niet alleen volvo onderdelen duur!!

Gestart door marcelV70R, 09-10-2007 17:53:24

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Citaat van: VolvoMafia op 11-10-2007 08:17:11
Citaat van: spekkie99 op 10-10-2007 15:11:28
Citaat van: VolvoMafia op 10-10-2007 14:43:42
Citaat van: Racingbrick op 10-10-2007 14:32:50

En dan verder, ik ben nu aan het kijken voor vervanging van de lease wagen, vroeger kon ik er nog wel een trekhaak bij praten, als die dealer de wagen mag afleveren en in onderhoud hebben.
Dat kan er ook niet meer af, de marges op nieuw ( lease ) zijn dun voor de dealer... dus geen trekhaakje meer gratis...

áls de dealer 'm al mag leveren. Komt vaak voor dat je gaat rijden bij de dealer en dat de leasemij gewoon zegt "wij bestellen m daar en daar en dan kan je me aan de andere kant van het land ophalen"

dealer heeft nog zo'n 3% over
auto telt wel mee in het totaal voor de bonus van de importeur

wie weet kun je daar nog iets mee  ;)

Vind je het goed dat de dealer die 3% gebruikt om de verkoper te betalen, de demonstratieauto te betalen, de verkoopadministratie te betalen, de receptionist te betalen die de auto inpland om klaar te maken, de monteur te betalen die de auto klaar maakt, de poetser te betalen die de auto netjes in de glim zet?

Walter, en jij dan? zit jij daar uit hobby overwegingen of zo? :) :)
Dan hebben we het nog niet over "de uitstraling " die de importeur de dealers op weet te dringen....
Aluminium kleurige panden op bepaalde A lokaties enzovoort..
De goedmaker is de werkplaats dat is duidelijk....
Ik wil nu niet de dealer het beschuldigende vingertje wijzen hoor, jullie moeten ook de marge hebben op de onderdelen...
Ik vraag me af wat Volvo zelf nu pakt op een deeltje wat bij Bosch gemaakt word, in het gele doosje naar Gothenburg word gestuurd, dan wordt verpakt in een blauw doosje, dan via via bij de dealer komt....
Het zelde deeltje kost bij een auto materialen handel een kwart tot de helft van de prijs in het blauwe doosje...

-D©©©L-

Voordat we alle dealers hier tentoon stellen als "poot uitdraaiers";
Er zijn natuurlijk ook nog bedrijven waar we de sleuteldagen houden, waar we koffie automaat leegzuipen en de oliebak volstorten. Natuurlijk zijn sommige delen aftermarket goedkoper te krijgen. Maar vergeet niet dat je bij volvo nog steeds de meest lullige kleine delen los kan krijgen. Bouten voor de spruitstukken per stuk leverbaar ipv een montage set. Afdek clips voor de roofrail schroeven: per stuk. Zelfs de ringetjes voor de olie koeler gaan per stuk als je dat wilt. Je hoeft er dus geen 9 of 24 in de kast te leggen. Originele distributie delen zijn niet zoveel duurder dan de OEM SKF rollen en OEM Hudchinson riemen. Een originele radiateur is redelijk aan de prijs; probeer maar eens een "imi" te vinden die gelijk is in kwaliteit en ook nog eens lekker past (en dus geen crappy koeler aansluitingen).
Imitatie pakking koppakking sets ? laat maar...

Ik monteer zelf ook gewoon "bougiecord" kabels (met volvo logo+ datum opdruk), bosch verdelerkap en rotor. Zoveel hollander ben ik dan ook wel weer.   ;D