Tankklep ontgrendelt niet altijd

Gestart door Antonio, 12-10-2007 20:30:16

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Olla Roffelaars,

De tankklep van m'n 850 glt 1992 ontgrendelt niet altijd :'(. Regelmatig gedoe bij de pomp, kofferklep open, beschermkap verlichting open, trekken aan noodontgrendeling en vv.

Wat zijn de meest voorkomende oorzaken??  :eusa_think:

Peter

Hoe je dit netjes kan oplossen weet ik ook niet. Ik heb hier ook last van gehad. Een hele pragmatische oplossing is er wel: als je het stroomdraadje van de ontgrendeling los trekt , heb je in ieder geval nooit meer last van een tankdop die niet meer open wil. Zo heb ik het tenminste een jaar of drie geleden opgelost. Als je dan toch een slot wil, zal je er een tankdop met sleuteltje op kunnen zetten. Het alternatief is vermoedelijk om het 'ontgrendelmotortje' te vervangen.

gr.Peter

Flipjes 850 R

Ik heb precies het tegenovergestelde gehad; hij ging niet altijd op slot. Het motortje is makkelijk te verwijderen, en wat vet / WD40 doet wonderen.

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=51306&hl=fuel+door
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Antonio

Thanx voor de tips. Toch maar gekozen voor demontage, openmaken en in de olie zetten. Altijd wel leuk als alles t doet. Spul ziet er na 15 jaar nog uit als nieuw :o.

Waarom er nog mensen zijn die nog steeds 40.000 euro uitgeven voor een nieuwe auto, of 5000.- netto bijtelling per jaar accepteren, blijft voor mij een raadsel :eusa_think:. Gelukkig blijven er die het doen, kan ik voor een habbekrats prima rondrijden en 12 weken per jaar op vakantie :eusa_dance:.

Wel, terug naar het topic. Aansluitstekker een paar keer heen en weer geschoven met oog op eventuele aanslag. 10x proefdraaien. Boel weer vastzetten: feilloos :).

Thanx voor de link!

Enno

Citaat van: Antonio op 13-10-2007 11:28:55
Waarom er nog mensen zijn die nog steeds 40.000 euro uitgeven voor een nieuwe auto, of 5000.- netto bijtelling per jaar accepteren

Zoals iemand bij de dealer gisteren tegen me zei, die auto's zijn gewoon beresterk......