kwaliteit goekopere remschijven

Gestart door Volvokoen, 09-10-2007 10:59:14

Vorige topic - Volgende topic

Volvokoen

Op Marktplaats kwam ik volgende advertentie tegen

LINK

Daar staan remschijven van - geclaimde - duitse makelij die een behoorlijk stuk goedkoper zijn dan dat ik remschijven bij een onderdelenwinkel kan krijgen, nl. 40 Euro goedkoper dan in die winkel. Is er iemand bekend met de remschijven aangeboden op Marktplaats? Heeft er iemand ervaring mee of 'horen over spreken'?

Alvast bedankt,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Walter

Tsja de term Duitse kwaliteit vrijwaard je niet van problemen natuurlijk. Brembo is Italiaans (bij mijn weten) en nou is de normale Italiaanse kwaliteit vaak niet om over naar huis te schrijven.

Het feit dat je twijfelt zegt denk ik al genoeg. Voordeligere spullen is leuk maar je hebt het wel over de remmen... Geloof wel dat dat onder het kopje "essentieel en goed onderhoud" valt. Want als deze schijven bij het remmen net zo'n scheur krijgt als destijds in het Deutsches Reich, is het lastig remmen.

Ik zou voor zekerheid gaan. Zeker bij de remmen mag zekerheid geld kosten.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mehn

Als ik even snel reken ben je voor een 850 met 5 gaats 104.50 euro kwijt voor de complete voorkant.

Ik heb laatst voor 130 euro originele Volvo schijven en blokken gekocht.

edit: op dit moment 149 euro zie ik.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Snellebaksteen

Ik rij ondertussen alweer 60.000 km met deze schijven en ze bevallen prima. Ik ben zeker geen rustige rijder al ga ik niet met de familiebak het circuit op. Voor normaal gebruik voldoen ze prima bij mij.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Volvokoen

@ Snellebaksteen: heeft u het dan over de remschijven waar ik een vraag over stel (die op marktplaats) of over andere?

Citaat van: Snellebaksteen op 09-10-2007 20:39:17
Ik rij ondertussen alweer 60.000 km met deze schijven en ze bevallen prima. Ik ben zeker geen rustige rijder al ga ik niet met de familiebak het circuit op. Voor normaal gebruik voldoen ze prima bij mij.

@ Mehn: tja, ik rij met een V70 van 1998, en ik heb navraag gedaan bij een auto-onderdelen winkel en daar kostten 2 niet-Volvo achterremschijven 110 Euro...

@ Volvomafia: enerzijds geef ik je volledig gelijk dat remschijven superbelangrijk zijn en er niet op gespaard mag worden, anderzijds is het mijn ervaring dat vaak onderdelen van zeer gelijkaardige kwaliteit maar ander merk sterk in prijs kunnen verschillen. Vandaar toch mijn twijfel om die 110 Euro te dokken voor ook niet-Volvo remschijven...

Groeten,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

pimsam

Zolang je niet op het circuit gaat rijden maakt het allemaal niet zoveel uit. En bij een noodstop houden ze het ook wel uit. Ik had bij mijn 850 originele blokken en imitatie schijven (Estate Service) en dat remde prima. Nu op mijn V70 originele schijven met imitatie blokken van 35 euro per set. En dat remt ook prima.
De schijven waren nog niet helemaal versleten maar zouden het ook niet de levensduur van nieuwe blokken uithouden. Dus maar de schijven helemaal oprijden met een goedkoop set blokken. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Die OMP blokken schijnen zeer goed te zijn en in verhouding niet duur.

mehn

Waar ik ze koop kosten de achterschijven voor de V70 classic 129 euro. Dat zijn 2 schijven incl. blokken, origineel Volvo ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Ach... 1 noodstop doen ze het allemaal wel... als het tenminste niet vanaf 190 is, want dan merk je dat ze bij 120 eigenlijk al te heet geworden zijn..
Daarna moet je ze gewoon 10 minuten niet gebruiken...

Ik heb net de remmerij van de S70 aangepakt, en ik kan je echt zeggen dat het type remschijf zeker aan de voorzijde een enorm verschil maakt...
Ook al ben je geen Ringmeister of coureur...

Ik zou hier geen tientjes willen besparen, ooit kan -en ik hoop niet zal- 5 meter remweg een wereld van verschil maken.. En als het dan alleen maar bij blikschade blijft, heb je het waarschijnlijk al ruim terugverdiend...

Slechts mijn eurocent...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Racingbrick

Citaat van: VolvoMafia op 09-10-2007 12:17:53
Tsja de term Duitse kwaliteit vrijwaard je niet van problemen natuurlijk. Brembo is Italiaans (bij mijn weten) en nou is de normale Italiaanse kwaliteit vaak niet om over naar huis te schrijven.

`

Ja leuk, maar Brembo is ook OEM fabrikant voor oa. BMW en Porsche... dat zijn geen fabrikanten die twijfelachtige meuk monteren lijkt mij...

Wie is de huisleverancier van Volvo? voor de klauwen is dat in elk geval ATE en dat is bij mijn weten Duits...

Verder zou het mij niet verbazen als de OEM leverancier van de Volvo schijven Duits is...

Ok, je hebt risiko met aftermarket spul dat het ene stuk minder is, denk dan aan kromme of zeer snel slijtende schijven, en die originele van Volvo zijn zeker goed, dat is een feit, maar er zijn echt aftermarket leveranciers die hele goede spullen leveren...

Emiel

Oja...na montage geen topic openen over piepende remmen... :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: Emiel op 11-10-2007 18:12:47
Oja...na montage geen topic openen over piepende remmen... :eusa_whistle:

dat ligt altijd aan de schijven. ???

Emiel

Met orginele remmerij is de kans op piepen iig minimaal.

gjg

Nou, ik heb orginele volvo schijven en blokjes voor maar hij piept wel hoor  :eusa_eh:

Ludo

Citaat van: gjg op 11-10-2007 19:37:23
Nou, ik heb orginele volvo schijven en blokjes voor maar hij piept wel hoor  :eusa_eh:

ja heb ik ook altijd gehad. (achterkant)
heb nu de schijven en blokken overgezet op een andere 850, en nu piept er niks meer.  :D
het ligt volgens mij dus toch niet enkel aan de schijven/blokken.  :eusa_think:

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)