Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: mehn op 26-01-2010 14:09:06
Citaat van: elianmars op 26-01-2010 13:28:27
Ik laat sowieso de riem vervangen.

Dat doe je toch zeker zelf?  :eusa_shifty:

Ach, er zit in ieder geval niet zo'n nare rekbout in  :eusa_silenced:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-01-2010 13:57:38
Citaat van: sjarrel2 op 26-01-2010 13:43:52
360,- lijkt me wat aan de krappe kant. Ik was meen ik (op basis van afschrijving, categorie >10 jaar) rond de 800,- euri kwijt voor een v70 10v met veel opties. Kan me niet voorstellen dat de rest BPM van een v70 R hier onder ligt. Waar kom je op uit via www.bpmberekenen.com? Deze calculator kwam voor mij aardig uit.

Gr,
Kees

Daarmee kom ik op 691 euro uit.
Ik heb nog wel een defect spatbord liggen en wat andere ralle delen denk ik

Chris

Spannend! Ben benieuwd naar de wagen Marcel en of het allemaal gaat lukken ;D.

Succes in ieder geval. We zien het wel :).

fearless

Een zwarte  :eusa_sick:  Ach doen wat je zelf het beste lijkt, maar als je het doet wel even de zomerwielen van de diesel er onder gooien.  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 26-01-2010 15:11:04
Citaat van: elianmars op 26-01-2010 13:57:38
Citaat van: sjarrel2 op 26-01-2010 13:43:52
360,- lijkt me wat aan de krappe kant. Ik was meen ik (op basis van afschrijving, categorie >10 jaar) rond de 800,- euri kwijt voor een v70 10v met veel opties. Kan me niet voorstellen dat de rest BPM van een v70 R hier onder ligt. Waar kom je op uit via www.bpmberekenen.com? Deze calculator kwam voor mij aardig uit.

Gr,
Kees

Daarmee kom ik op 691 euro uit.
Ik heb nog wel een defect spatbord liggen en wat andere ralle delen denk ik

Ah, je hebt dat spatbord nog liggen. Daar hoopte ik al op ;D


Tot nu toe nog geen reactie van de verkoper.
Ik hoop dat, áls -ie de wagen nog kwijt wil, niet te laat reageert.
Ik heb wel een paar dagen nodig om een tijdelijk kenteken te regelen.
Het kan ook ter plekke, maar dan ben je weer uren verder, voor zover ik het heb begrepen uit diverse verhalen.

sjarrel2

Ik stond in een half uur weer buiten, met twee platen. Had wel zelf van tevoren verzekering geregeld.


sjarrel2

Ok, mijn BPM aangifte op 28-01-2009:

Netto catalogusprijs         : 27.050,- Euro
40% BPM                          : 10.820,-
Aftrek vast bedrag            : 1288,-
Bruto BPM                         : 9532,-
Korting leeftijd 90,750 %  : 8650,29
Totaal schuld BPM             : 881,71 Euro --> dit heb ik moeten afrekenen.

Misschien helpt dit om het voor de R te bepalen. Succes!

V70 classic

Citaat van: elianmars op 26-01-2010 15:59:30
Citaat van: Sbv op 26-01-2010 15:11:04
Citaat van: elianmars op 26-01-2010 13:57:38
Citaat van: sjarrel2 op 26-01-2010 13:43:52
360,- lijkt me wat aan de krappe kant. Ik was meen ik (op basis van afschrijving, categorie >10 jaar) rond de 800,- euri kwijt voor een v70 10v met veel opties. Kan me niet voorstellen dat de rest BPM van een v70 R hier onder ligt. Waar kom je op uit via www.bpmberekenen.com? Deze calculator kwam voor mij aardig uit.

