Optimaal lichtopbrengst orginele koplampen

Gestart door reneetje, 17-10-2007 20:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reneetje

Daar ik persoonlijk niet zo'n liefhebber ben van het after market xenon gebeuren, maar wel meer lichtopbrengst wil hebben is mijn vraag :

Met welke lampen heb ik het meeste lichtopbrengst in mijn orginele koplampen?
En is er voor de onderste pitjes ook iets te krijgen waardoor ze niet alleen leuk staan , maar ook daadwerkelijk licht opbrengen? ??? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

RRRRR_Ramon

Ik heb er Philips Vision Plus in. Op de verpakking staat dat er 50% meer lichtopbrengst is dan "normale" halogeenlampen. Neem dat maar met een korrel zout. Desondanks is het wel meer licht dan normaal.

Nadeel: dure lampen, je hebt er 4 nodig voor de koplampen en dan nog 2 voor de mistpitjes. Ik dacht iets van 17,95 p/s, de H1 is iets goedkoper. Maar dat kan vast goedkoper. Ze zouden ook wat minder lang meegaan dan normale halogeenlampen. Heb ik nog niet gemerkt. Het zou volgens de verpakking beter zijn om je licht pas handmatig aan te zetten als de motor draait en niet zoals de 850's en X70's eigenlijk standaard in NL stonden op de automatische stand. Ik doe dat niet en laat de schakelaar gewoon op AAN staan.

Ik kocht ze afgelopen zomer in Oostenrijk, daar waren ze toch €4,50 goedkoper dan in NL. Wat ook erg veel scheelt is nieuwe koplampglazen, minder lichtverstrooiing.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Emiel

Heb groothandelmerklampjes met ook 50% meer licht...Vind het verschil groot tov standaard H1. Prijs was rond de 10 euro.

Heb wel 2 zo goed als nieuwe koplampglazen, dat scheelt zeker een hoop.

Tamarzilla

Vision Plus geeft inderdaad meer licht.

Maar helaas gaan ze ook minder lang mee, heb ik ervaren.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

Snellebaksteen

Nieuwe koplampglazen scheelt idd erg veel. Verder zijn die visionplus dingen veel te duur en snel stuk. Slechts een half jaartje voor bijna 20 euro bij de pomp doe ik niet meer.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

innocenti

Mooie link  ;)

Ik heb 3 jaar (100.000km) gereden met de vision plus zonder te vervangen, gemonteerd na het vervangen van de kapotte spanningsregelaar. En rij altijd met verlichting aan. Daarvoor in mn vorige 850 ging elke lamp om de havenklap kapot, goedkoop en duur. Twijfel dus of het aan de lampen licht en krijg meer het vermoeden dat het aan de auto's licht.

Van bv een Peugoet 307 schijnt het kapot gaan van lampen door de hogere dynamospanning een kwaal te zijn volgens diverse forums.


hpkevertje

Ik heb vanmiddag nieuwe lampen gemonteerd omdat ik niet tevreden was over de lichtopbrengst van de verlichting. De foto's spreken voor zich.


De oude.



De nieuwe.


Gegevens van de lampen:
Osram Silverstar, volgens de fabrikant 50% meer lichtopbrengst.
Gekocht bij Conrad, bestelnummer 85 40 98-12
Catalogus 2008 bladzijde 261
Website www.conrad.nl
Prijs € 18,95 per paar.

Ik heb alleen de dimlampen vervangen. Het grootlicht gebruik ik toch nooit. ;)
Zuinig of erg zuinig?

Vanavond even een proefritje gemaakt: verbetering, het werkt dus echt!!  ;D
Ben benieuwd hoe lang de lampen meegaan.  ::)

wepster

nu nog even je koplamp wisser centreren en het  ziet er echt top uit

doppenberg85

philips heeft de rally serie lampen
in h1 en h4 
100 watt h1 en 90/100watt h4.. ik heb ze bij brezan gekocht
komt licht genoeg uit

JoopS

Ik heb in mijn Saab eens 100 watt lampen uit Zweden geprobeerd maar dat was niet fijn voor de bedrading. Volgens mij komt er dus meer bij kijken als je er zwaardere lampen in schroeft  :eusa_eh:
Tja........

Tamarzilla

Tevens is het in Nederland verboden  :police: om 100w lampen te gebruiken in het dimlicht.

Maar inderdaad, 100 watt geeft meer licht.

Toch maar Xenon?
T5, rica getuned

ed

De zwaardere lampen zou ik nooit gebruiken. Bij een gloeilamp wordt meer dan 99% van het vermogen omgezet in warmte. Dat betekent dat die 100 Watt lampjes veel warmer worden. Je reflector vind dat niet fijn, en vroeg of laat betekent dat afkeur. Volvo koplampen zijn niet goedkoop weet ik uit ervaring!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

pwassink

Citaat van: ed op 11-11-2007 10:46:11
De zwaardere lampen zou ik nooit gebruiken. Bij een gloeilamp wordt meer dan 99% van het vermogen omgezet in warmte. Dat betekent dat die 100 Watt lampjes veel warmer worden. Je reflector vind dat niet fijn, en vroeg of laat betekent dat afkeur. Volvo koplampen zijn niet goedkoop weet ik uit ervaring!

Je mag ook wel oppassen .. lamphouders kunnen bij gebruik 100 Watt lampen er ook zo uit gaan zien .. :

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

#14
De Osram light@day serie is de enige in de huidige markt die een hogere lichtopbrengst kan combineren met een goed lichtbeeld en verlengde levensduur.

Philips Premium en Ultra Blue zijn ook erg goed, maar die laten qua levensduur wel wat liggen.


Citaat van: -D©©©L- op 17-10-2007 23:10:29
uit de historie:

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2006 00:54:14lampen en lampen...

De problemen ontstaan pas als je dit extra (evt. gekleurde) licht ook wilt vertalen naar licht dat bruikbaar is in je lichtbeeld.
Maar al te vaak komt dit extra licht "ten goede" aan de verblinding van mede weggebruikers  :-\

Wie daar wat voorbeelden van wil zien kan hier : http://www.autobild.de/projektor/galerie.php?pos=1&artikel_id=7238 en hier: http://www.autobild.de/test/zubehoer/artikel.php?artikel_id=7238
eens rustig plaatjes kijken en zijn licht opsteken  ;) gaat welliswaar over H4 lampen maar het idee is hetzelfde. Ik ga hier niet alles citeren; kijk zelf maar eens naar de (verbazende) verschillen in lichtopbrengst, verblinding en levensduur.


en nog 1 er bij : http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergalerie_20433.html