actieradius van jouw V70 ??

Gestart door cas, 21-10-2007 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: cas op 22-10-2007 13:07:29
Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2007 13:04:25
Citaat van: cas op 22-10-2007 11:43:26(rij veel stad dus dat zal mijn verbruik zijn) .

Veel stad = veel korte stukjes ?

jep,

veel korte stukjes....  mocht er iets niet kloppen,  hoor ik het graag, had altijd zware onvoldoendes voor wiskunde, dus kan makkelijk een fout inzitten...

GEBELD MET RDW
Het is mogelijk, na 20 minuten a 10ct pm. werd ik afgekapt, eerstvolgende was ik.  nu kreeg ik de receptie, dus ik beschuldig ze van diefstal, mij 20 min laten wachten en dan zeggen bel later terug! gestoord. annieweeij, ik was alsnog als 2e ertussen gepropt.

er moet bij inbouw een certificaat worden afgegeven die alle onderdelen vermeld.
Staco zou goed zijn.
bij G3 moet er een verklaring voor afgegeven worden door de installateur.
codes moeten 67-r01 vermelden.

dan kan ik hem in nederland afmelden als lpg of g3 auto. en maar hopen dat de papieren ook echt zijn. maar de rdw vermelde dat aangezien ze ook bij de eu horen, dat ze wel volgens de richtlijnen werken.

NU even uitzoeken wat het me gaat kosten..... ( pak ondertussen een pools woordenboek en ga mijn verhaaltje klaar maken).

Bij veel korte stukjes hebje maar 1 keuze. LPG met verdamper installatie.
Een diesel wordt niet warm en loopt kapot, LPi doet te lang over het omschakelen en heeft dus veel benzine nodig. Een verdamper installatie gaat op lpg als ie na het starten de eerste keer voorbij ca 2500 rpm gaat.

LPG G3 in het buitenland laten inbouwen in een nederlandse auto is in de praktijk een probleem (het bedrijf moet namelijk een RDW registratie hebben om die G3 verklaring te kunnen afgeven).
Kosten verdamper installatie ca. 1500 euro.

excel sheet al ingevuld ?

daytonawim

Hoezo doet een Lpi lang over omschakelen ???

vandaag 1 graad boven nul en na een minuut of 2 gaat ie al op LPG lopen :-), toen het 20 graden was duurde het even lang.

De verdamper installatie ging al op Lpg zo snel als de motor ook maar even liep

ovlov 058

mijn oude lpg-instalatie '97 schakelt ook na twee sec. over

elianmars

Citaat van: Simplicity op 22-10-2007 22:15:13

net dus benzine getankt... die prijs bleef maar stijgen totdat hij op 90€ stopte :o :o :o

En ik neem aan dat je euro 95 getankt hebt. Ik tankte met de 850 T-5 super 98 en die liep 1 op 6. Ik ben nu toch wel blij met m'n dieseltje, hoor  :P

cas

Citaat van: Quota op 22-10-2007 21:47:41
Ik rijd makkelijk 1100 km op een tank, V70 classic, 2.5D uit 2000. Ik weet er dan max 65 vliter in te persen voor zo'n 70 euri.... (bij 61 liter slaat de pomp voor het eerst af) 

Ennuh ik snap de rekensom niet helemaal, want volgens mij is het niet fair om de wegenbelasting (is 1000 per jaar voor G3, 1320 Euro per jaar voor verdamper installatie), de verzekering (kent ook verschillende tarieven voor verschillende brandstoffen) buiten beschouwing te laten, ik weet niet of ik attachments mee kan sturen, maar ik heb deze berekening drie maanden geleden ook gemaakt toen ik deze auto kocht. Mocht je geinteresseerd zijn, laat het me dan even weten, dan stuur ik je het overzichtje wel even op.

ontvang graag jouw berekeningetje :-)

voor installatie problemen heb ik in maasluis een gasboer die dat nakijkt, helemaal een leek ben ik ook niet, bouw zelf met regelmaat gasinstallaties in oudere auto's over. maar garantie kan ik dus geen aanspraak op maken. ik ga proberen de garantie weg te laten en nog meer korting te bedingen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

why-not

Ik moet wel zeggen dat de kleine actieradius best wel een nadeel vind van een gasinstallatie met ringtank.

cas

Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2007 22:30:14
Citaat van: cas op 22-10-2007 13:07:29
Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2007 13:04:25
Citaat van: cas op 22-10-2007 11:43:26(rij veel stad dus dat zal mijn verbruik zijn) .

Veel stad = veel korte stukjes ?

jep,

veel korte stukjes....  mocht er iets niet kloppen,  hoor ik het graag, had altijd zware onvoldoendes voor wiskunde, dus kan makkelijk een fout inzitten...

