Vage klacht mbt de contact sleutel

Gestart door JorritV70, 21-10-2007 18:01:17

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Goed dag geleerde en andere electro experts,

Ik heb een hele vage klacht als ik de auto wil starten, start hij alleen als ik de sleutel er met de tekst "Valeo" naar boven in het contactslot doe. Als ik de contactsleutel met de tekst  "made in UK" naar boven in het contactslot doe, dan draaid de start motor wel maar slaat de motor niet aan.

Het gaat om een V70tdi uit '98. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, ik verwacht dat er iets fout zit in de chip in de sleutel, maar weet niet of dit zo is en of dit te verhelpen is?

Alvast bedankt!

Groet Jorrit

-D©©©L-

JorritV70

weet ik niet, maar zo ver ik weet, zo lang ik de auto heb (ongeveer een 1/2 jaar)  komt het af en toe voor dat hij weigerd, vandaag viel mij op dat als ik de sleutel om draai met "Valeo"naar boven starte hij weer, toen ik de sleutel weer omdraaide weer niet.

Groet Jorrit

Jeroentjuh

Ik neem aan dat je meerdere sleutels bij de auto heb? Probeer anders eens een tijdje een andere sleutel............

JorritV70

De ander sleutel net even getest, maar die heeft het precies andersom met de tekst "made in UK" naar boven start hij wel maar met "Ymos" naar boven start hij niet. De Valeo starte daarna weer wel met de tekst "made in Uk" naar boven en ook anderom, dus het is niet consequent. Maar wat ik tot dus ver heb  gemerkt is dat de Valeo sleutel altijd met Valeo naar boven en de Ymos sleutel start altijd met tekst "made in Uk" naar boven. maar dat is hoe het vandaag is weet niet of het morgen weer anders is.

Groet Jorrit die echt voor een raadsel staat.

Ps als dit bij een landroveer gebeurd schuif je de schuld als op "lukas (de electronica van een LR) prinses of darkness" is er bij Volvo ook zo iets?

-D©©©L-

heb je beide sleutels aan 1 bos zitten ?

JorritV70

nee, de ene ligt altijd in huis, of in de tas van mijn vriendin. de andere heb ik altijd opzak.

groet Jorrit

thuur

JorritV70

Klinkt idd als de oplossing ga eens kijken in Vadis of dat zelf te doen is.

Anders maar even weg brengen.

Groet en bedankt Jorrit

Jeroentjuh

Citaat van: JorritV70 op 21-10-2007 21:58:07
Klinkt idd als de oplossing ga eens kijken in Vadis of dat zelf te doen is.

Anders maar even weg brengen.

Groet en bedankt Jorrit

Is zelf te doen ;)

JorritV70

Hoe zit dat met die code waar ze het in Vadis over hebben, hoeft dat niet met de computer uit gelezen en terug gezet te worden?

Groet Jorrit

Jeroentjuh

Citaat van: JorritV70 op 21-10-2007 22:19:40
Hoe zit dat met die code waar ze het in Vadis over hebben, hoeft dat niet met de computer uit gelezen en terug gezet te worden?

Groet Jorrit

Code in Vadis? Het enige wat ik vind is de radio code waar ze het over hebben ;)

Je moet ff de kappen om de stuurkolom eraf halen, oude antenne ring eraf, nieuwe erop, kappen weer trug en klaar.

JorritV70

Okee kom ik vandaag even langs om zo'n ding op te halen.

GRoet Jorrit

JorritV70

Prijs valt even vies tegen, geen 20 euro maar 44,- euro.

GRoet Jorrit

JorritV70

En dat is dan alles

van binnen is het niet veel meer dan een spoeltje

een stukje plastik en een lampje

En daar betaal je dan 46,29 Euro voor

Groet Jorrit