auto trekt scheef

Gestart door lemi_b, 06-10-2007 21:26:10

Vorige topic - Volgende topic

lemi_b

mijn volvo 850 2.5i uit 1995, (net een maand in het bezit) voelt vreemd aan bij het remmen. Als je afremt, lijkt het wel of aan een kant de auto harder afremt dan de andere kant. Is het dat een remklauw niet meer goed werkt, dat de remdrukverdeler niet meer goed functioneert, of zijn het gewoon de schijven en blokken?

ik hoor het graag van jullie zodat ik weet waar ik aan toe ben als er iets gerepareerd moet worden.

mvg Michel

Turbobiker

Kan zijn dat een remklauw blijft hangen. Waarschijnlijker is dat een draagarm voor versleten is, speling heeft. En het zou ook nog met de uitlijning te maken kunnen hebben.

Draagarm zou ik eerst controleren.
De Tussenpaus

volvo Paul

als je de remklauw erafhaalt en je ziet dat de bescherming van de zuiger is gelost dan moet je zeker de klauw vervangen maar kijk ook de draagarmen na

:)

thuur

Draagarmrubbers versleten.

Gr ;)

Enno

Citaat van: lemi_b op 06-10-2007 21:26:10
mijn volvo 850 2.5i uit 1995, (net een maand in het bezit) voelt vreemd aan bij het remmen. Als je afremt, lijkt het wel of aan een kant de auto harder afremt dan de andere kant.

Heb hetzelfde gehad ..zat tot 3 maal toe bijna tegen de vangrail...was een remklauw die niet meer naar behoren zijn werk deed. Met verse remklauw geen last meer van gehad.

thuur

Citaat van: Enno op 06-10-2007 23:04:47
mijn volvo 850 2.5i uit 1995, (net een maand in het bezit) voelt vreemd aan bij het remmen. Als je afremt, lijkt het wel of aan een kant de auto harder afremt dan de andere kant.

Heb hetzelfde gehad ..zat tot 3 maal toe bijna tegen de vangrail...was een remklauw die niet meer naar behoren zijn werk deed. Met verse remklauw geen last meer van gehad.

Dan heeft ie wel heel erg vast gezeten :o Had je geen andere verschijnselen: blauwe schijf, groeven in de schijf, etc.?

Gr ;)

Enno

Schijven waren op ;) Blokken waren op...bij montage van nieuwe 302 schijveb + 302 brackets was het niet mogelijk de remklauw terug te duwen......zat gewoon vast ;) maar...volvo = kwaliteit...eerste remklauw vervangen bij 440.000 km als ik me niet vergis......dus zo erg is het niet...maar was wel angstig...

Misha

mijn volvo 850 2.5i uit 1995, (net een maand in het bezit) voelt vreemd aan bij het remmen. Als je afremt, lijkt het wel of aan een kant de auto harder afremt dan de andere kant. Is het dat een remklauw niet meer goed werkt, dat de remdrukverdeler niet meer goed functioneert, of zijn het gewoon de schijven en blokken?

ik hoor het graag van jullie zodat ik weet waar ik aan toe ben als er iets gerepareerd moet worden.

mvg Michel

Da's wel lollig: ik wilde eigenlijk net een topic gaan posten met exact dezelfde inhoud.

Ik heb net nieuwe schijven + blokken voor, en nieuwe blokken achter. Klauwen achter zagen er goed uit: cylindertjes netjes schoon, rubbers in takt.
210.000 km gereden.
Na een stuk rijden zijn de wielen gewoon koel, en als je de voet van het pedaal haalt kun je de auto met 1 hand wegduwen. Loopt niet aan dus of zo.
Als ik  hard rem, duikt de auto naar rechts. Schrikken dus, en je stuur vasthouden.
Geen fouten in het remsysteem, schijven zien er strak uit.
De auto is 2 weken terug geheel uitgelijnd, en loopt dus strak. Schokbrekers zijn getest en prima

Overige symptomen: Ik vind dat de auto al een tijdje wat vaag aanvoelt in het stuur, bij fel accelereren (voor zover mogelijk met een 10v ;D) lijkt de auto ook iets te trekken, maar dan naar links. Oneffenheden in het wegdekken (vooral de korte, zoals klinkerweggetjes) lijken in het stuur te trillen/rammelen. Rond de middenstand is er niet echt speling, maar wat vagigheid.

