Wie heeft er hier allemaal een racer?

Gestart door KMvrtr, 17-10-2007 13:39:02

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 17-10-2007 18:35:50
Ex-AX GTi Cup hokkie? Gave bakkies!

Nope. Eigen bouw, maar niet door mij. Zo technisch ben ik helaas niet.

Citaat van: Eugene op 17-10-2007 18:05:20
Ik heb er een in opbouw. Volvo 740 2.3 16v uit 1989 :evil:

http://www.stelma.org/linkit/tc/Volvo%20740%20Eugene%2001.jpg

Gááf!!
Wat is je doel? Race, Ring of Rally?
Goeie kennis van me is monteur bij een klein rallyteam met een 740.

Ze hebben afgelopen weekend een B230F blok opgehaald in Zweden. Iets van 250 pk... :o :o :evil: :evil:
En dat uit een NA 8klepper!!

Turbobiker

Citaat van: KMvrtr op 17-10-2007 19:13:37
Ze hebben afgelopen weekend een B230F blok opgehaald in Zweden. Iets van 250 pk... :o :o :evil: :evil:

Ai, nu kan Eugene weer niet slapen...
De Tussenpaus

t5karel

The Unwise ;D.Uit het Oosten gaat hier ook wel aan komen volgens mij :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Paco

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 17-10-2007 15:23:02
Boehoehoeee, wou dat ik hier kon antwoorden. Heb met de EE8 op Zandvoort gereden, en met de Fireblade ook, maar zijn geen dedicated racehokken.

He Wezzzz... mag ik vragen wat voor tijden je met je fireblade op zandvoort doet? Heb er ook vaak gereden met een ducati.... mooi bochtig circuit voor de motor!

Eugene

Citaat van: KMvrtr op 17-10-2007 19:13:37
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 17-10-2007 18:35:50
Ex-AX GTi Cup hokkie? Gave bakkies!

Nope. Eigen bouw, maar niet door mij. Zo technisch ben ik helaas niet.

Citaat van: Eugene op 17-10-2007 18:05:20
Ik heb er een in opbouw. Volvo 740 2.3 16v uit 1989 :evil:

http://www.stelma.org/linkit/tc/Volvo%20740%20Eugene%2001.jpg

Gááf!!
Wat is je doel? Race, Ring of Rally?
Goeie kennis van me is monteur bij een klein rallyteam met een 740.

740 rally team 8)

Daar zit natuurlijk een boel kennis over doe auto's ;D

De opzet: Nordschleife voornamelijk en af en toe een circuitdag op Zolder ofzo en uiteraard gewoon straatlegaal.

Onderstel: Koni geel, apex veren en IPD swaybars.
Interieur: 2 kuipjes en uiteindelijk een rolkooi.
Remmen: S60R klauwen en schijven.
Motor: 2.3 16v Turbo met als doel 400pk, maar details ben ik nog niet uit. Eerst eens de rest aanpakken en de aandrijving goed genoeg maken voor dat vermogen: M90 bak, sper....

If it's not blown, it sucks...

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: Paco op 17-10-2007 19:22:43
Boehoehoeee, wou dat ik hier kon antwoorden. Heb met de EE8 op Zandvoort gereden, en met de Fireblade ook, maar zijn geen dedicated racehokken.

He Wezzzz... mag ik vragen wat voor tijden je met je fireblade op zandvoort doet? Heb er ook vaak gereden met een ducati.... mooi bochtig circuit voor de motor!

Geen idee, heb nu 2x daar gereden, veel te weinig. Doe het ook rustig aan, rij gewoon mee met groep 1, laatste keer wel de snelste van groep 1, de andere 7 groepjes in 20 minuten ingehaald gheghe. Dussssssss volgende keer groep 2, mag je ook vrij rijden, en dan misschien een keer timen. Als ik onder de 2:30 kom dan, dan ben ik tevreden. Ben geen natuurtalent, ben er ook niet heel goed in.

Paco

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 17-10-2007 21:14:32
Citaat van: Paco op 17-10-2007 19:22:43

Geen idee, heb nu 2x daar gereden, veel te weinig. Doe het ook rustig aan, rij gewoon mee met groep 1, laatste keer wel de snelste van groep 1, de andere 7 groepjes in 20 minuten ingehaald gheghe. Dussssssss volgende keer groep 2, mag je ook vrij rijden, en dan misschien een keer timen. Als ik onder de 2:30 kom dan, dan ben ik tevreden. Ben geen natuurtalent, ben er ook niet heel goed in.

Rustig opbouwen is natuurlijk het beste... en veel lol beleven hehe. Mijn tijd op zandvoort is nu 2.10... standaard 748s met alleen open dempers, open luchtfilter en aangepaste eprom. Mooie verslaving, net als volvo :D Mooiste is nog de "dikke jongens" zoeksturen!

Freakybaby

snel opbouwen tijdens het fietsen bekopen ze meestal met een bak schade, aan de machine en soms ook aan hun zelf.

Een goede vriend van me is nu een jaar of 1,5 redelijk bezig op de motor, en haalt net onder de 2 minuten als ik het goed heb. Ga zaterdag weer bij hem sleutelen.

We hebben samen ook een tweetal sierra's voor het circuit, heerlijk om lekker mee te spelen! Gaat niet om de snelste rondetijd maar om de lol, en die is gegarandeerd..

Was voor het inbouwen van de kooi, wel net de velgen eronder. Motto is mag niks kosten behalve tijd...  ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Paco

KMvrtr

Het lijstje tot nu toe:

KMvrtr            Citroën AX
rs                   BMW 3251 Hartge E30
Johann           Volvo 850 GLT
Eugene          Volvo 740 2.3 16v fotoshopwheeledition
Marc               Volvo 850 T-5
Freakybaby    Ford Sierra

Aanvullen aub.
En foto's zijn ook altijd leuk!

PaulBroere

Ik ben afgelopen jaar een keer of 3-4 met mijn huidige dagelijkse auto naar de Ring geweest:

Fiat Panda 100Hp Sport

Wanneer de Porsche APK gebeurd is ga ik daar een keer mee, verder af en toe met de Panda.
(heb geen geld voor een aparte, gekeurde, verzekerde Ring-auto, ik ga maar max. 4x per seizoen.
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Eugene

Citaat van: KMvrtr op 18-10-2007 21:21:59
fotoshopwheeledition

;D

Wielen zitten er echt onder, de hoogte van de auto en kleur van het center van de velgen is idd gefotoshopt ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

T o m

Mijn racer is voor 95% af. Hij moet het liefst voor nog iets lichter. Ben geinspireerd door M a r c  ::)

Hieronder in circuit trim:

whachamacollit

Wit is in ieder geval al de lichtste kleur..

"Is het sap het knijpen waard"