Executive car of the year

Gestart door Ben, 19-10-2007 20:43:24

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 16:46:19
Weleens frans gereden ? Ook recent ??
Maken ook gewoon leuke auto's en SUPER diesel motoren.
Het geouwehoer over electrische storingen is een feit maar dat zie je bij vrijwel alle moderne auto's, ga maar eens met de eigenaren van nieuwe MB's praten. Enne ook de diverse lease maatschappijen schijnen niet zo blij te zijn met de storingen bij de nieuwe Volvo's.
En ga zo maar door ...........

Heer Geek,

Er is maar 1 ding waar leasemaatschappijen NIET blij mee zijn: en dat is hoofdzakelijk Renault (Createur de Problematique).
Geouwehoer over electronische storingen is een feit... Is het dan geouwehoer ? :eusa_think:

Overigens maakt het leasemaatschappijen niet veel uit: als je je analysehuiswerk goed doet, betaalt de klant het gewoon zelf. RO en B worden gewoon per merk/type berekend en in c/km in het contract.

Dus..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rayman

Citaat van: mitchelli op 21-10-2007 17:39:23
Heb al vaak in de nieuwe s80 kunnen rijden (en sleutelen).Echt een super car!  :eusa_drool:

Als het een echte 'super car' was geweest had je er niet zoveel mee hoeven te sleutelen, toch? ;)

Vind het wel grappig dat hier de exoten om de oren vliegen terwijl het om zakelijke auto's gaat ;).

Turbo-Geek

Ach het is maar met wie en welke maatschappij je praat ...
Tegenwoordig rijden er steeds meer Volvo's in dat segment (stikt van de V50 en 70's op de weg tegenwoordig) en ook die staan langs de kant van de weg met allerlei rare problemen.

Zoals ik reeds zij, dat zie je tegenwoordig met steeds meer merken dankzij steeds meer electronica.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 18:13:24
Tegenwoordig rijden er steeds meer Volvo's in dat segment (stikt van de V50 en 70's op de weg tegenwoordig) en ook die staan langs de kant van de weg met allerlei rare problemen.

Zoals ik reeds zij, dat zie je tegenwoordig met steeds meer merken dankzij steeds meer electronica.

Ik vind dat eigenlijk behoorlijk meevallen. Heb het afgelopen anderhalf jaar zo'n 70.000km gereden met de V70, maar heb voornamelijk oudere auto's van het pre-afgeladen-met-electronica-tijdperk zien staan. Zowiezo verrassend weinig Volvo's (of is dat niet verrassend?).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 18:13:24
Maakt dat uit voor de betrouwbaarheid van dezelfde auto die je daar least dan ?

Bronnen waaruit geput wordt zijn altijd -naast de statistieken van de maatschappij zelf- bronnen van buitenaf die de betrouwbaarheid van alle auto's bijhouden.

Dus : je verhaal gaat hier echt niet op, sorry...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

denkweb

Uit de categorie 'Wist u dat...'

...zelfs Renault Finance Lease (RCI Overlease) aan vervangend vervoer organisaties verzoekt om voor gestrande leaserijders bij voorkeur géén Renault in te zetten?

Oftewel; geeft dit soms te denken?  ;D

denkweb

Pech met Volvo's is terug te leiden op een 5-tal veel voorkomende issues:

Distributieproblemen (riem geknapt). Vaak te lang doorgereden of recent vervangen (!), anderzijds waterpomp die niet tijdig mee vervangen is.
Startproblemen (vreemd genoeg zelden door een lege accu, veelal door defecte startonderbrekers, lege AB -sleutelherkenning-, problemen met computer-log-registratie).
Problemen met aftermarket-delen zoals LPG installaties, alarmsystemen.
Wielophangingsproblemen/veerpootbreuken bij XC-modellen van alle jaren.
Kapotte lampjes die men niet zelf kan of wil vervangen.

Volvo-Scorelijst van veel naar weinig pech (over 2006):
S/V40
V70N
V50
S60
XC70N

Volvo als merk staat op een gedenkwaardige 21e plaats in de merken opsomming; ruim de helft van alle pechmeldingen betreft 'Franse' auto's.

Walter

S80, A8 en XF. Ben benieuwd, vorig jaar een MB plu gewonnen en volgens mij heb ik die in een taxui laten liggen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Laserblue

Citaat van: VolvoMafia op 22-10-2007 17:38:31
S80, A8 en XF. Ben benieuwd, vorig jaar een MB plu gewonnen en volgens mij heb ik die in een taxui laten liggen...

nog te weinig bloed in je alcohol van zaterdag?
wat is een tax ui? ;D

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Walter

betaal jij geen belasting over je uien?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Bouke

voor mij de XC-70/90 en de 850 en als mercedes wil rijden bel ik wel een taxi

kliko

De nieuwe V70 hoort er toch wel bij, als executive car voor de bestuursvoorzitter met surf-hobby.

viking_in_shorts

Citaat van: denkweb op 22-10-2007 17:17:52
Volvo-Scorelijst van veel naar weinig pech (over 2006):
S/V40
V70N
V50
S60
XC70N

Heeft hier juist groot in de kranten gestaan dat van _alle_ nieuwe auto's uit 2006 in Zweden de V50 de meeste tijd in de garage heeft dorgebracht.