Amerikaanse T5 uit 1994

Gestart door Ramon, 08-10-2007 23:28:41

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Na een tijdje "vreemd" te zijn gegaan met een MB 500E en een gestrande relatie ben ik weer eens terug op het forum.  :D

(zal de Mercedes zeer binnenkort van mijn profiel verwijderen..... was wel leuk!!)

Mijn oog is gevallen op een 2.3 liter 1994 T5 automaat van Amerikaanse herkomst.
Weet iemand of hier nog specifiek andere onderdelen opzitten (met name ontsteking, lagere compressie en dat soort dingen die je nog wel eens bij US cars ziet ???

Ben benieuwd naar jullie reakties.

Mvg,

Ramon 
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

elianmars

Volgens mij zijn die wagens motorisch hetzelfde als hier.

pwassink

Citaat van: elianmars op 08-10-2007 23:30:07

Twijfel daaraan..

Veel us cars hebben er allerlei EGR systemen die we hier amper kenden, meen me
te herrinneren dat ook de 850 daarvoor wat specifieke aanpassingen heeft ondergaan ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 08-10-2007 23:32:19
Citaat van: elianmars op 08-10-2007 23:30:07

Twijfel daaraan..

Veel us cars hebben er allerlei EGR systemen die we hier amper kenden, meen me
te herrinneren dat ook de 850 daarvoor wat specifieke aanpassingen heeft ondergaan ..

Ok, dan heb ik niks gezegd  :eusa_shhh:

Ramon

Een EGR systeem is nog niet zo heel dramatisch, ben meer bang voor "zwaardere" aanpassingen aan ECU, lagere compressie en dat soort gein....  :eusa_doh:

Ramon

Racingbrick

Lijkt me niet, als de specs verder gelijk zijn. je hebt zeker meer kans op EGR zaakjes, EN andere koplampen, als je wagen al in de EU heeft gereden is  dat geen probleem....

rifwachter

ik heb zelf twee jaar een Amerikaanse 850 T5 gehad, onderhoud aan de auto is nooit een probleem geweest. 
alleen konden we het service lampje niet uitkrijgen, wat de technici ook probeerde.
dit had toch te maken met vermoedenlijk andere software.

ook als er een lamp van de koplamp kapot was moest deze apart worden besteld,deze is niet gelijk aan de NL auto !

er zijn dus zeker verschillen.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

ik heb thuis nog 3 orginele 850 folders uit de U.S.A. liggen, zal vannavond hier wel even de opgegeven gegevens vermelden.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

folder : volvo cars of north America and volvo Canada ltd.

T-5

2.3 liter, 5-cylinder, turbocharger with intercooler.

horsepower (sae net ): 222  @ 5300rpm
torque (ft/lbs sea net ): 221 @ 2100 rpm

compression ratio: 8,5:1

zo staat het vermeld in de volvo 850 folder uit Amerika.

Emiel

Turbobiker

Hé Ramon, welkom terug. Jammer van je Benz (en van je relatie :-\ ) en mooi dat je op zoek bent naar een snelle 850 :eusa_dance:

Meeste is al gezegd, kan ik weinig aan toevoegen behalve: kopen! ;D
De Tussenpaus

M.E. AMC

;D ;D ;D

he ramon,

welkom terug, zat je ook niet op het W124 forum met je 500E???
ik zat er ook met die witte 230E

m.vr.gr.
rein visser
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Ramon

Hoi Rein,

Beetje late reaktie. :eusa_shifty:
Inderdaad ook op het 124 forum.

Nu weer terug op het 850 nest :eusa_clap:

Mvg,

Ramon

ps heb je je 230  nog ?

RRRRR_Ramon

Welkom terug naamgenoot. Verstandige keuze, de ster eruit en een 850 erin! ;) Alhoewel ik me kan voorstellen dat een 500E ook wel rijplezier kan geven.

gr. Ramon
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