850 aangeschaft maar orgineel VOLVO alarm werkt niet

Gestart door gewoonspijk, 07-10-2007 15:51:14

Vorige topic - Volgende topic

gewoonspijk

Wie  >:( >:(kan mij helpen met het alarm die niet werken wil.

Een VOLVO 850 station aangeschaft uit 1995 met alarm maar had géén afstandsbedieningen.
Deze inmiddels aangeschaft door div. dealers in het land te benaderen ze zijn nog wel te krijgen (gelijk antwoord op div. vragen van anderen code 3542749)

Ik heb de programmeertekst, maar het driehoekkastje op de linker voorraamstijl moet je 3 seconden ingedrukt houden om de afstandsbedieningen te programmeren, maar de ledjes gaan niet branden, net of er géén spanning op staat en misschien is er een zekering uitgehaald maar ik heb maar 1 vrije plaats en dat is de laatste en die is het niet.

De installatie is een orginele van VOLVO, welke zekering wordt daar meestal voor gebruikt,  kan ik niet vinden, ik neem aan dat de deuren enz al geprogrammeerd zijn (of is weg als systeem spanningsloos is)

Buiten het driehoekkastje zit voor op het dashboard een kapje met een led erin die doet ook niets. Stel dat de vorige eigenaar de afstandsbediening kwijt zou zijn geraakt wat doet men dan meestal om de alarminstallatie uit te zetten?

Waar ik de afstandsbediening heb gekocht vertelde men mij dat alleen de dealer kan programmeren maar volgens mij kun je dat ook zelf doen mits de installatie goed is

Alvast thanks

Karel.

@®-

De zekering is nummer 6.

En als deze goed is zou je onder de stuurkolom moeten kijken daar zou namelijk de stuureenheid moeten zitten.
Als je het portier opent zie je dan een klein ledje knipperen op het driehoek kastje?
En de centrale deurvegrendeling werkt deze?

gewoonspijk

thx alvast, mijn centrale deurvergrendeling werkt alleen met de sleutel op de 2 voordeuren dan niet de achterklep, vanaf de achterklep werkt alles om te sluiten en ik zie géén ledjes branden op de driehoek op de linker raamstijl. Ik weet zeker, door alles gelezen te hebben, dat ik Guard 1 heb zie voor foto in topic, "Afstandsbediening Guard 1 niet meer leverbaar???"

clubman

bedoel je dat grijze kastje met die zwarte baan erin zo ja dan kan je de alarm relais vervangegen cq nakijken er moet ook een stekker in zit links boven pendalen