Gr,
Kees

Daarmee kom ik op 691 euro uit.
Ik heb nog wel een defect spatbord liggen en wat andere ralle delen denk ik

Ah, je hebt dat spatbord nog liggen. Daar hoopte ik al op ;D


Tot nu toe nog geen reactie van de verkoper.
Ik hoop dat, áls -ie de wagen nog kwijt wil, niet te laat reageert.
Ik heb wel een paar dagen nodig om een tijdelijk kenteken te regelen.
Het kan ook ter plekke, maar dan ben je weer uren verder, voor zover ik het heb begrepen uit diverse verhalen.
Ik heb nog een R voorportier in NBP.
Lijkt me dat je voor zo een vlaamsegaai niet te veel BPM moet aftikken  ;D .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: sjarrel2 op 26-01-2010 17:25:22
Ok, mijn BPM aangifte op 28-01-2009:

Netto catalogusprijs         : 27.050,- Euro
40% BPM                          : 10.820,-
Aftrek vast bedrag            : 1288,-
Bruto BPM                         : 9532,-
Korting leeftijd 90,750 %  : 8650,29
Totaal schuld BPM             : 881,71 Euro --> dit heb ik moeten afrekenen.

Misschien helpt dit om het voor de R te bepalen. Succes!

854R Waarde volgens taxatie: 750 euro. BPM ? 119 euro. Taxatie kosten ? 250 euro

jan piet

Ik heb soon nog wel een kippenleren interieur met barsten in de bestuurderstoel.  ;D Wie wil 'r nou een R met kippenleer? :eusa_sick: dat moet schelen :eusa_dance:

ief

Mocht het nou niks worden Marcel, dan staat er hier ook nog 1. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Jans Duiven

Citaat van: ief op 26-01-2010 18:47:56
Mocht het nou niks worden Marcel, dan staat er hier ook nog 1. ;)

Ben bij  €2500 gestopt. 'Autobod' knetterde er steeds overheen.
Over een dag of 5 nog maar eens kijken waar de biedingen op staan.


Hans

Cesar

Gewoon de R gaan rijden  ;D

Ik heb voor precies dezelfde keuze gestaan... wat geld in mijn diesel gestopt maar ondertussen een sluimerende wens om voor een R te gaan. Zo'n switch kost natuurlijk altijd geld, maar ik rijd er dagelijks met groot plezier in rond  :eusa_dance:

Ik zou bij het verkopen van roetmobiel niet alle zaken die hem mooi maken er af halen. Diesels verkopen is al geen sinecure op dit moment, zeker niet als hij er uitziet als alle anderen... wellicht kun je hem met heldere lampen en grill toch net wat makkelijker kwijt voor een wat beter bedrag. Kijk maar naar de enthousiaste reacties op Bas850 zijn R diesel.

Succes  ;D

MICHEL306

#2593
hm tja Zolang de R er in zit weet je nooit wat je krijgt, t kan vriezen tkan dooien, de roetmobiel zal je missen, uiteindelijk ziet de binnenkant er het zelfde uit en dat zie je het meest ,die paar peekaas meer en dan de benzine prijs.....affijn its all in the game.
Over bpm...in ons verkoop deel staat een V70R awd waarbij een bedrag van 1400 euro als bpm wordt genoemd....ook een duitser, dat is toch best een aardig bedrag...

mooi en leuk project dat weer wel, succes met je beslissing.

ps: ben je nou helemaal van de pot gerukt?

DIESEL POWERRRRR   :eusa_whistle:

gr m

elianmars

#2594
Tja Michel, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik me ga afvragen waar ik mee bezig ben  :eusa_shifty:

Ik heb Roetmobiel helemaal naar mijn zin. Als ik de R zou willen houden, in plaats van Roetmobiel, en in de zelfde staat zou moeten brengen, ben ik bang dat ik heel veel euro's moet gaan uitgeven........

Ook nu nog niks gehoord van de verkoper en ik ga het steeds minder erg vinden  :eusa_shhh:




Wat betreft de bpm, er is het één en ander veranderd sinds januari 2010. Veel sites waar bpm te berekenen is, zijn bezig met nieuwe formules, dus daarop is niet (goed) te berekenen wat nu uiteindelijk de te betalen bpm wordt.

Op de site van de belastingdienst staat het wel uitgelegd, maar ik kom daar ook niet uit....  :eusa_think:

Zolang ik niks hoor van de verkoper, ga ik me er ook niet meer druk om maken. Mocht-ie nu toch gaan reageren en eisen dat ik de wagen van hem koop, kan ik eventueel proberen om de R te verkopen zoals ik 'm gekocht heb, dus zonder RDW keuring of bpm afdracht.

En mocht dát ook niks worden, dan heb ik altijd nog een slijptol klaar liggen  :eusa_whistle: