Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

#2805
Citaat van: Turbo-Geek op 22-02-2010 20:18:13
Citaat van: Jorg Vseventy op 22-02-2010 20:16:11
Citaat van: Vulk op 22-02-2010 20:13:03
Ow en deze is ook heel mooi

http://www.xs4all.nl/~mverweij/marktplaats/v70d3.jpg  :evil:
en zo te zien van een forum-lid, dus die zal technisch wel in goede staat zijn. ;D

Zou me niks verbazen als de huidige eigenaar daar veel spaarcenten in geinvesteerd heeft... :evil:

Auto van een mede forumlid zegt NIET altijd dat het pico bello in orde is .....   :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

Ben ik helemaal met je eens, Sergio. Maar er is ondertussen wel veel vernieuwd/vervangen. Ik verwacht dat er nu voorlopig zonder al te veel kosten nog veel kilometers gemaakt kunnen worden met de wagen.

Ik maak veel te weinig kilometers voor een diesel, daarom wil ik 'm verkopen.
Maar mocht ik er niet voor krijgen wat ik wil, dan blijf ik er gewoon nog lekker een jaar in rijden, want hij bevalt me voor de rest heel goed.

Mocht ik de wagen verkopen, dan wil ik niet opnieuw een classic kopen, maar er een paar bouwjaren op vooruit gaan.

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 22-02-2010 20:34:27
kleur maakt de wagen zoals kleren de man, echter is niet over te discusieren want over smaak valt niet te twisten.

Als ik Marcel was zou ik nog een jaartje tuffen met de roffel, waarom? omdat je dan wel een R kan kopen die je eigelijk toch wil hebben en de waarde van je roffel er niet echt minder van zal worden.

gr M


Vooral dat laatste besef ik, vandaar dat ik gewoon een minimale prijs in gedachten heb die ik er voor wil hebben. Krijg ik die niet, dan blijf ik er nog een jaar in rijden.

Alleen een R zal er niet komen. Ten eerste te duur qua aanschaf en ten tweede te duur qua bijtelling. Dan liever een 2.4T, 2.5T of T5, die optisch op een R lijkt.

V70 classic

Citaat van: elianmars op 22-02-2010 20:51:58
Citaat van: MICHEL306 op 22-02-2010 20:34:27
kleur maakt de wagen zoals kleren de man, echter is niet over te discusieren want over smaak valt niet te twisten.

Als ik Marcel was zou ik nog een jaartje tuffen met de roffel, waarom? omdat je dan wel een R kan kopen die je eigelijk toch wil hebben en de waarde van je roffel er niet echt minder van zal worden.

gr M


Vooral dat laatste besef ik, vandaar dat ik gewoon een minimale prijs in gedachten heb die ik er voor wil hebben. Krijg ik die niet, dan blijf ik er nog een jaar in rijden.

Alleen een R zal er niet komen. Ten eerste te duur qua aanschaf en ten tweede te duur qua bijtelling. Dan liever een 2.4T, 2.5T of T5, die optisch op een R lijkt.

Dan kun je de rookmachine beter houden  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 22-02-2010 20:53:32
Citaat van: elianmars op 22-02-2010 20:51:58
Citaat van: MICHEL306 op 22-02-2010 20:34:27
kleur maakt de wagen zoals kleren de man, echter is niet over te discusieren want over smaak valt niet te twisten.

Als ik Marcel was zou ik nog een jaartje tuffen met de roffel, waarom? omdat je dan wel een R kan kopen die je eigelijk toch wil hebben en de waarde van je roffel er niet echt minder van zal worden.

gr M


Vooral dat laatste besef ik, vandaar dat ik gewoon een minimale prijs in gedachten heb die ik er voor wil hebben. Krijg ik die niet, dan blijf ik er nog een jaar in rijden.

Alleen een R zal er niet komen. Ten eerste te duur qua aanschaf en ten tweede te duur qua bijtelling. Dan liever een 2.4T, 2.5T of T5, die optisch op een R lijkt.

Dan kun je de rookmachine beter houden  :eusa_think: .


Citaat van: elianmars op 22-02-2010 20:49:02

Ik maak veel te weinig kilometers voor een diesel, daarom wil ik 'm verkopen.

Mocht ik de wagen verkopen, dan wil ik niet opnieuw een classic kopen, maar er een paar bouwjaren op vooruit gaan.

;)

Piere

Citaat van: elianmars op 22-02-2010 20:49:02
Mocht ik de wagen verkopen, dan wil ik niet opnieuw een classic kopen, maar er een paar bouwjaren op vooruit gaan.

Waarom eigenlijk?
-Omdat je het nieuwere model simpelweg mooier vindt?
-Of omdat je vreest dat de classic een beetje een probleemgeval is gezien de problemen die jy al met de jouwe hebt gehad?

Just wondering  :eusa_think:
Als het om de eerste reden is, tsja, je kunt toch zeker niet zeggen dat je nu geen mooie wagen heb hè mann :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Citaat van: Piere op 23-02-2010 00:47:25
Citaat van: elianmars op 22-02-2010 20:49:02
Mocht ik de wagen verkopen, dan wil ik niet opnieuw een classic kopen, maar er een paar bouwjaren op vooruit gaan.

Waarom eigenlijk?
-Omdat je het nieuwere model simpelweg mooier vindt?
-Of omdat je vreest dat de classic een beetje een probleemgeval is gezien de problemen die jy al met de jouwe hebt gehad?

