Hej fra Danmark

Gestart door Florian_Areiter, 09-10-2007 17:36:03

Vorige topic - Volgende topic

Florian_Areiter

Even voorstellen,

mijn naam is Florian Areiter en woon in Denemarken. hier ben ik 15 jaar geleden naar toe verhuisd.

Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn oude trouwe Saab 900 ingeruild voor en V70 van 1997. In Denemarken hebben ze het motto: Koop één auto en betaal voor drie!! Voor deze V70 moest ik alsnog 21.000 Euro (!) op tafel leggen.
Maar dan rij je ook wat, moet ik zeggen. Tjonge jonge wat een feest!!! 

(Wil graag een foto van de nieuwe aanwinst laten zien, maar ik weet niet hoe dat werkt...  :-[  )

Wout309t

Welkom, maar waarom importeer je in vredesnaam geen auto uit NL of Dld???
Zo moeilijk is dat toch niet??
21000€  :eusa_shifty:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Robert Haven

Citaat van: Florian_Areiter op 09-10-2007 17:36:03
Voor deze V70 moest ik alsnog 21.000 Euro (!) op tafel leggen.
Nu worden we wel heel nieuwsgierig....dan moet je wel een heeeeeeeel bijzondere uitvoering hebben!

pwassink

Citaat van: Wout309t op 09-10-2007 18:52:09
Welkom, maar waarom importeer je in vredesnaam geen auto uit NL of Dld???
Zo moeilijk is dat toch niet??
21000€  :eusa_shifty:

In Dk hebben ze een exorbitante belasting op auto's , die mag je dan bij import aan de grens alsnog aftikken gok ik ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Vertigo

Na, Nederland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Zweden en nu ook al in Denemarken een Forumlid!

Van harte welkom!

Waar in Denemarken woon je?

Turbobiker

Welkom Florian, mooi dat je er ook achter gekomen bent dat een V70 een superwagen is :eusa_dance:

Kijk hier (klik) even voor hoe je een foto plaatst.

Heb je nog meer info over je wagen?
De Tussenpaus

JCviggen

Heb ook een jaartje in DK gewoond, idd een erg duur auto-land  :-\

Import kan je vergeten ja, je wagen wordt geschat op waarde en daar mag je dan belasting op betalen (je wil niet weten hoeveel)

Geloof dat't in totaal op iets van een 180% komt daar, maw je betaalt veel meer aan de staat dan de auto kost.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elmarconi

Daar rijden dan ook zeker behoorlijk oude barrels...
--
Autogas Inside . . .

FGG

Welkom op 't Forum, Florian.

Hier kun je lezen hoe je een foto plaatst.

We zijn benieuwd.

Florian ;)

meetinkje in Groningen zou te doen zijn vanaf Denemarken, toch?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Florian_Areiter

Inderdaad moet je bij import ongeveer 2000 euro als vast bedrag betalen en daarover moet je 180 % van de door de douane geschatte handelswaarde betalen!! Ik ben lid van de Saabklub Denemarken en daar zeiden ze dat ik een auto, liefst Saab natuurlijk, uit Zuid-Duitsland moest halen. Daar komt roest niet veel voor, in tegenstelling tot Dk, en de auto's zitten vol met accecoires waar je in Dk ook die 180% moet betalen. Maar als de auto ouder is dan 8 jaar, mogen ze de accecoires niet meerekenenen. Aan de andere kant heb je in DK dat op alles wat je als consument koopt bij een bedrijf, krijg je 2 jaar garantie op. Dat wil zeggen de eerste 6 maanden is alles 100% gedekt, ongeacht wat het is. De laatste 18 maanden moet jij, als koper, kunnen bewijzen dat de fout al aanwezig was op het kooptijdsstip.
Dat houdt in dat als je een oud barrel van bak koopt bij een handelaar kun je zo goed als alle fouten op de garantie gooien.

Denemarken heeft samen met Griekenland de "eer" om het oudste wagenpark van Europa te hebben.

Wij waren op weg om een Saab 9-3 2.0 turbo te gaan proefrijden. Onderweg kwamen we deze Volvo tegen en vond ze dat wij die ook maar moesten bekijken. Ik was op dat moment eigenlijk ingesteld om een Saab te kopen, maar ach, dat kan toch geen kwaad, dacht ik. Wij rijden in de V70, nou dat beviel meer dan uitstekend!! Dat reed gewoon perfekt.

Ik woon overigens 30 km ten noorden van Viborg, ten westen van Århus, de grootste plaats op Jutland.

Okay, de auto: een vanuit Duitsland geïmporteerde V70 2.5 10v van 1997 met 170.000 km op de teller. Zwart, met originele 16" Volvo- lmvelgen, donkergrijs leder. Voor de rest is de uitrusting zoals het standaard is, DENK ik. Cruise control, mistlampen vóór, info center, enz.

Géén alarm, (komt misschien nog wel). Heb op de sloop een afneembare trekhaak gekocht en wil die erop monteren. Verder staat een standkachel bovenaan het verlangelijstje. Die had ik ook op de Saab, en dat is gewoon onmisbaar, nadat je het gewend (of was het VERwend) bent.

Nou, ik zal even kijken of ik snap hoe je foto's kunt laten zien.

Florian_Areiter

Citeermeetinkje in Groningen zou te doen zijn vanaf Denemarken, toch?

Tak for velkomsten, FGG, heb je de koffie klaar staan dan???  ;)

FGG

Als je zoveel muntjes voor een tweedehands auto moet betalen krijg je dan ook een evenredig deel als inruil op je oude?

FGG

Citaat van: Florian_Areiter op 09-10-2007 19:31:23
Citeermeetinkje in Groningen zou te doen zijn vanaf Denemarken, toch?

Tak for velkomsten, FGG, heb je de koffie klaar staan dan???  ;)

De meeste meetingen heb ik koffie bij me, dus ja hoor, geen probleem.

Overigens woont m'n zwager in Zuidbroek (Groningen) en die maakt een heeeerlijk bakkie.

JCviggen

Citaat van: Florian_Areiter op 09-10-2007 19:28:33
Ik woon overigens 30 km ten noorden van Viborg, ten westen van Århus, de grootste plaats op Jutland.

Dat is niet ver van waar ik woonde :) (Hobro)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Florian_Areiter

Hier een paar plaatjes, het is helaas goed te zien dat de auto niet gewassen is voor deze foto-sessie. Sorrie!!