Voorstellen en gelijk maar wat vragen

Gestart door atbob, 14-10-2007 11:53:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

atbob

    Eindelijk een echte auto (leaseauto is voor ´t werk, niet voor plezier): 1996, Volvo 850 estate, 2.5 liter, 10v, automaat, 270k op de teller, donkerblauw metalic. Tot ruim in de 200k km bij een Volvo dealer in onderhoud geweest, stempeltjes en alles erbij.



Na een middag fatsoenlijk poetsen (met middeltje van goede garagehouder) is de glans van de lak al op orde.



Todo:
- ik krijg die velgen niet goed schoon, veel zwarte spikkels. Velgencleaner helpt niet, maar wil ook niet gaan schuren. Tips?



- gasveren: achterklep dondert nu zo hard dicht dat de kunststof afdekklep loslaat. Vervangen; heb 't al gelezen op forum.
- wazige achterlichten: heb al 3 delen over kunnen nemen van iemand die V70 lichten had aangeschaft.  Wonderbaarlijke is dat deze 3 ouder zijn (1993) maar niet verweerd. Nog op zoek naar 1 deel, rechtsonder. 3 andere delen te koop.
- Radio: de CR-906 doet het prima, incl CD-wisselaar. Enige manco: volumeknop is gaar. Kraken, kraken en nog eens kraken. Contactspray heeft niet geholpen. Is die potmeter eenvoudig te vervangen?
- lakbeschadiging: op de bumper een veeg grijze lak van een andere auto. Hoe te verwijderen? Poetsen heeft niet geholpen, autowas niet, wasbenzine etc. Het is echt lak die erop ligt, maar dan wel muurvast lijkt het.
- lampje 'sport' bij automaat gaat niet meer branden. Nog niet voldoende in gereden om te merken of de sportstand wel geactiveerd kan worden.
- stuur: rubber erg verweerd, maar gezien de airbag denk ik dat vervanging een te lastige klus is.
- zou er nog wel graag een achterspoiler met remlicht op willen zetten, als ik er eentje op de kop kan tikken.[/li][/list]

Merk dat 't forum echt veel waardevolle tips bevat. Da's handig voor me, ben niet opgegroeid met autotechniek.

Groeten,

Bob

elianmars

 ;D Grappig, ik heb net een wagen verkocht (nee, geen Volvo), die had kenteken 65-NL-XV. Moest er gelijk aan deken toen ik jouw kenteken zag.

Probeer je velgen eens schoon te krijgen met een schuursponsje wat al even gebruikt is (dan is 't niet meer zo scherp, dus zal niet snel krassen).

De veeg op je bumper kan misschien met Commandant worden verwijderd. Anders proberen om 't met waterproof schuurpapier (2000) wegslijpen en dan de ontstane matte plek weer laten glimmen met Commandant.

Het lampje van de automaatbak is te vervangen. Staat wel ergens op het forum, denk ik.

Ook het stuur is redelijk eenvoudig te vervangen. Staan ook wel tips op het forum over.

ovlov 058

hoi, iedereen

Zag hem staan, verleden zaterdag bij een kennis,was liefde op het eerste zicht.
Een zilveren 850 2.0 20v estate op lpg van 12/'93 met 290.000 km op de teller.

Hij was gedumpt door z'n vorige eigenaar, die had hem binnengedaan  voor een andere koppeling, maar had gelijk een  nieuwe wagen gekocht.

De verkoop was op 5 min. geregeld.

Is wel werk aan, heb de koppeling gisteren vervangen, distributieriem,benzinedrukregelaar en enkele vacuumbochtjes zijn besteld.
Er is ook nog carrosseriewerk aan, maar dat is m'n job.

vraagje: een ander kleurtje opzetten of origineel laten?

whachamacollit


"Is het sap het knijpen waard"

ovlov 058

#4
mag dat, mag dat!!!!!?????

niet voorbehouden voor de T-5R

pwassink

Je creeert er natuurlijk wel een lastig verkoopbaar iets mee ..

Kan me nog een Glt sedan voorstellen in CY die nogal een tijd te koop heeft gestaan.

ik zou het bij een standaard volvo kleur houden denk ik ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