ervaring volvo 850 2.0 i automaat?

Gestart door plus, 22-06-2003 14:28:08

Vorige topic - Volgende topic

plus

Ik ben van plan een Volvo 850 2.0i automaat aan te schaffen; heb een goede ui '95 op het oog. Nu ben ik me er goed van bewust dat dit geen sportauto zal zijn maar heeft iemand ervaring met deze auto die iets kan zeggen over power en acceletatie? Weet iemand wellicht de prestatiegegevens en het vermogen van deze auto?
dank!

volvotje

Koop geen 2 liter want die trekt geen worst van tafel.

Edwin

Citaat van: pnederko op 22-06-2003 14:28:08
Ik ben van plan een Volvo 850 2.0i automaat aan te schaffen; heb een goede ui '95 op het oog. Nu ben ik me er goed van bewust dat dit geen sportauto zal zijn maar heeft iemand ervaring met deze auto die iets kan zeggen over power en acceletatie? Weet iemand wellicht de prestatiegegevens en het vermogen van deze auto?
dank!

Tja, wie kan er iets over zeggen. Ligt er denk ik aan wat je ermee wilt gaan doen. Als je alleen een veilige, solide auto zoekt die je met gemak en comfortabel van A naar B moet brengen kun je hem wel kopen. Wil je dat snel doen dan kan dat ook nog wel. Maar als je vaak snelweg rijdt en veel moet inhalen of wel eens van een "stoplichtsprintje houdt"  ;) kun je misschien beter voor een 2.5 20V gaan (2.5 10V heeft "maar"18 pk meer).
Voor mijzelf sprekende; wij hadden eerst een 2.5 10V sedan en waren heel tevreden maar echt snel was ie niet. (Hij zag er sneller uit dan ie was en op de één of andere manier lok je dan toch "acceleratiestrijdjes uit" ;D) Jij geeft al aan dat je meer wilt weten over power en acceleratie....dus ergens wil je toch snel gaan, de 850's nodigen je overigens daar ook wel toe uit vind ik!

Kijk nog wat langer/verder (is moeilijk maar op het eind ben je spekkoper) er staan er genoeg te koop tegen hele redelijke prijzen.
Ik kan je in ieder geval aanraden dat als je perse die 2.0 wilt kopen niet proef te gaan rijden in een 2.5 20V of T5 want dan ben je "verkocht"! ;D ( en ga je naar een paar maand je weer afvragen of die ook wel snel is.... :P)

Dus wil je alleen betrouwbaar en economisch van A naar B is 2.0 genoeg, wil je ook lekker snel inhalen of vlot doorrijden zonder de auto af te raggen ga dan voor de 2.5 20V of meer....

Succes met zoeken.

gr. Edwin  8)
ps. de 2.0 is gek genoeg wel weer de motor die je het verst in toeren door kan trekken (6.800!)

Boom

Ik ben 3 jaar geleden met een V70 2.0 automaat (met skibox op het dak)naar Zwitserland geweest en dat was geen pretje kan ik je vertellen. In zuid duitsland kon de Volvo geeneens een snelheid van 130 km/h constant blijven rijden, zelfs niet op niet echt heuvelachtige stukken.
In de bergen was het echt een ramp. Alles en iedereen passeert je.

Ga je nooit ver op vakantie met je auto en hoef je niet veel gewicht mee te sjouwen, dan kan je prima een 2.0 automaat kopen, maar je hebt dan wel een auto waar je constant met je neus op het feit wordt gedrukt dat ie wel erg ondergemotoriseerd is.

Die mensen van de V70 verlangden, qua motorvermogen, terug naar hun 940 met 135 pk....
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Boom

prestaties: Top 190 km/h, 0-100 > 12 seconden
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Dreamer2

Ik rij een handgeschakelde 2.0 en inderdaad accelereren is iets wat ik niet eens meer goed kan schrijven.  ;D

Van 0 naar 50 of 80 km/u duurt lang, het is bij de stoplichten altijd even goed kijken of er niet teveel snelle auto's rechts staan voordat je zelf links gaat staan. Maar ik rij zelf heel erg weinig in de stad en dus voornamelijk op de snelweg. Daar is het alleen bij situaties dat je 100 rijdt op de rechterbaan en je dendert op een vrachwagen af even heel erg goed uitkijken dat er niet een snelle TDI ofzo met 140 komt aanscheuren want dan heb je toch wel wat kwade blikken in je nek gericht als je gaat inhalen.

Voordat je van 100 naar 120 bent duurt gewoon langer dan de meeste nieuwe auto's zoals een VW tdi en andere vergelijkbare auto's. (ik heb zelf altijd de meeste "last" met die TDI's dus daarom noem ik die zo vaak)

Ik rij zelf op de snelweg 140km/u en dat gaat gewoon super. Geen lawaai en een heerlijk comfort.

Qua verbruik hoef je niet de 2.0 te kiezen, dat was wel mijn fout. Een 2.5 rijdt net zo (on)zuinig als een 2.0 bij normaal gebruik. Tenminste als ik de verbuiken hier op het forum vergelijk (LPG)
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

maxmx5

Ik rijd zelf met een variant die bij deze topic nog niet is genoemd nl. een 2.0 20V!!! (ital. import) wel wat meer op toeren rijden maar verder prima, eerlijk gezegd met de caravan zou het wel prettiger zijn om naar b.v. een 2.5 20V of een tdi te gaan maar ja....

suc6 en vriendelijke groet,
Hans.

trap

ik rijd zelf in een '93 2.5 20V automaat met iets meer dan 200Kdm.
Rijdt geweldig maar...zelfs ik mis af en toe wat kracht. Een te voorziene 'snelle actie' leid ik zelf altijd in met het omschakelen van de versnellingsbak van Econ naar Sport. Op de snelweg vind ik de acceleratie vanaf 150km/hr wat tegenvallen en het duurt best lang voordat je 200+ rijdt. Dus,,ik kan me indenken dat een 2 liter veel weg heeft van een aloude 340..meesteppen dus.
Ga minstens voor een 2.5 20V en misschien zelfs meer.

(gemiddeld verbruik van mijn auto over de laatste 5Dkm, veel airco aan en niet al te rustig maar wel redelijk netjes..1:9,3..een zeer snelle rit van 300 km waarvan 200 in Duitsland met stukken 210 op de teller, 1:8,7..ik ben niet ongelukkig..rustig op nederlandse wegen 1:10)
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

pieter850

heb sinds november een 850 2.0i 5-bak (=handm.)sedan uit 95. bevalt heel goed: stil en comfortabel.
verbruik 1:12 (retour wintersport, rustig gereden) tot 1:10 (veel stadsverkeer).
als je met caravan gaat rijden misschien toch een 2.5 nemen

Freulig

Een automaat rijdt pas comfortabel met een stevige motor erachter.. Zeker omdat de 850 die je op het ooh hebt maar 3+1 versnellingen heeft... Ik heb zelf een 2.5 -10v: dit rijdt acceptabel. Voor de vlakke wegen in Nederland gaat 0-100 in 10 a 11 seconden: ook de belangrijkere acceleratie tussen 80 en 120 gaat naar tevredenheid. Je kunt voor dit doel altijd de automaat op sportstand klikken, en daarna weer terug.
Maar ik denk niet dat ik de 2.0 liter 10v zou kopen, is gewoon te licht voor deze auto.