Lege accu, wat zijn de oorzaken en mogelijke oplossingen.

Gestart door llinssen, 26-10-2007 09:33:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de boekhouder

Een draaiende motor verbruikt stroom, bijv. door het koelsysteem. Om er wat extra "druk"op te zetten, kun je je achterruitverwarming aanzetten. Als er niet voldoende bijgeladen wordt moet de spanning redelijk vlot terug lopen. Let wel op dat je multimeter de stroomsterkte kan hebben.

Kan je eigenlijk niet beter de stroomsterkte (A) meten ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Je meet dan of je dynamo nog genoeg aanleverd. Als je na een half uurtje rijden dan nog eens meet met de motor uit zou de accu opgeladen moeten zijn en dan zal de spanning boven de 12 volt moeten zijn. Als je met draaiende motor minder dan 13.5 meet doet of je spanningsregelaar het niet of je dynamo is stuk. Als je met de motor uit minder dan 12 volt meet is je accu overleden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

llinssen

Citaat van: Snellebaksteen op 26-10-2007 10:49:05
Je meet dan of je dynamo nog genoeg aanleverd. Als je na een half uurtje rijden dan nog eens meet met de motor uit zou de accu opgeladen moeten zijn en dan zal de spanning boven de 12 volt moeten zijn. Als je met draaiende motor minder dan 13.5 meet doet of je spanningsregelaar het niet of je dynamo is stuk. Als je met de motor uit minder dan 12 volt meet is je accu overleden.

Geweldig, dat is begrijpelijke taal. Dank je wel!
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Turbo-Geek

Bovendien als je Dynamo defect is kan je ook direct gaan kijken voor een nieuwe accu want die overleven dergelijke 'aanslagen' (auto rijd op accu en wordt vreselijk snel ontladen) doorgaans niet.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: de boekhouder op 26-10-2007 10:39:28
Een draaiende motor verbruikt stroom, bijv. door het koelsysteem. Om er wat extra "druk"op te zetten, kun je je achterruitverwarming aanzetten. Als er niet voldoende bijgeladen wordt moet de spanning redelijk vlot terug lopen. Let wel op dat je multimeter de stroomsterkte kan hebben.

Kan je eigenlijk niet beter de stroomsterkte (A) meten ?

:eusa_eh:


Gr ???