Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: elianmars op 28-09-2009 22:27:42
Ach, ik floep de 850 startmotor er wel in en dan maar weer afwachten  ;D
Morgen ? Overmorgen ?

elianmars

Moet ik ff kijken........








wanneer ik er zin in heb  ;D



Misschien gelijk Richard maar ff laten langskomen voor z'n koplampverstellers. Eindelijk dan toch  :eusa_shifty:

elianmars

Oh en Bouke (ik zie dat je dit topic aan het lezen bent), bij jou moest er ook nog iets gebeuren, hè?  :-[

Sbv

Klusavond bij Marcel komende week. Komt allen  ;D

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars


Jeff

Als het zaterdag wordt dan red ik het anders niet ;D

Weet alleen niet of de dealer zo snel is met die rubberen slangentjes voor de wiswas  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Citaat van: Jeff op 28-09-2009 22:50:17
Als het zaterdag wordt dan red ik het anders niet ;D

Weet alleen niet of de dealer zo snel is met die rubberen slangentjes voor de wiswas  :eusa_think:


We spreken later wel wat af  ;)

Jeff

Citaat van: elianmars op 28-09-2009 23:03:29
Citaat van: Jeff op 28-09-2009 22:50:17
Als het zaterdag wordt dan red ik het anders niet ;D

Weet alleen niet of de dealer zo snel is met die rubberen slangentjes voor de wiswas  :eusa_think:


We spreken later wel wat af  ;)

Prima!  :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

#2079
Over een minuut of 20 staat Sander voor de deur, om me te helpen met de startmotor vervangen.

Ik was wat eerder klaar met werken, dus was alvast begonnen ermee. Na de slang van het luchtfilterhuis, die naar de turbo loopt, losgedraaid te hebben, kon ik bij de bovenste bout. Die kreeg ik er redelijk makkelijk uit.
Om bij de onderste bout te komen, moest ik de intercoolerpijp los halen. Na dat gedaan te hebben, torx 50 op de onderste bout gezet. Ratel er op en toen ik er aan wilde trekken, viel me op dat de voedingskabel van de startmotor er niet meer op zat. Die had ik er waarschijnlijk per ongeluk af getrokken.
Die heb ik weer op de startmotor gedrukt, maar het viel me op dat de stekker helemaal niet goed hield. Dat is dus gewoon het hele probleem geweest, het stekkertje zat er niet goed op.......  :eusa_doh:

Om het even te controleren de boel weer opgebouwd en geprobeerd te starten zonder de voedingskabel op de startmotor. "KLIK". Ja hoor, precies het geluid wat ik telkens hoorde als-ie niet wilde starten.

Waarom heb ik niet eerder even gekeken naar de aansluiting op de startmotor? Ik heb me dus heel wat keren voor niks lopen ergeren.........  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb het stekkertje schoongemaakt en iets samengeknepen en nu zit 't er wél goed op.

Ben nu even snel aan het eten. Als Sander er is, gaan we dan maar eindelijk de deurpanelen van de R monteren. Komen die er ook nog eens in  ;D

Om 20.00 uur komt Knoopie ook nog even langs. Dan monteren we op zijn wagen koplamphoogteverstelmotortjes. Die zitten er niet (meer) op bij hem.

Marc O.

Mooi dat de oorzaak gevonden is!
...The Nile isn't just a river in Africa...

RRRRR_Ramon

Een geluk bij een ongeluk.

Ik kon toch tijdens het lezen een glimlach niet onderdrukken...  ::)  ;D Veel plezier met de R spulletjes monteren!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Emiel


razorx

Citaat van: elianmars op 01-10-2009 19:16:57
..
Ik heb me dus heel wat keren voor niks lopen ergeren.........  :eusa_wall: :eusa_wall:
..
;D
En erger je je nu aan jezelf? ;)

Mooi dat je er van af bent.

Jeff

Geweldig om te lezen Marcel, gelukkig is alles toch goed gekomen! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)