GEBELD MET RDW
Het is mogelijk, na 20 minuten a 10ct pm. werd ik afgekapt, eerstvolgende was ik.  nu kreeg ik de receptie, dus ik beschuldig ze van diefstal, mij 20 min laten wachten en dan zeggen bel later terug! gestoord. annieweeij, ik was alsnog als 2e ertussen gepropt.

er moet bij inbouw een certificaat worden afgegeven die alle onderdelen vermeld.
Staco zou goed zijn.
bij G3 moet er een verklaring voor afgegeven worden door de installateur.
codes moeten 67-r01 vermelden.

dan kan ik hem in nederland afmelden als lpg of g3 auto. en maar hopen dat de papieren ook echt zijn. maar de rdw vermelde dat aangezien ze ook bij de eu horen, dat ze wel volgens de richtlijnen werken.

NU even uitzoeken wat het me gaat kosten..... ( pak ondertussen een pools woordenboek en ga mijn verhaaltje klaar maken).

Bij veel korte stukjes hebje maar 1 keuze. LPG met verdamper installatie.
Een diesel wordt niet warm en loopt kapot, LPi doet te lang over het omschakelen en heeft dus veel benzine nodig. Een verdamper installatie gaat op lpg als ie na het starten de eerste keer voorbij ca 2500 rpm gaat.

LPG G3 in het buitenland laten inbouwen in een nederlandse auto is in de praktijk een probleem (het bedrijf moet namelijk een RDW registratie hebben om die G3 verklaring te kunnen afgeven).
Kosten verdamper installatie ca. 1500 euro.

excel sheet al ingevuld ?

Ja daar zeg je wel weer wat. diesellen is niet zo slim. LPi wordt dan ook een duur geintje, want heb vaak ritjes van 5 tot 15 minuten. en dan rij ik dus vrij veel op benzine. niet de bedoeling.

zo wordt het langzaam steeds duidelijker....

Ik moet een v70 met LPG oude stijl zoeken.

kan ik de inbouw zelf doen met oude stijl installatie? heeft iemand een fototje of schema ervan? een tank kan ik nog wel verzinnnen, leidingen zijn ook het probleem niet, verdamper komt onder de motorkap, .... maar dan verder....

iemand idee van APK regeling als er een niet werkende gasinstallatie in een benzine auto op kenteken zit?

innocenti

MP Advertentienr.:12204143613

€200 voor een gasinstallatie 850 verdamper. Is misschien iets voor je. Mijn oude verdamper schakelde na het starten idd ook onmiddelijk over, ook met koud weer.

why-not

Bij mij duurt het wel wat langer, zo'n 2 kilometer. :-\

cas

Citaat van: innocenti op 23-10-2007 16:19:29
MP Advertentienr.:12204143613

€200 voor een gasinstallatie 850 verdamper. Is misschien iets voor je. Mijn oude verdamper schakelde na het starten idd ook onmiddelijk over, ook met koud weer.

tenks!

in mn DOts, is het starten rijden en lopen op gas.  komt geen benzine bij kijken....

elianmars

Citaat van: cas op 23-10-2007 23:37:14

tenks!

in mn DOts, is het starten rijden en lopen op gas.  komt geen benzine bij kijken....

Over welke van de zes heb je het nou eigenlijk steeds?

Of heb je het over een Dodge?  :eusa_think:

Ludo

Citaat van: why-not op 23-10-2007 23:26:57
Bij mij duurt het wel wat langer, zo'n 2 kilometer. :-\

starten en meteen wegspurten?.  ;D
met de huidige buitentemperatuur van om en bij het vriespunt, mag het 2 minuten duren alvorens overschakeling.

bij mij is het maximum 150 meter.

cas

Citaat van: elianmars op 23-10-2007 23:40:36
Citaat van: cas op 23-10-2007 23:37:14

tenks!

Over welke van de zes heb je het nou eigenlijk steeds?

http://www.dolly-dots.nl/dotsfoto/1985.jpg

Of bedoel heb je het over een Dodge?  :eusa_think:

Sorry, ik ben soms wat vaag, maar ik heb het inderdaad over mn DODGE. ( de modderauto)
verder hebben we dan alleen nog een oldtimer mercedes 280S maar daar rijdt het meisje in, dus die is niet echt van mij.

had ik er maar 6! zou er dan wel wat verkopen...want 6 is wat veel...

Maar Why-not..... echt waar, ook de mercedes trouwens. starten op Gas en rijden. duurt ff voor hij lekker oppakt, maar keus heeft de mercedes niet. die heeft geen benzine tank meer. en die van de dodge heb ik ook afgesloten.  :)

EDIT!!!!!

HAHA! zie die link nu pas, met van over welke 6 heb je het!  :eusa_wall: daarnet stond er alleen de link, en geen plaatje. keek er overheen en ging meteen aan het tikke. :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: cas op 23-10-2007 23:46:32
echt waar, ook de mercedes trouwens. starten op Gas en rijden. duurt ff voor hij lekker oppakt, maar keus heeft de mercedes niet. die heeft geen benzine tank meer. en die van de dodge heb ik ook afgesloten.  :)

is dat dan te vergelijken met een Volvo uit de jaren '90. ???

cas

vraag me af waarom dat niet zou kunnen...