Optimaal lichtopbrengst orginele koplampen

Gestart door reneetje, 17-10-2007 20:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Vandaag een setje japanse zooi erin gemikt... geen idee van merk of zo, maar 55W.
Geeft echt een bak licht, duidelijk veel meer dan het origineel: nu nog wachten op hoelang ze het uithouden...

Las allerlei engs in eerste instantie over smeltende stekers en fittingen, maar dat gaat dan om de echte 100w variant: deze zijn gewoon 55W.
ziet er in eerste instantie erg goed uit, en kost geen kont (13,95 voor een setje).
Zijn absoluut niet blauw.

Vooralsnog lijkt het een aanrader: als ze binnen een jaar de geest geven, proberen we wel weer iets anders..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Tamarzilla

Ook de Philips X-tremepower voldoet erg goed, alleen wel een stuk duurder ( €. 37,- p.setje )
en ook daarvoor geld, een korte levensduur.
Tenminste de H7 variant.

En mooi WIT licht
T5, rica getuned

pwassink

Citaat van: Tamarzilla op 16-11-2007 17:52:18
Ook de Philips X-tremepower voldoet erg goed, alleen wel een stuk duurder ( €. 37,- p.setje )
en ook daarvoor geld, een korte levensduur.
Tenminste de H7 variant.

En mooi WIT licht

Dan wordt het vast slecht verkocht, iedereen wil ja blauw  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

innocenti

Hopeloos die hele blauwe lampen. Mn broer heeft ze uitgeprobeert. Lijkt heel wat totdat je de eerste keer in de regen rijd en je het idee hebt dat je met stadslichten aan rijd ipv dimlichten. Nu Philips Power2Night erin.

Mijn advies: Afblijven van die blauwe halogeen rommel die Xenon uitstraling geeft + het idee dat je nachtblind wordt.

cas

heb zon nieuwe set heldere koplampen gemonteerd alla die groupsbuy serie, dat geeft al een puist licht en een betere algehele look!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

3581

We vinden het allemaal wel vet om met meer en betere verlichting te rijden, echter belangrijk breng het overige verkeer niet in gevaar, met blauwe lampen of xenon inbouw setjes. Ik stoor mij ook aan die gloeiende spijkers onder de voorbumber, maar weet niet direct hiervoor een oplossing.
Om je lampen een langere levensduur te geven zou je naar een dimlicht schakelaar kunnen zoeken in Elektuur.
Deze schakelaar zorgt ervoor dat de dimlicht overdag op 80% van het volle vermogen brandt en in de nachtstand op 100%. De standtijd van je lamp gaat er met sprongen vooruit.
wellicht kun je nog wat ideeen op doen op www.lampbank.nl
of bij schiefer.nl
®©

Tamarzilla

Voor de Seat vorig weekend een xenon setje gemonteerd 6000K.
( En ook bij de garage geweest om alles opnieuw te laten afstellen )

Dat geeft nog meer licht dan wat dan ook in Halogeen wat ik geprobeerd heb.

Nu nog even sparen, en dan ook voor de T5 Xenon.

Niet die blauwe ( 8000K ) maar de witte ( 6000K )
T5, rica getuned

Daniel480

Zo,

net een setje Philips Nightguide H1 in de T-5 gedaan. De vorige bezitter had er Osram Lampen inzitten,maar dat beviel niet. Wat een geweldige lamp, die Nightguide  :eusa_clap: Mooi licht, en de lichtkegel maakt zeker 8-12 meter meer.

De Philips X-Treme heb ik in mijn 480´s zitten ( Zeker niet bekend om zijn goede dimlicht), daar bevalt die uitsteekend !  :eusa_clap:

hpkevertje

Citaat van: hpkevertje op 03-11-2007 23:27:07
Ik heb vanmiddag nieuwe lampen gemonteerd omdat ik niet tevreden was over de lichtopbrengst van de verlichting. De foto's spreken voor zich.

http://i188.photobucket.com/albums/z286/hpkevertje/lampentest001.jpg
De oude.

http://i188.photobucket.com/albums/z286/hpkevertje/lampentest004.jpg
De nieuwe.

Gegevens van de lampen:
Osram Silverstar, volgens de fabrikant 50% meer lichtopbrengst.
Gekocht bij Conrad, bestelnummer 85 40 98-12
Catalogus 2008 bladzijde 261
Website www.conrad.nl
Prijs € 18,95 per paar.

Ik heb alleen de dimlampen vervangen. Het grootlicht gebruik ik toch nooit. ;)
Zuinig of erg zuinig?

Vanavond even een proefritje gemaakt: verbetering, het werkt dus echt!!  ;D
Ben benieuwd hoe lang de lampen meegaan.  ::)

Ik heb gisteren de lampen vervangen, gaan dus ongeveer een jaar mee (bij 24.000km/jaar).
Is dat een beetje standaard?