Lampje automaat knippert nu ook bij mij

Gestart door Frenz, 05-10-2007 10:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frenz

Vanochtend reed ik weg en ja hoor, een knipperend pijltje in dashboard :eusa_eh:

Heb via de zoekfunctie al een paar mogelijke oorzaken gevonden, hopelijk is het de pnp switch, de auto rijdt niet merkbaar anders

Heb net de pook al een keer of 25 op en neer gedaan en ook het contact minstens 5 keer aan en uit gezet (van II naar terug), maar dat mocht niet baten.

Postte eerder dat ik de auto snel een grote beurt ga even, maar ik ben inmiddels 6000 km verder en nog geen afspraak gemaakt :-X. Kan ik er wat aan doen dattie verder probleemloos en heerlijk gereden heeft ;)

Ga vanavond maar eens aan de gang met het uitlezen van OBD I, had ik ook nog niet gedaan, weten we gelijk of de km-stand klopt

Wat ik overigens niet heb kunnen vinden: bij mij knippert het groene of rode lampje van de "E" of "S" stand mee, al naar gelang welke ingeschakeld is, hoort dat bij dezelfde storing?

mehn

Citaat van: Frenz op 05-10-2007 10:14:25
Wat ik overigens niet heb kunnen vinden: bij mij knippert het groene of rode lampje van de "E" of "S" stand mee, al naar gelang welke ingeschakeld is, hoort dat bij dezelfde storing?

Dat betekent dat de auto in noodloop staat. Is waarschijnlijk tegelijk begonnen met het knipperen van het pijltje op het dashboard ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frenz

klopt idd, maar uh noodloop, dat merk je toch? Ik had de indruk bij een koude motor dattie van 1 naar 4 schakelde, mar de kick down werkte wel. Bij warme motor was er niets te merken van enig malheur a l'automatique

Frenz

Ideaal, dat topic over OBD1, zelfs ik kan dat ;)

Minder ideaal zijn vier foutcodes  :-[, in deze volgorde kwamen ze:

2–2–3 Signaal van gasklepstandsensor te laag

3–1–3 Onjuist signaal van schakelstandsensor

1–3–4 Onjuist belastingssignaal

1–2–2 Breuk in stroomkring magneetklep S1

Ik weet dus niet of er al codes opgeslagen waren voordat het lampje begon te knipperen, worden die codes chronologisch opgeslagen?

En nu?

heb gezocht bij soortgelijke storingen, maar het kan dus vanalles zijn, gegeven het feit dat de automaat nog goed schakelt, vermoed (lees: hoop) ik dat de standenschakelaar iig één van de oorzaken is. Met 2-2-3 & 1-3-4 kan ik niet zoveel

1-2-2 moet ik waarschijnlijk laten reviseren, toch?

Moet een aardig stukkie rijden vandaag nog, is dat een groot risico (zolang de bak nog goed schakelt)?

mehn

Het beste kun je de codes wissen. Als je dan weer gaat rijden en de foutmeldingen komen terug weet je iig dat het geen oude foutmeldingen waren.

Daarna wordt het zoeken naar de juiste oplossingen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Frenz op 05-10-2007 15:25:07
1-2-2 moet ik waarschijnlijk laten reviseren, toch?

nee, nog niet teveel zorgen maken.  ;)
deze foutcodes zijn een gevolg op foutcode 3-1-3.
als de standensensor niet tijdig de juiste signalen doorgeeft, gaat de solenoid niet open/dicht. (wat op dat moment toepasselijk is)
daarom word dan code 1-2-2 opgeslagen.

zoals mehn schrijft, eerst alles wissen en dan controleren of ze terugkomen.

Frenz

tjek, ga 't zo doen

[hoopvol mode] kan het dan ook zijn dat dat pijltje niet meer knippert? [/hoopvol mode]

mehn

Citaat van: Frenz op 05-10-2007 17:08:38
tjek, ga 't zo doen

[hoopvol mode] kan het dan ook zijn dat dat pijltje niet meer knippert? [/hoopvol mode]

Als je de foutmeldingen wist, zal het pijltje niet meer knipperen totdat de fout opnieuw optreedt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frenz

Heb ze voor vertrek proberen te wissen: één van de vier foutcodes was weg (ik dacht 1-2-2), maar het knipperen bleef.

Affijn R'dam - Harderwijk - Maarssen verder probleemloos volbracht, schakelde prima. Maar zo'n continue knipperend pijltje voor je neus rijdt niet echt relaxed

Morgen maar verder kijken

Ik wilde gelijk ook even de km stand checken, maar met de stekker in A7 gebeurde er na 5 keer stevig drukken nix, hmmmm

Ludo

ben je zeker dat de reset goed uitgevoerd is?.
schakelt de bak ook over naar alle versnellingen als je vertrekt na stilstand?.

Frenz

Nope, doe het morgen wel rustig, stond in m'n pak in slecht licht in een parkeergarage te pielen

Yep, pakt alle versnellingen, kick down werkt als normaal

gek genoeg heb ik 't idee dattie nu zelfs iets minder schokt. Toen ik de auto net had, was vooral van twee naar drie soms schokkerig (had me toen voorgenomen 'm te laten flushen) maar dat was na een paar dagen over of iig een stuk beter (vreemd, dat wel).
Vandaag lette ik uiteraard extra scherp op hoe de  bak zich gedroeg, maar zoals gezegd, heb eerder het idee dat het soepeler schakelde dan dat het slechter ging

Ludo

Citaat van: Frenz op 05-10-2007 22:11:22
Nope, doe het morgen wel rustig, ...

oke, morgen verslag uitbrengen dan...  :evil:

Frenz

will do

iemand nog een tip om de km stand uit lezen?

elianmars

Citaat van: Frenz op 05-10-2007 22:28:55
will do

iemand nog een tip om de km stand uit lezen?


Op de teller kijken?  :eusa_think: ;D