Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MICHEL306

....affijn ik heb wel wat los gemaakt geloof ik  hahahahah

kennelijk veel ford liefhebbers hier..... :eusa_eh:komt zeker omdat ford eigenaar is van...



ps Swabberen was bedoeld als zijnde duits product..... :angel:

gr M

)()()sT

Citaat van: MICHEL306 op 24-02-2010 15:41:39
kennelijk veel ford liefhebbers hier..... :eusa_eh:komt zeker omdat ford eigenaar is van...

Waar slaaaaaat dat toch elke keer op?
Onderstellen van Frotjes zijn gewoon goed, dat heeft niks met Ford liefhebberij te maken.

EVV

Sinds wanneer staat trouwens een S60/V70N op het onderstel van Ford? Ze delen toch het onderstel met de S80, en die was al op de markt voordat Ford Volvo kocht.
Ik ben trouwens ook van een S70 naar een S60 gegaan, en een S60 rijdt echt fijner, ik vind een S60 juist minder zwefering dan een S70.

Daf46

Citaat van: EVV op 24-02-2010 16:13:43
Sinds wanneer staat trouwens een S60/V70N op het onderstel van Ford? Ze delen toch het onderstel met de S80, en die was al op de markt voordat Ford Volvo kocht.
Ik ben trouwens ook van een S70 naar een S60 gegaan, en een S60 rijdt echt fijner, ik vind een S60 juist minder zwefering dan een S70.
De met gedeelde platformen zijn er inderdaad pas vanaf de C30/S40-2/V50/C70-2 dacht ik.

Simplicity

Volgens mij heeft Ford toch al een hele tijd de beste onderstellen in zijn klasse dus daar kan maar weinig mis mee zijn...
Regelmatig rij ik met de V70N D5 van m'n moeder en ik vind het een fijnere auto als mijn V70. Stiller, mooier interieur met goede afwerking (verschil afwerking zit ook wel tussen de My00-06 en MY06-08). De middenconsole is iets meer naar de chauffeur gericht en de bediening van de radio/tel en cc op het stuur is lekker comfortabel. De kaartvakken zijn wel stukken kleiner maar wel groter als die van de 850.
De GPS is wel nog eentje van de oude stempel (grafisch gezien) maar doet uitstekend zijn werk.
Op 16" wintervelgen is de auto iets comfortabeler als de 17" zomervelgen maar is dan meteen een stuk sportiever. Het is wel geen hoekijzer met die zware diesel in het vooronder maar echt een heerlijke auto.
Ben er afgelopen zomer mee naar zuid Frankrijk gereden met een tank diesel 1400km en in de 3 jaar dat hij op de weg staat hebben we er 160.000km mee gedaan waaronder veel ritjes naar Kroatië en Tsjechië. Geen centje pijn op de meestal wat mindere wegen. Onderhouds kosten zijn we tot nu toe elke beurt tussen de 300 en 400 euro kwijt incl uurloon en het enigste wat kapot gegaan is, is de claxon, een storing in de bediening van het raam van de bestuurder en de niveausensor van het wiswas water.
We hebben ook een XC70 (MY03) gehad ook met D5, deze was van binnen wat grauwer kwa afwerking en we waren niet helemaal tevreden over de xenon verlichting. Zit ook opnieuw op de V70 en hier werkt het wel zoals het moet. Met de XC ook weinig problemen gehad en deze heeft toch echt hard moeten werken, veel duitse snelweg, aanhangers van bijna 2ton, veel hard optrekken, werd niet altijd warm gereden,... Wel een keer de tandwielen naar de achteras een keer tandloos gemaakt maar dat kwam door de te zware aanhangers.
Alle twee hebben ook een gear/girl/gaytronic, de XC had 5 versnellingen en de V heeft er 6. Beide fijne bakken maar ik prefereer de 6 bak. Bij snel bochtenwerk reageerd hij misschien iets traag maar dat vind ik dan het enigste nadeel.
Als ik straks het geld heb neem ik de V70 over is gewoon een trapje hogerop ten opzichte van de classic, voelt gewoon wat solider aan.