Just wondering  :eusa_think:
Als het om de eerste reden is, tsja, je kunt toch zeker niet zeggen dat je nu geen mooie wagen heb hè mann :)

Ik heb een tijdje terug in de V70N van Marcel(V70R) gereden. Rijdt gewoon stukken beter. Dan voelt de classic ouderwets(er) aan.

Een N kan net zo goed een probleemgeval zijn/worden, aangezien ook die alweer een jaar of 8, 9 oud zal zijn.

Ik blijf de 850/x70 classic mooi vinden en denk wel dat er ooit weer één zal komen, maar dan wordt het een hobby wagen voor erbij. Niet meer als hoofdvoertuig.

Ik besef wel degelijk dat er nu een mooie wagen voor de deur staat. Juist daarom durf ik er een pittige prijs aan te hangen.

Piere

Citaat van: elianmars op 23-02-2010 00:55:57
Ik heb een tijdje terug in de V70N van Marcel(V70R) gereden. Rijdt gewoon stukken beter. Dan voelt de classic ouderwets(er) aan.

Een N kan net zo goed een probleemgeval zijn/worden, aangezien ook die alweer een jaar of 8, 9 oud zal zijn.

Ik blijf de 850/x70 classic mooi vinden en denk wel dat er ooit weer één zal komen, maar dan wordt het een hobby wagen voor erbij. Niet meer als hoofdvoertuig.

Ik besef wel degelijk dat er nu een mooie wagen voor de deur staat. Juist daarom durf ik er een pittige prijs aan te hangen.

Beetje zoals je tegenwoordig met een 940/740 als tweede wagen zou rondrijden dan :)

Ik snap je punt wel, heb zelf dan wel nog nooit met een N gereden, maar ik kan me wel inbeelden dat het een groot verschil is.
Persoonlijk rij ik liever met onze 850 dan met de S80, maar die kan dan natuurlijk ook weer verschillen met een V70N...
Ik zal me ook es iemand zoeken die er eentje heeft om'n proefrit te maken :)

Ik blijf Roetmobiel ook een mooie wagen vinden, iedere keer als ik'm bekijk (maar ik ben dan ook een liefhebber van die vierkante lijn ;) ), en ik denk ook dat je er spijt van zou hebben moest je'm nu verkopen. Zeker aangezien je er overlaatst nog wat kosten aan hebt gedaan waardoor'm nu weer zo goed rijdt :)

Maar soit, je kunt niet heel je leven met 1 en dezelfde auto blijven rijden natuurlijk, tenzij je Irv Gordon heet  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Citaat van: elianmars op 22-02-2010 11:07:55
Ik geloof dat ik 't toch een bijzondere kleur vind.

't Is jammer dat ik nog zo'n 6 weken moet wachten, anders zou die T5 (nep R ;D ) een leuke wagen zijn als opvolger.
Ik denk niet dat-ie dan nog te koop is.....


Vandaag op naam gezet.

En niet mijn naam  :eusa_shifty:

Jammer, maar helaas.

MICHEL306

Mijn zwager rijdt een N ook diesel en is maar 2 maanden jonger dan de mijne en geloof me doe mij mijn roffel maar.
Hij is stiller, ruimer sneller blauwer en rijdt stukken beter dan de N die ik erg swabberig vindt oftewel het rijdt als een ford en voelt als een ford.
en dat met ruim een ton minder op de klok...
Als ik ooit wat anders wil (lees jonger) dan toch een audi voor  mij dan....

gr M

Emiel

Citaat van: MICHEL306 op 23-02-2010 15:13:46
rijdt als een ford.

Ford maakt zo ongeveer de beste onderstellen die er zijn. Dus waarschijnlijk kan jij gewoon niet rijden... :eusa_think:

ief

Citaat van: Emiel op 23-02-2010 16:28:31
Citaat van: MICHEL306 op 23-02-2010 15:13:46
rijdt als een ford.

Ford maakt zo ongeveer de beste onderstellen die er zijn. Dus waarschijnlijk kan jij gewoon niet rijden... :eusa_think:
Ik rij ongeveer 11000 km per maand in een Ford en dat ding doet het heel best.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

#2816
We gaan het zien...

Ik vond de V70R van Marcel fantastisch rijden. Daarmee vergeleken voelt Roetmobiel als een speelgoedautootje.

Terwijl Roetmobiel echt goed op de weg ligt, zeker als ik 'm vergelijk met een paar roffels waar ik de laatste tijd in heb gereden (waaronder een 850R).

Ik ga binnenkort met een paar N's rijden. Dan zal ik wel zien/voelen hoe die het doen.

Bovendien is bij een N uiteraard ook gewoon onderhoud nodig.
Dus als daarvan de draagarmen, schokdempers, etc. niet op tijd worden vervangen, zal ook zo'n wagen gaan zwabberen.

Sbv

Ik kan je alvast een ritje in een V70n D5 aanbieden. Die heb je nog tegoed

grijzev70tdi

Zijn beroerdere auto's dan een v70n D5. vooral die 185 pk versie icm awd. Ervaring in zweden tijdens wrc
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 23-02-2010 21:00:28
Zijn beroerdere auto's dan een v70n D5. vooral die 185 pk versie icm awd. Ervaring in zweden tijdens wrc
Helaas geen awd, wel een 185 pk met gay/girltronic