Bobine, kabel, bougiekables, rotor, etc vervangen...

Gestart door arjen, 17-10-2007 10:36:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen

Stond gisteren ineens stil op een rotonde, de wegenwacht kwam met de mededeling dat het hoog tijd is om de bobine tm bougies en alle kabels er tussen te vervangen. Mijn vraag is of het ingewikkeld is om dit zelf te doen, en welke kosten er ongeveer bij komen kijken.
groeten Arjen

Gmid

125-175 euro voor bougies, kabels, rotor en verdelerkap.
Bobine kan nog een keer hetzelfde bedrag zijn, dus even kijken of dit wel zeker weten nodig is.

Dit zijn onderdelen prijzen, afhankelijk van waar je de delen haalt. Het is gemakkelijk zelf te doen.
Volvo C30 '12

Misha

Citaat van: Gmid op 17-10-2007 10:39:17
125-175 euro voor bougies, kabels, rotor en verdelerkap.
Bobine kan nog een keer hetzelfde bedrag zijn, dus even kijken of dit wel zeker weten nodig is.

Dit zijn onderdelen prijzen, afhankelijk van waar je de delen haalt. Het is gemakkelijk zelf te doen.
Zeker als je de bougiekabels op de oude rotorkap laat zitten als voorbeeld van hoe het terug moet.
Weet niet waar je woont, maar je mag altijd even langsrijden
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Maak er meteen een minimeeting van. Had net FGG aan de lijn die alle onderdelen net opgehaald had.

Belangrijk is dus inderdaad de kabels even te nummeren. Voor de rest is het zelfs mij gelukt...
De Tussenpaus

arjen

#4
Citaat van: Misha op 17-10-2007 10:49:47
Zeker als je de bougiekabels op de oude rotorkap laat zitten als voorbeeld van hoe het terug moet.
Weet niet waar je woont, maar je mag altijd even langsrijden

Dank voor het aanbod, heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Iemand tips waar ik deze onderdelen voordelig kan kopen?


Mods edit: a.u.b. de knop gebruiken als je wilt quoten!

Turbobiker

Citaat van: arjen op 17-10-2007 11:28:14
Dank voor het aanbod, heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Iemand tips waar ik deze onderdelen voordelig kan kopen?

Estate Services zit enigzins bij jou in de buurt. Die is waarschijnlijk goedkoper dan de dealert. Maar zal geen 25 euro schelen. Totaalprijs pakweg 200 euro.
De Tussenpaus

arjen

estate services komt op 168 incl btw voor verdeelkap-rotor/bougies-kabels,etc.ze bieden een gebruikte bobine aan voor 45 euro. Is dat aan te raden, een gebruikte ipv een nieuwe?

mehn

Citaat van: arjen op 17-10-2007 11:51:17
ze bieden een gebruikte bobine aan voor 45 euro. Is dat aan te raden, een gebruikte ipv een nieuwe?

Die heb je toch al? Waarom zou je daar 45 euro voor uitgeven?  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen

Hij is goed! Maar ik begrijp dat de serieuzere ondertoon is dat het gewoon beter is om er nieuw spul in te stoppen..

mehn

Citaat van: arjen op 17-10-2007 11:57:23
dat het gewoon beter is om er nieuw spul in te stoppen..

Ja lijkt me wel. Je gaat dat spul niet voor niets vervangen, dus dan ook maar meteen goed. ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Als het verschil maar een paar tientjes is dan kun je er beter een nieuwe in zetten. Bij een verschil van 100 euro of meer en de mogelijkheid om daarvoor een niet-al-te-oude tweedehandse bobine te kunnen kopen dan is het de gok wellicht waard.

My 2 cents.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

bobine zou ik pas vervangen als na de kabels/verdelerkap/rotor/bougies geen effect hebben maar ik denk dat je verbaasd staat na de vervanging van deze onderdelen...

voor de bougies heb je wel een lange sleutel nodig die tot onder in de schacht kan komen...

woon in castricum en heb het ook al eens zelf gedaan, als dat voor je in de buurt is wil ik je gerust helpen

-D©©©L-

Ik zou eerst kabels, verdelerkap, rotor en bougies doen, dan ben je al 140 euro verder.
Bobine gaat zelden stuk. "If it ain't broken, don't fix it"


edit -echo-

Racingbrick

Kijk maar eerst eens voor doorslag sporen op de bambino....
dat is een grijs spoor, en geeft aan dat hij bijna rot is, dat kan trouwens al bij 150.000 km zo zijn als je pech hebt...

arjen

De Bobine heeft witte ´uitslag´aan weerszijden. Volgens de wegenwacht een teken dat hij ´doorslaat´en aan vervanging toe is. Gezien de kilometerstand (320k) niet verbazingwekkend lijkt me...