Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

elianmars

CiteerOver de verplichting tot aankoop

Als je de winnende bieder bent of de Nu kopen-functie gebruikt, ben je verplicht het object te kopen en ervoor te betalen. Alle biedingen blijven actief totdat de aanbieding is afgelopen.

Als verkopers geen betaling voor een object ontvangen, kunnen zij een geschil wegens een onbetaald object indienen via Transactieproblemen oplossen. Een geschil kan worden opgelost als de koper voor het object betaalt of beide handelspartners besluiten de transactie te annuleren of anderszins af te handelen. Als het geschil niet wordt opgelost, kan de koper een aantekening wegens onbetaald object krijgen. Als een koper meerdere aantekeningen wegens onbetaalde objecten heeft, kan eBay actie ondernemen zoals beperking of schorsing van de account. Als je vindt dat je ten onrechte een aantekening wegens een onbetaald object hebt gekregen en deze van je account wilt laten verwijderen, kun je contact opnemen met de verkoper of bezwaar maken tegen de aantekening.


Allemaal logisch. Geen woord over advocaten o.i.d., trouwens........


Als de verkoper het eist, wil ik best de wagen gaan halen, maar dan moet ik wel genoeg tijd krijgen om alles te kunnen regelen.

Misha

Tja Marcel..

Ik vind ook eigenlijk wel dat je hem moet kopen. Als je het winnende bod doet.. stel je voor dat het andersom zou zijn.

Misschien kan je nummer 2 een berichtje sturen,  dat zou ook ook een oplossing zijn wellicht ?


Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thijsj

Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)

elianmars

Citaat van: thijsj op 28-01-2010 19:30:36
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)

Dat vroeg ik me ook al af  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Tja Marcel..

Ik vind ook eigenlijk wel dat je hem moet kopen. Als je het winnende bod doet.. stel je voor dat het andersom zou zijn.

Misschien kan je nummer 2 een berichtje sturen,  dat zou ook ook een oplossing zijn wellicht ?



Ik heb er ook geen bezwaar tegen om de auto te kopen, maar ik vind wel dat ik genoeg tijd van de verkoper moet krijgen. Hij laat eerst drie dagen niks van zich horen.

Ludo

Citaat van: elianmars op 28-01-2010 19:35:52
ik vind wel dat ik genoeg tijd van de verkoper moet krijgen. Hij laat eerst drie dagen niks van zich horen.

Als je hem dat uitlegt, zal hij vast wel begrijpen dat je dat op 1 (werk)dag niet kan regelen...

rogerV701998

Ik ben niet zo ervaren met dit soort transacties maar is de verkoper verplicht om binnen een bepaalde termijn na het bod te reageren?

t5karel

#2617
Citaat van: elianmars op 28-01-2010 19:35:52
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Tja Marcel..

Ik vind ook eigenlijk wel dat je hem moet kopen. Als je het winnende bod doet.. stel je voor dat het andersom zou zijn.

Misschien kan je nummer 2 een berichtje sturen,  dat zou ook ook een oplossing zijn wellicht ?



Ik heb er ook geen bezwaar tegen om de auto te kopen, maar ik vind wel dat ik genoeg tijd van de verkoper moet krijgen. Hij laat eerst drie dagen niks van zich horen.
Mischien kun je,áls je er vanaf wilt,dat als argument aangeven..Zit er dan geen tijdslimiet aan verbonden?
Zo van''ik heb geboden,maar als jij niet wilt reageren....dan voel ik mij niet geroepen om m nog te kopen en tja, dan hou je m maar :-\ ''
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Emiel

Wie A zegt moet ook B zeggen. Had je er maar over na  moeten denken voordat je op de bieden knop drukte (en daarna nog het bod bevestigde)...

elianmars

Citaat van: Emiel op 28-01-2010 19:55:03
Wie A zegt moet ook B zeggen. Had je er maar over na  moeten denken voordat je op de bieden knop drukte (en daarna nog het bod bevestigde)...

Ik heb toch al meerdere keren gezegd dat ik die wagen wil ophalen?

Alleen kan ik niet morgen alles nog regelen. Da's het enige bezwaar.

Marc O.

Als de verkoper pas na drie dagen reageert dan zou ik er verder geen moeite meer voor doen, zeker niet als je zelf ook al twijfelt (maar dat moet je hem natuurlijk niet zeggen; vertel hem dat je zo naarstig op zoek was dat je in de tussentijd al een andere auto hebt gekocht omdat hij niet op jouw mail(s) reageerde). Zijn dreigen met advocaten maakt die keuze alleen maar makkelijker. Geen partij waarmee ik zaken zou willen doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeff

Marcel,

Gewoon even een mailtje sturen naar de beste man met wat korte en duidelijke informatie. En even aangeven dat je het jammer vindt dat hij zo laat reageerd dat je daarom ook wat twijfels hebt met betrekking tot de koop. En dat je graag wat meer tijd nodig hebt! ;)

Suc6!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Citaat van: Jeff op 28-01-2010 20:01:25
Marcel,

Gewoon even een mailtje sturen naar de beste man met wat korte en duidelijke informatie. En even aangeven dat je het jammer vindt dat hij zo laat reageerd dat je daarom ook wat twijfels hebt met betrekking tot de koop. En dat je graag wat meer tijd nodig hebt! ;)

Suc6!


Dat heb ik allemaal al gedaan, maar hij wil binnen een paar dagen een betaling zien.

Ik betaal niks, zolang ik de auto niet heb gezien  :eusa_naughty:




En nu ga ik snel naar de werkplaats. Ik denk dat Bouke al voor de deur staat te wachten  :eusa_shifty: ;D

Jeff

Citaat van: elianmars op 28-01-2010 20:03:20
Citaat van: Jeff op 28-01-2010 20:01:25
Marcel,

Gewoon even een mailtje sturen naar de beste man met wat korte en duidelijke informatie. En even aangeven dat je het jammer vindt dat hij zo laat reageerd dat je daarom ook wat twijfels hebt met betrekking tot de koop. En dat je graag wat meer tijd nodig hebt! ;)

Suc6!


Dat heb ik allemaal al gedaan, maar hij wil binnen een paar dagen een betaling zien.

Ik betaal niks, zolang ik de auto niet heb gezien  :eusa_naughty:

Groot gelijk ook niet doen ook, is ook helemaal nergens voor nodig om al te gaan betalen. Maar vind dat Marc O ook wel een goed punt heeft, dus misschien dat argument gebruiken! Suc6 in ieder geval...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Misha

Citaat van: thijsj op 28-01-2010 19:30:36
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)
tuurlijk past dat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het