Bobine, kabel, bougiekables, rotor, etc vervangen...

Gestart door arjen, 17-10-2007 10:36:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: FGG op 17-10-2007 18:49:16
Ik zag bij ES dat de kabelsets voor de 10V blauw zijn en voor de 20V grijs. Zit er eigenlijk verschil in de kabels voor de 10V en de 20V?
Lengte van de dop volgens mij
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: Misha op 17-10-2007 19:10:21
Citaat van: FGG op 17-10-2007 18:49:16
Ik zag bij ES dat de kabelsets voor de 10V blauw zijn en voor de 20V grijs. Zit er eigenlijk verschil in de kabels voor de 10V en de 20V?
Lengte van de dop volgens mij

Mijn kabels zijn blauw (aan het eind). Ik hoop dat 't dan idd 20V kabels zijn...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 17-10-2007 19:11:33
Citaat van: Misha op 17-10-2007 19:10:21
Citaat van: FGG op 17-10-2007 18:49:16
Ik zag bij ES dat de kabelsets voor de 10V blauw zijn en voor de 20V grijs. Zit er eigenlijk verschil in de kabels voor de 10V en de 20V?
Lengte van de dop volgens mij

Mijn kabels zijn blauw (aan het eind). Ik hoop dat 't dan idd 20V kabels zijn...
De 10v heeft volgens mij langere doppen dan de 20v. Passen doet het dus altijd wel, maar dan past die afdekplaat niet meer. Sommigen boeit het niet, ik ben er zo een die dat enorm stoort.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

De v70 houdt in op dit moment, lage toeren gaat goed (als motor warm is)...hoge toeren horten & stoten. OP gas is dit erger dan op benzine, maar dat is normaal ga ik van uit....

De auto start knap beroerd, hetgeen ik toewijs aan hetzelfde nog niet geidentificeerde probleem.

Paar maand geleden heb ik heel even denso's in de auto gehad. Daar is het stotteren mee begonnen. OP dit moment zitten er weer verse volvo bougies in.

Bougiekabels hebben blauwe kleur (magnecor).

Verdeler & rotor zijn 25000 KM oud, en origineel volvo. OLie is net ververst (7000 KM geleden)....

Alles van de ontsteking behalve de Bobine zijn vervangen. Zijn hogere toeren >3000 en moeizame koude start tekenen van een versleten bobine (na 471.000 KM)?

De 850 heeft helaas een andere variant Bobine, dus ik kan ze niet uitwisselen.....

Wie weet raad?

Zit evt te overwegen een MSD Blaster + verse voorontstekingsmodule te gaan aanschaffen......als dit het probleem is....

Ludo

Citaat van: Enno op 17-11-2007 19:35:35
De v70 houdt in op dit moment, lage toeren gaat goed (als motor warm is)...hoge toeren horten & stoten. OP gas is dit erger dan op benzine, maar dat is normaal ga ik van uit....

Zijn hogere toeren >3000 en moeizame koude start tekenen van een versleten bobine (na 471.000 KM)?

het starten niet, maar het horten en stoten mag je er wel aan toe schrijven.
de moeilijke start?, starten doet ie toch op benzine?, heb je de benzinedruk al eens gecontroleerd?.

Enno

Citaat van: Ludo op 17-11-2007 23:15:21
Citaat van: Enno op 17-11-2007 19:35:35
De v70 houdt in op dit moment, lage toeren gaat goed (als motor warm is)...hoge toeren horten & stoten. OP gas is dit erger dan op benzine, maar dat is normaal ga ik van uit....

Zijn hogere toeren >3000 en moeizame koude start tekenen van een versleten bobine (na 471.000 KM)?

het starten niet, maar het horten en stoten mag je er wel aan toe schrijven.
de moeilijke start?, starten doet ie toch op benzine?, heb je de benzinedruk al eens gecontroleerd?.

ik heb benzine druk nog nooit gecontroleerd..........ik heb een motor b5254FS zonder retour????

Er zit dus geen druk regelaar bij de injectorrail.....als mijn benzine druk te laag is, wat kan dan de oorzaak zijn?

Ik hoop niet een 2e pomp die aan het overlijden is......een pomp per maand is voldoende...


Ludo

de pomp kan, maar die had je al vervangen.
vervuilde injectors kunnen ook hiervan de oorzaak zijn.


o ja, waarom kan je de bobine's niet uitwisselen?.
wat is het verschil dan tussen beide?.

Enno

Pomp had ik vervangen bij de 850...niet bij de v70....en het is allemaal oud....471.000 KM om precies te zijn....

modellen tot en met 95  hebben een andere bobine dan de modellen vanaf 96......

2 types volgens vadis...

Ludo

ah V70.
heb jij de drukregelaar dan niet aan de achterkant van het blok zitten?.
of bij de benzinefilter?.
:eusa_think:

Enno

ik vermoed bij het benzine filter...? in de buurt...maar als die lek is? hoe moet je dat controleren?

Ludo

geen idee hoe je die kan controleren.
ik zou de druk op de rail als eerste controleren, dat lijkt me het makkelijkste om mee te beginnen zoeken.

Enno

Er zit een "nieuwe " bobine op. Eentje die en stuk verser is dan degeen die er op zat. De eerste 60 km lijken goed te gaan....auto liep mooi stationair en hield niet in (Overslaan) op de snelweg.

Volgende week eens proberen of dat ook nog samen gaat met de Denso bougies......


Ludo

mooi zo.  :D
ik ben er al langer achter dat alles "valt of staat" met een goeie bobine.
dat herhaal ik vaker, maar doorgaans neemt men dat blijkbaar toch niet graag aan, die dingen hebben echt niet het eeuwige leven...

heb je de benzinedruk ook nog gecontroleerd?.

Enno

Citaat van: Ludo op 19-11-2007 17:39:54
mooi zo.  :D
ik ben er al langer achter dat alles "valt of staat" met een goeie bobine.
dat herhaal ik vaker, maar doorgaans neemt men dat blijkbaar toch niet graag aan, die dingen hebben echt niet het eeuwige leven...

heb je de benzinedruk ook nog gecontroleerd?.

nee ....maar ik ga eens kijken of ik daar iets van gereedschap voor kan vinden. Bij de 850 ben ik ook wel benieuwd wat hij doet.....dus dat komt nog wel......

Voorlopig rijdt de V70 weer goed....

J a a p

Ik heb vandaag ook zelf de rotor, bougiekabels en verdeelkap vervangen. Bougies heb ik ook, maar geen bougiesleutel.

Veel gesleutel, en goed nadenken hoe je de bougieslangen aan moet sluiten, maar zeker te doen.
Wannabe C70 rijder.