estate of station ?

Gestart door heutink, 18-10-2007 19:55:30

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: WYD op 18-10-2007 23:13:48
Zo maak ik altijd vrienden met een collega als hij in z'n opel astra ('98) op het werk komt en ik hem vraag of hij weer met de kadett is.  :evil:

Toch niet toevallig een kadett type bestel?
--
Autogas Inside . . .

whachamacollit

Een 855 een station noemen is een "underestatement"
Een T-5R of een R in ruime uitvoering kan een "Real Estate worden genoemd".

"Is het sap het knijpen waard"

campy

Ik heb een voorkeur voor "station". Dat is omdat ik Estate ten eerste te pretentieus vind klinken, het betekent landgoed ! en ten tweede zeg je dan alleen maar na wat de fabrikant wil dat jij zegt. De Fiat Tipo werd oorspronkelijk bedoeld als "Tipo." uit te spreken als "Tipo Punto". Maar dat deed niemand, en terecht. Om het te overdrijven: BMW noemt de MB R concurrent een Progressive Activity Sedan, maar ik vertik het om ze dat na te zeggen. "Ja, ik heb de progressive activity sedan...".  :eusa_snooty:
S70 2.5 10V

-D©©©L-

station wagon = Amerikaans
estate car = Brits engels  (wat niet eens zo gek gekozen is gezien de BTCC historie...)

Met landgoederen heeft het in deze context erg weinig te maken. Het is ook geen "bezit", "onroerend goed" of brits "staten-generaal/parlement"  ;)

Steggen

De echte naam voor een 855 is "herregårdsvagn" Die naam gebruikt Volvo in Zweden voor alle grote "stationwagens" van Volvo. Dus niet de V50, maar wel alle 245, 745, 945, 855 en V70.
Een stationwagen van een ander merk kan nooit herregårdsvagn genoemd worden!

FGG

Citaat van: Steggen op 19-10-2007 10:24:10
De echte naam voor een 855 is "herregårdsvagn" Die naam gebruikt Volvo in Zweden voor alle grote "stationwagens" van Volvo. Dus niet de V50, maar wel alle 245, 745, 945, 855 en V70.
Een stationwagen van een ander merk kan nooit herregårdsvagn genoemd worden!

Al is 't alleen al omdat het niet uit te spreken is. ;D
Heel misschien voor Saabs. :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

Citaat van: campy op 19-10-2007 06:58:07
Ik heb een voorkeur voor "station". Dat is omdat ik Estate ten eerste te pretentieus vind klinken, het betekent landgoed ! en ten tweede zeg je dan alleen maar na wat de fabrikant wil dat jij zegt. De Fiat Tipo werd oorspronkelijk bedoeld als "Tipo." uit te spreken als "Tipo Punto". Maar dat deed niemand, en terecht. Om het te overdrijven: BMW noemt de MB R concurrent een Progressive Activity Sedan, maar ik vertik het om ze dat na te zeggen. "Ja, ik heb de progressive activity sedan...".  :eusa_snooty:

Dan zeg je toch gewoon...  Ik (heb)  P.A.S ... :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

R.Bijl

estate klinkt zooo lekker..... ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Ben

Met de Estate rijd je van je landgoed naar het station.

Laserblue

Ik kan me toch nog een reclame herinneren waar een 7/945 een stationwagon werd genoemd :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

Citaat van: Ludo op 12-10-2006 18:54:27
je kan er naam aan geven hoe en wat je wil, het blijft toch een verhuiswagen.  :evil:

;D

Laserblue

Citaat van: Ludo op 19-10-2007 12:13:14
Citaat van: Ludo op 12-10-2006 18:54:27
je kan er naam aan geven hoe en wat je wil, het blijft toch een verhuiswagen.  :evil:

;D

lachen om je eigen grappen :eusa_clap:

overigens een hele rappe verhuiswagen :evil:

Ludo

Citaat van: Laserblue op 19-10-2007 12:24:54

nee lachen om het steeds terugkomende topic.  ::)

Laserblue

Citaat van: Ludo op 19-10-2007 12:27:31
Citaat van: Laserblue op 19-10-2007 12:24:54

nee lachen om het steeds terugkomende topic.  ::)

had ik nog niet eens gezien ;D

maar goed, ik reageer op alles wat los en vast zit :eusa_shifty:

michiel

Racestate?
Racewagon?
Be-snel-auto?
:eusa_think:
Ik vind die 1e eigenlijk wel goed voor die van mij.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken