Vervangen klokewinkel , km stand ?

Gestart door gjg, 17-10-2007 08:22:36

Vorige topic - Volgende topic

gjg

Hallo,

Als ik de klokkewinkel vervang blijft dan de km stand onveranderd  ???
Het lijkt me dat die gegevens centraal ergens in de electronica opgeslagen worden zodat na vervanging de km stand onveranderd blijft, maar ik weet `t niet zeker.
Weet iemand `t wel zeker ?

GJ

rifwachter

de echte km stand kun je altijd uitlezen in de electronica.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Als je de klokkenwinkel vervangt gaat de stand van de klok die je plaatst tellen, dus ook de OBD "km-check" stand.
Er is buiten de tellerklok om nog een truuk om de stand te checken.
Mocht je een kapotte klok hebben en een andere klok plaatsen, dan kan je de interne elektronische stand eenvoudig laten wijzigen naar de waarde van je oude klok. Wel even zelf de cijfertjes op het zichtbare deel goed zetten dan.

gjg

Dus als ik een andere klokkenwinkel plaats krijg ik NIET de werkelijk afgelegde km van de auto te zien, maar wat de auto gelopen heeft waar de andere klokkenwinkel uit komt ?

GJ

-D©©©L-

jep, maar dan moet je wel even precies zeggen wat voor auto het is... (weinig info = algemene antwoorden)

gjg

Ik dacht dat jullie dat wel wisten ;D
V70 tdi classic estate  2000

GJ

-D©©©L-

Citaat van: gjg op 17-10-2007 08:36:05
Ik dacht dat jullie dat wel wisten ;D
V70 tdi classic estate  2000

Nee, daar hebben ze de profielen voor uitgevonden op dit forum.  ;)
MY 2000 auto's hebben een CAN-bus systeem. Mogelijk wordt de stand daar wel centraal opgeslagen.
Bovenstaand verhaal geld voor 850/x70 <MY 99.

gjg

Dan zal ik de andere eerst eens aan de stekkers hangen en kijken wat voor km stand hij geeft als de andere eruit is. Ik laat wel wat weten.

GJ

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 17-10-2007 08:28:15
Als je de klokkenwinkel vervangt gaat de stand van de klok die je plaatst tellen, dus ook de OBD "km-check" stand.

als je de klok veranderd door eentje met 0 km, kun je de werkelijke stand nog steeds uitlezen via OBD.
tenzij je die ook manueel veranderd. (en dat kan niet zomaar iedereen  ;) )

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 17-10-2007 08:57:48

als je de klok veranderd door eentje met 0 km, kun je de werkelijke stand nog steeds uitlezen via OBD.

lezen....

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 17-10-2007 09:10:40
Citaat van: Ludo op 17-10-2007 08:57:48

lezen....

???

rifwachter

je hebt dan de computerkast van volvo nodig, je kunt de km.stand ook uitlezen bij de brandstofpomp.   dit kun je niet maar zo veranderen.

ook denk ik dat de dealer hier niet zo snel aan mee wil werken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

thuur

Ik krijg steeds meer vraagtekens bij het lezen van dit topic ???

Gr :eusa_eh:

rifwachter

wij als dealer kunnen in het systeem, bij hoofdstuk brandstofpomp, ook uitlezen wat de totaal gereden afstand is.

gjg

Als beginner van dit toppic iets meer uitleg. :eusa_drool:

Ik wilde graag weten of de klokkenwinkel gewisseld kon worden zonder dat de km stand veranderde. Ik heb er nl 2.  In de nu in de auto zittende zijn wat lampjes kapot, zdat ik bij de andere alle lampjes vast kon vervangen en als ik alles los had, zo de ene voor de andere kon wisselen, terwijl de km stand dus orgineel zou blijven. Ik heb GEEN FRAUDE ìn mijn gedachten  :angel:
Dat er nu mensen zijn die iets anders denken als ik of mijn vraag anders begrijpen,kan gebeuren  :police:

GJ