Volvo 850 sedan voorzien van dakkoffer

Gestart door Jerry, 20-06-2003 13:01:43

Vorige topic - Volgende topic

Jerry

Wie heeft er ervaring met het rijden met een dakkoffer op een 850 sedan? Hoe zit het met het windgeruis ? Wie heeft er ervaring met de dakkoffers van Halfords, de probox, en wie met Thule, of allebei?  Ik moet op korte termijn 1-tje aanschaffen. Op het forum dit onderwerp nog niet tegengekomen. ???

Boom

Met probox rijdt de V70 prima, niet veel meer geluid maar je merkt het wel aan de wegligging op hogere snelheden (>150km/h) dat ie wat gevoeliger wordt voor zijwind.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

denkweb

Thule evenzo... heb nu echter de dakrails en koffer verkocht en er toch wel een beetje spijt van....

Jerry

Nou, ik ga maandag maar de Probox van Halfords aanschaffen. Ik zag dat ze nu in de aanbieding waren............op marktplaats is geen goed tweede hands te vinden tenzij iemand nog een te koop heeft.......oh nee..dit hoort thuis op een andere afdeling geloof ik.  Correct me if i'm wrong. ::)

Boom

Probox zijn inderdaad prima boxen! Neem wel een lekkere grote!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

rogier

Citaat van: Boom op 22-06-2003 00:38:30
Probox zijn inderdaad prima boxen! Neem wel een lekkere grote!
Dan kan je schoonmoeder ook mee tenminste ;D

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jerry

Hey Ben, welk merk en type voer jij nou? Ik vind het model absoluut passen bij een 850. Niet te lang. Lijkt anders net een ....kist. Ik heb van een collega een dakkoffer mogen proberen, ook van Probox (nu in de aanbieding bij Halfords) maar die is te kort. De gaten om te bevestigen om de drager komen niet overeen, dus ben ik genoodzaakt om het model 455! te kopen.  

BenC70ES

Hey Jerry,

K heb er geen gedacht van welk merk en type dit is, ik kwam deze foto tegen op Engelse site en heb hem hier ter illustratie gekopieerd...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jerry

Past bij de auto.......

Ga verder zoeken.

Walter

Ik ben afgelopen januari met 4 man en een kist op het dak naar Val Thorens gereden, ging helemaal geweldig. Dat was een originele Volvo koffer, die verhuren we. Weinig last van windgeruis (met originele dragers) en zijwind. Auto zat goed vol met bagage en 4 volwassen gasten, maar hij liep gewoon lekker door (160/uur). Alleen brandstof :-(

Greetzzz
Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937