BOV

Hier ook geen problemen met de S60/V70N...
Vooral de S60 met het sportinterieur en 17" of 18" velgen...

Vindt het heerlijke auto's om in te rijden, al vind ik van de XC70 de stoelen te weinig zijdelingse steun.
I take pictures and build stuff...

elianmars

Citaat van: BOV op 24-02-2010 17:11:16
al vind ik van de XC70 de stoelen te weinig zijdelingse steun.

Vandaar dat Sander me had geadviseerd vooral naar een V70 met sportstoelen te zoeken. Als ik de stoelen met elkaar vergelijk zien de sportstoelen er ook veel mooier uit.

Sbv

Kan persoonlijk zijn, maar ik kan niet lekker in de stoelen van een XC zitten. Dezelfde stoelen kan je ook in een S60/V70n tegenkomen(iets ander sticksel op de stoel).
De sportstoelen zitten beter als de stoelen in onze S70

ed

Ik heb ook problemen met de stoelen uit de V70N. Heb nu mijn derde setje erin zitten, maar allemaal hebben ze hetzelfde euvel. Het lijkt alsof er te weinig steun in de onderrug is. Zijn allemaal sportstoelen. De originele set in de S60 (half stof half kunststof) zat wel echt goed, de leren set die er daarna in is gekomen ook iets minder.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sbv

Citaat van: ed op 24-02-2010 20:48:05
Ik heb ook problemen met de stoelen uit de V70N. Heb nu mijn derde setje erin zitten, maar allemaal hebben ze hetzelfde euvel. Het lijkt alsof er te weinig steun in de onderrug is. Zijn allemaal sportstoelen. De originele set in de S60 (half stof half kunststof) zat wel echt goed, de leren set die er daarna in is gekomen ook iets minder.
Meer eten ?
Ook in de S60 zat ik erg lekker, maar dat is nu net het probleem met stoelen. Voor het ene lichaam zit het erg lekker terwijl een ander er niet lekker in zit. Ik heb wat model aap kwa lichaamsbouw. Erg lange boven benen icm wat korter bovenlijf en dan weer lange armen.
In de S70 kan de stoel net niet lekker genoeg naar achteren. In de S60 wel.
Marcel ga gewoon met beide stoelen rijden en kijkje zelf het lekkerste vindt zitten

elianmars

Citaat van: Sbv op 24-02-2010 20:51:27

Marcel ga gewoon met beide stoelen rijden en kijkje zelf het lekkerste vindt zitten


Zitten er wieltjes onder die stoelen dan?  :eusa_shifty:  ;D




Over anderhalve week maar eens gaan kijken/rijden bij een paar aanbieders.

De btw-man sla ik maar over  :eusa_snooty:

MICHEL306

Ik hoop dat je je N goed kan verkopen en veel plezier met je nieuwe aanschaf, wat dat ook mag worden...


gr M

innocenti

Citaat van: Sbv op 24-02-2010 20:51:27
Ik heb wat model aap kwa lichaamsbouw. Erg lange boven benen icm wat korter bovenlijf en dan weer lange armen.
In de S70 kan de stoel net niet lekker genoeg naar achteren. In de S60 wel.
Volgens mij heb ik ook zo'n lichaamsbouw  ;)
Blij dat ik mn R stoel vervangen heb door een Recaro Style XL met stoelverwarming.

Laserblue

'04 2.3l t5 GT Comfort Line Titanium Grey Pearl
17" Thor
Sport leder Offblack
RTI
+- 88.000km

ruim onder de marktprijs :eusa_whistle:



*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Citaat van: Laserblue op 27-02-2010 16:38:27
'04 2.3l t5 GT Comfort Line Titanium Grey Pearl
17" Thor
Sport leder Offblack
RTI
+- 88.000km

ruim onder de marktprijs :eusa_whistle:

http://i66.photobucket.com/albums/h247/Alsfeld/nice%20too/V70mam2edit.jpg

http://i66.photobucket.com/albums/h247/Alsfeld/nice%20too/V70mamedit.jpg

Stem het even met een PB af met Marcel zou ik zeggen. Wil ze een mooie V70 2.5D