Eerst dacht ik dat het een en het ander niet met elkaar te maken had, maar ik heb gezien bij het uitlijnen dat de draagarm in ieder geval aan de rechterzijde een halve cm heen een weer kan schuiven over de rubber bussen. Links heb ik niet gezien.

De draagarmen én de fuseekogels zijn nog niet eerder vervangen, dit is de eerste set...

Het zou dus eigenlijk, zo lees ik hier, waarschijnlijk wel opgelost zijn met het vervangen van de draagarmen !  Da's mooi nieuws.

Ook lijkt het net of het -nu er eenmaal een beetje speling op  zit- vrij snel erger te worden, maar dat zal ook wel kloppen.

Ik heb nu natuurlijk nieuwe remmen en sinds een paar maanden een wat stuggere band en een vpb, dus ik neem aan dat je dit soort spelinkjes dan ook wat sneller gaat voelen dan als alles een beetje meebuigt en tordeert..

Iemand nog iets aan toe te voegen ?

Gr,
Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Draagarmrubbers denk ik..

Gr ;)

Marc O.

Citaat van: Misha op 15-10-2007 19:06:06

Ja: Heeft je uitlijner 2 (weken geleden) niet "geweigerd" om je auto uit te lijnen, of je tenminste gewezen op de mogelijke nutteloosheid van het uitlijnen vanwege de speling op die draagarm? Heb vorige week iets soortgelijks meegemaakt bij het uitlijnen van de V70. In mijn geval betrof het de linker spoorstangkogel. Speling viel net binnen "hun tolerantie" (whatever that may be :eusa_think:). Als de speling groter was geweest had ie hem niet uitgelijnd.

Edit: typo
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 15-10-2007 19:48:55
Citaat van: Misha op 15-10-2007 19:06:06

Ja: Heeft je uitlijner 2 (weken geleden) niet "gewijgerd" om je auto uit te lijnen, of je tenminste gewezen op de mogelijke nutteloosheid van het uitlijnen vanwege de speling op die draagarm? Heb vorige week iets soortgelijks meegemaakt bij het uitlijnen van de V70. In mijn geval betrof het de linker spoorstangkogel. Speling viel net binnen "hun tolerantie" (whatever that may be :eusa_think:). Als de speling groter was geweest had ie hem niet uitgelijnd.
Laten we het erop houden dat degene die de draagarm checkte niet degene was die ging uitlijnen, die werd met spoed weggeroepen, dus gebrek aan communicatie.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lemi_b

Hallo allemaal,

Na eindelijk een check te hebben gehad in de garage, is er dus gebleken dat de draagarm rechtsvoor versleten was en twee van de remklauwen niet meer naar behoren functioneerden (rechtsvoor en linksachter).
Al met al een dure grap (heb gelijk alle schijven laten vervangen evenals de remblokken), maar nu remt hij weer als een tiet!!!
Een Volvo hoort veilig te zijn, dus was het het wel waard.

mvg een blije, maar arme, volvo 850 rijder (Michel)

Manga

Wat heb je betaald dan voor die set?

Op de sloop twee klauwen halen en een nieuwe draagarm of ook op de sloop..?
Montage?

Ben benieuwd...

850R 2.0 DOP

S. Brouwer

even gezocht maar niet helemaal gevonden waar ik naar opzoek was.

Mijn vraag: Als ik flink optrek trekt de auto naar rechts. De banden zijn nieuw en hiervoor had ik het "probleem"ook al.

Ik verdenk dus de draagarmen, dus heb ik net de koevoet tussen de draagarmen gehad en daar zit zowel links als rechts iets beweging in. Heb ik nu 2 versleten draagarmen of alleen rechts aangezien de auto ook die kant op trekt.

Kan ik de draagarmen gebruiken die door estate service aangeboden worden?

Of kan iets anders dit nog veroorzaken?

FGG

Citaat van: S. Brouwer op 30-06-2008 14:05:07
Kan ik de draagarmen gebruiken die door estate service aangeboden worden?

Ik gebruik ook de draagarmen van E.S. Niets mis mee.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: