gegeven. Was hard nodig na 3 weken stof.
Omdat ik de achterruitenwisser de afgelopen weken niet heb gebruikt, was me niet opgevallen dat-ie het niet meer doet ::)

Ik heb de bekleding er af gesloopt, waarbij natuurlijk een paar clips zijn afgebroken.
Straks even doormeten of er spanning op de stekker staat.

Maar een setje nieuwe clips regelen en dan gelijk de bekleding van de Engelse R er op zetten. Daarin zit een hendel om de klep van binnenuit te kunnen openen.
Zo'n handel is ook niet alles. Bij mij gaat deze constant los sinds ik m los heb moeten halen om het ruitenwissermechanisme te vervangen. Controleer het mechanisme goed en probeer overal olie tussen te laten lopen in de assen en bussen als je m toch los hebt. Uitgaande as met waar de wisser op zit wil nog wel ns vocht in komen waardoor het aluminium opzwelt en de as vast gaat zitten.

elianmars

Heel vreemd............ Er staat spanning op de stekker. En het motortje werkt ook. Alleen niet als de klep dicht zit  ???

Ik had de klep open staan, drukte de stekker op de contrastekker en het motortje begon te draaien. Ik dacht dat de stekker dan gewoon niet lekker vast had gezeten.
Dus klep dicht en............. niks.......... Zodra ik de klep ietsje open doe, gaat-ie weer draaien  :eusa_think:

't Is geen los contactje bij de motor. Heb alles los gehaald om het te bekijken en zie geen losse draadjes o.i.d.
Ook als ik de klep dicht doe en aan de draadjes rommel, gebeurt er niks. Maar zodra de klep iets open gaat, gaat-ie vrolijk aan de gang.

Zou er een kabelbreukje kunnen zitten bij de kabelinvoer bij de beugels van de klep?




Ook maar even de instapverlichting aan de bijrijderskant gerepareerd. Nou ja, gerepareerd......... Het bleek dat de stekker niet op het lampje zat........  ;D

Daarna nog even naar de wasbox gereden om Roetmobiel weer te laten glimmen.

Ik heb de reservesleutel en andere afstandsbediening nu in gebruik. Ben benieuwd of het startprobleem blijft, of dat het toch een alarm/transponder-gevalletje is.


elianmars

Oh ja. ADSL werkt nog steeds niet. Ik heb nu maar een kabeltje in de kamer gelegd  ::)

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 16-08-2009 20:00:55
Oh ja. ADSL werkt nog steeds niet. Ik heb nu maar een kabeltje in de kamer gelegd  ::)

het wordt nog wel eens wat met je diesel  ;)

geen wireless netwerk in de buurt die je ff kan "lenen" ?

elianmars

Citaat van: spekkie99 op 16-08-2009 20:03:54
Citaat van: elianmars op 16-08-2009 20:00:55
Oh ja. ADSL werkt nog steeds niet. Ik heb nu maar een kabeltje in de kamer gelegd  ::)

het wordt nog wel eens wat met je diesel  ;)

geen wireless netwerk in de buurt die je ff kan "lenen" ?

Netwerkjes genoeg, maar allemaal beveiligd  :-\ :eusa_shifty:

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 16-08-2009 20:11:30
Citaat van: spekkie99 op 16-08-2009 20:03:54
Citaat van: elianmars op 16-08-2009 20:00:55
Oh ja. ADSL werkt nog steeds niet. Ik heb nu maar een kabeltje in de kamer gelegd  ::)

het wordt nog wel eens wat met je diesel  ;)

geen wireless netwerk in de buurt die je ff kan "lenen" ?

Netwerkjes genoeg, maar allemaal beveiligd  :-\ :eusa_shifty:

ff de buren lief aankijken dus  ;D

elianmars

Tot nog toe geen probleem gehad met starten, maar ik zal niet te vroeg juichen  :eusa_shhh:


Vanmorgen met Roetmobiel een poging gedaan om de Zafira van mijn pa op gang te krijgen (accu was helemaal leeg na 3 weken vakantie), maar dat lukte niet. De startkabels die ik heb bleken niet dik genoeg.

De ANWB heeft de Zaf uiteindelijk wel aan de praat gekregen  ;D





En nog steeds geen ADSL  ::)

razorx

#1919
Wat dat ADSL betreft, ik wordt wanhopig van wat de KPN achtigen presteren op dit moment.
Planet, HetNet, Xs4al, als automatiseerder krijg ik klacht na klacht binnen.

In tegenstelling tot vroeger zie ik Tele2 verbindingen en die van UPC erg goed lopen over een periode van meer dan een jaar.
En tegen beduidend lagere kosten en veel sneller, ook de upload.

Stel je je voor dat jij jouw bedrijf zo runt als je ADSL provider.

Ik blijf het verbijsterend vinden.

Wat betreft de sleutel/antennering. Antennering is wat verdachter en een bekend zwak punt na al die jaren.
Blijft klote zoeken die zo nu en dan klachten.

Ergernissen. Één van de gasveren van de achterklep van mijn estate begaf het. Net één jaar oud. Imi, van de bekende leverancier die verder wel ok is. De volgende netjes van Volvo.

Nu sta ik met mijn hoofd als steun voor de achterklep te laden en te lossen. Ik had me een andere bestemming voorgesteld.

Gr.
Yits.