Oliedruk en olietemperatuurmeter

Gestart door KMvrtr, 11-10-2007 20:07:09

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

yep,klopt.Had ik bij mn corrado ook.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

FelixB

Citaat van: Turbo-Geek op 28-10-2007 00:29:48
Ja idd, de MFA (Multi funktionen Anzeige) van VAG gaf ook olie temperatuur aan als mede gereden km's digitaal (dagteller) en totale Km's (grandtotal).
De verbruikmeter was verre van nauwkeurig in tegenstelling tot die van volvo en 1 HEEL GROOT nadeel was dat de selectie stand niet permanent was, dus als je hem op bijv. olie temp had staan dan ging hij nadat het contact eraf was geweest weer naar de uitgangstand (klok) en dan moest je de selectie knop weer 6x indrukken ... erg vervelend op den duur.

De olietemp was daarintegen een groot voordeel en je kon middels een trucje extra funkties op de MFA bekijken zoals oa de MAP sensor waardes (onder/overdruk) en meer diagnose dingen.

Yep, heb ik nu ook in mijn Golf III cabrio; vindt dit een groot gemis bij Volvo-Board Computers  ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

BenC70ES

Citaat van: FelixB op 28-10-2007 00:39:24
Yep, heb ik nu ook in mijn Golf III cabrio; vindt dit een groot gemis bij Volvo-Board Computers  ;D

Op mijn 480 van '87 zat dit ook hoor, water temp in ° en ook de olie temp, vanaf 50°, daaronder stond er 'Cold'. En bleef staan in de stand waarin je zat.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FelixB

Citaat van: BenC70ES op 28-10-2007 00:42:12
Citaat van: FelixB op 28-10-2007 00:39:24

Op mijn 480 van '87 zat dit ook hoor, water temp in ° en ook de olie temp, vanaf 50°, daaronder stond er 'Cold'. En bleef staan in de stand waarin je zat.
Dus niet op een 850, netzomin als een ruitenwisserinteral als een regelbare stoelverwarming ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Turbo-Geek

Die wisser interval is een bloody shame !! Zeker op een topmodel met een nieuwaarde van 105.000 gulden ...... Erg slecht
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

KMvrtr

Citaat van: BenC70ES op 28-10-2007 00:42:12

Hmmm, brainfart: is zo'n 480 boordcomputer op een of andere nette manier in een 850 te knopen?

Turbo-Geek

Waarom moeilijk doen ? Er is zo vreselijk veel te krijgen in het aftermarket segment ....
  The things you own end up Owning you !

KMvrtr

Omdat ik graag een dash wil dat er uitziet alsof het zo uit de fabriek is gekomen. Geen anders ogende meters, A-stijlen met meters, andere kleur lampjes, enzovoorts...

Lindert Bogers

Als je de VDO meters neem is dat gelijk aan orgineel.