Executive car of the year

Gestart door Ben, 19-10-2007 20:43:24

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Wie wordt de opvolger van de Maserati Quattroporte? FEM Business organiseert voor de derde keer op rij de verkiezing van Executive Car of the Year.

Niet de wagenparkbeheerders of een panel autojournalisten, maar de lezers van FEM Business kiezen de meest begeerlijke zakelijke topauto van het jaar. In totaal strijden 30 auto's om deze prestigieuze titel. Daaronder ook top-SUV's als de Porsche Cayenne en de BMW X5, want de omgebouwde terreinwagens zijn inmiddels een geaccepteerde verschijning op de directieparkeerplaatsen geworden.

De lijst van Ecoty - ons koosnaampje van de verkiezing - telt met de fraai gelijnde Jaguar XF één nieuwkomer. Bovendien zijn een reeks andere kandidaten in meer of mindere mate geretoucheerd, zoals de Jaguar XJ, de BMW 5-serie en de Volkswagen Phaeton. Ook de Audi A8 is opgefrist. Wellicht levert dat de winnaar van 2005 dit jaar weer de titel Executive of the Year op. Of gaat de Quattroporte, nu voorzien van een soepele automaat, op herhaling?

Stemmen
De komende weken maakt u uit welke auto dé ceo-carrier van 2007 wordt. Stemmen kan via www.executivecaroftheyear.nl . Dat is niet zonder risico, want voor u het weet loopt u tegen een aardige prijs op. Uw stem uitbrengen kan tot woensdag 5 december, de uitslag volgt op vrijdag 7 december. In het blad wordt wekelijks aandacht besteedt aan de verkiezing en ook via de site van FEM Business wordt u regelmatig op de hoogte gehouden.

Rayman

Hmm...Niet al te moeilijk.

Audi A6 is mijn favoriet (liefst in Avant), gevolgd door de Alfa 166 (zo stijlvol) en daarna pas de S80. Ik ben weliswaar volvo-liefhebber maar als executive car vind ik de S80 niet meteen de meest logische keuze.

Duell

Citaat van: Rayman op 19-10-2007 21:03:46
Hmm...Niet al te moeilijk.

Audi A6 is mijn favoriet (liefst in Avant), gevolgd door de Alfa 166 (zo stijlvol) en daarna pas de S80. Ik ben weliswaar volvo-liefhebber maar als executive car vind ik de S80 niet meteen de meest logische keuze.

De 850, oh nee het gaat over nieuwe auto's     De C6 staat echt bovenaan mijn lijstje, gevolgd door de XF en de Range Rover  :eusa_drool:

Rayman

Enige wat ik me soms afvraag is de typering van een executive car...Ik ben toch bij heel wat bedrijven op bezoek geweest de afgelopen 4 jaar. Enige wat me opvalt is dat het bij grote organisaties qua executive car nog wel meevalt...A6 / BMW 5 / Volvo V70. Wat ik vaker zie is dat iets kleinere bedrijven (vaak in handen van de eigenaar zelf en ook bestuurd door die persoon) vaak wat extravaganter durven uit te pakken. Soms rijden de werknemers van een bedrijf nog een dikkere/extravagantere auto dan de directeur zelf  :eusa_shifty:

Ter illustratie: zakelijk kun je nog steeds niet overal met een bepaalde auto komen voorrijden. Klinkt stom, maar is nog steeds het geval. Sommige auto's maken zo'n statement (vind ik) dat het soms reacties kan uitlokken die je liever niet hebt (als leverancier). Vandaar dat ik audi als favoriet heb. :)

FGG

Citaat van: Rayman op 19-10-2007 22:02:07
Ter illustratie: zakelijk kun je nog steeds niet overal met een bepaalde auto komen voorrijden. Klinkt stom, maar is nog steeds het geval. Sommige auto's maken zo'n statement (vind ik) dat het soms reacties kan uitlokken die je liever niet hebt (als leverancier). Vandaar dat ik audi als favoriet heb. :)

Volledig mee eens. De kleinere baasjes zou je ook wat 'schreeuweriger' kunnen noemen. Ego-vergroters.

1. A8
2. S80
3. E-klasse

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Simplicity

1)S80-----------> Volvo is het enigste politiek correcte merk :angel:
2)C6------------> Eindelijk terug een echte citroen :eusa_clap:
3)LS600H------> Fraai stukje techniek in een (gekopieerde???) europeese verpakking :eusa_shifty:

Marc O.

1. Audi A8 (objectief gezien de beste executive car)
2. Range Rover (persoonlijke favoriet)
3. Volvo XC90 (tja, dan toch ook maar een Volvo erbij ;))
...The Nile isn't just a river in Africa...

denkweb

Wat ziet men toch in de Franse auto's....  :eusa_think:

Turbo-Geek

Weleens frans gereden ? Ook recent ??
Maken ook gewoon leuke auto's en SUPER diesel motoren.
Het geouwehoer over electrische storingen is een feit maar dat zie je bij vrijwel alle moderne auto's, ga maar eens met de eigenaren van nieuwe MB's praten. Enne ook de diverse lease maatschappijen schijnen niet zo blij te zijn met de storingen bij de nieuwe Volvo's.
En ga zo maar door ...........
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

BenC70ES

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 16:46:19
SUPER diesel motoren.

Is een contradictie interminus   ;D

Weleens tevredenheidsindexen gelezen?
Citaat van: AutoweekOverigens wordt de onderkant van de uitslag nog steeds beheerst door de Franse merken.

Daarnet nog een Maserati Quattroporte zien rijden... toch wel een heel verdiende winnaar van vorig jaar hoor!  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbo-Geek

Ja leuk die autoweek, de Story voor autoliefhebbers.
  The things you own end up Owning you !

Rayman

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 17:08:53
Ja leuk die autoweek, de Story voor autoliefhebbers.

Het welbekende WC-blaadje of het blad dat je ff doorbladert bij de cafetaria ;D

BenC70ES

Heren, dit was gewoon een snel voorbeeld...

Sla er de meer professionele onderzoeken maar eens op na, zoals J.D. Power...  :-*

Verder mogen de Lexus LS600h en GS450h heel hoog eindigen in deze lijst  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Saint

1. Chrysler 300C
2. Jaguar XF
3. Jaguar XJ

En voordat ik bij Volvo ben, zitten er nog heel wat andere tussen: A8 en A6, MB maar bijvoorbeeld ook de Citroen en de Lexus (alleen die lelijke RX niet).

Volvo wint alleen van de Opels Saabs, de Vel Satis, Porsche Cayenne, Lancia Thesis, Peugeot 607 en de Touareg.
No shirt no shoes, no pinball

mitchelli

1. s80
2. s8
3.xc90

Heb al vaak in de nieuwe s80 kunnen rijden (en sleutelen).Echt een super car!  :eusa_drool:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....